Välkommen till världen Amir

Nyss hem kommen från Sara.
Dagen skulle spenderas hemma, inte ett steg utanför dörren - mm, jo visst.
Papsen ringde och frågade om jag ville följa med till Sara so fick en son i måndags, visst ville jag det.
Precis när jag satt i de första maskinerna tvätt blev det snabbt att göra sig i ordning.

HAN VAR SÅ SÖT!!!

Det blev att beundra lilla grabben som var sååå liten. 3.200 g vägde han och ändå nästan 2 veckor över tiden.
Kaffe och kaka (jag undvek kakan - stolt!)
Och en massa prat.
Det var jag, Sara, bebisen, Saras pappa, min pappa och Badi (pappas kompis)
Jätte trevligt var det!
Både jag & Sara är VÄLDIGT glada för att prata och så väl våra farsor haha.

Efteråt åkte vi och köpte thai mat - ÄNTLIGEN, har varit sugen på det i 2 veckor nu.
MEN såklart hade dom inte det jag ALLTID äter, satay och vårrullar så det fick bli en vanlig kokosmjölk gryta med kyckling och utan ris så jag fick extra mycket hehe.
Har satt i ytterligare 2 maskiner tvätt nu och då det är mörkt ute känns det som kväll så lusten för att städa är borta så jag får istället förbereda städningen i morgon med att plcoka undan och renbädda.

NU SKA JAG NJUTA AV MIN MAT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag ser att du har bloggstrejkat lite, tur att du är tillbaks nu! :) Jag ska också försöka att bli bättre på att kommentera, så fort som jag bara har hunnit läsa ikapp mig på alla andra bloggar. :)

Nej, jag har inte gått på hamam en enda gång här i Istanbul. I Alanya gick jag förstås på hamam då vi fick det gratis genom bolaget jag jobbade för, men det är ju inte riktigt "äkta", utan mer turisthamam där allt går på löpande band.. :S Så jag borde verkligen pröva på hamam här i Istanbul med, men det har bara inte blivit av! :P

Jag har bara hunnit läsa halva boken ännu, men jag tycker att den är jättebra så här långt i alla fall! Den är lättläst men välskriven, och den ger en mycket bra inblick i hur det var att vara kvinna i Afghanistan förr och nu.. Jag kan verkligen rekommendera den för dig! Det finns ju en till känd bok av samma författare som heter "Flyga drake", den har jag tyvärr inte läst, men den är också väldigt prisad!

Lägg in ett kort på dina älsklingar till stövlar nu! ;)

Kram!