Prinsessan

Är på Coop extra på värnhem efter jobb 14 när pappa ringer mig och säger att jag INTE ska handla mat då han ville laga mat ikväll.
Cyklade hem, och väntade in tiden, han sa att vi skulle äta 17.
17 ringer han och frågar när jag ska komma, när maten är färdig svarar jag.
Han säger - ja men den är färdig när du kommer, det går snabbt.
Gick direkt då jag igentligen var så sjukt trött att jag hade deckat om jag bara sattit mig ner.
När jag kommer så är maten LÅNGT ifrån färdig, varorna var inte ens uppackade från påsarna.
IRRITERAD!!!
Jaja, han satte igång och hjälpte till lite.

Det blev fisk med potatismos, bearnaisås, hummos, bröd, rucolla sallad me morrötter, rödbetor.
Mm, vet inte riktigt hur allt gick ihop haha, men jag åt hummos och sallad. Vet inte om hummos är förbjudet i min diet, men jag åt iallafall inte av potatismosen =) STRONG då jag ÄLSKAR allt som har med potatis att göra.

Jag har ju igentligen hatat fisk hela mitt liv men kan äta laxfilé och torskfilé - tror jag haha. Jo pengasuis (stavning) också.
Så pappa fick sitta och plocka ut alla ben till mig, annars vet han att jag inte äter det. Alla gästerna skrattade och sa att jag alltid varit prinsessan i familjen för att jag alltid blir upp passad av pappa.
Samma sak när vi äter kött och där finns en massa fett på, usch klarar inte av det.
Då hjälper pappa mig haha.
Nu har t.om Erkan börjat HAHAHA.
Jag säger oftast bara nä, tack jag vill inte ha, men de själva insisterar och hjälper mig. De vill väll föda mig .....???

Nu ska jag lägga mig i soffan och se film.
Såg Irené Huss igår svensk film, tatuerad torso.
Ska se andra filmen me henne nu.

JOBB: Idag satt jag på Malmö, en av mina bättre dagar måste jag säga - kanske för att det var lugnt med förseningar och en himla massa spårändringar men det klarar jag av, det är förseningar jag har svårt för som typ är den största delen av jobbet.

Eko pendlar ju till Köpenhamn så idag sms,a jag honom att han skulle lyssna extra noga.
Jag platsa ett tåg som igentligen inte skulle platsas, alltså ropas på, men det gjorde jag ändå hehe.

Sms av Eko: Yeah, I hear. Du är duktig älskling, jag stolt man haha.
SÅ SÖT!

IMORGON ITS THE BIG DAY!

NERVÖÖÖÖÖÖÖÖS!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Javisst känner man sig gammal!

Hm ja det blir inte helt kolhydratfritt men så gott som.

Nån omelett med turkbiber, nån korv i eller skaldjur, cremefraische, skivad gul och vit ost, tomater och gurkstavar eller en fet yougurt typ meze yogurt med hackade nötter.

Middag soppa jag gör själv på valfritt kött, fisk fågel med grönsaker (inga rotfrukter eller majs) grädde och kryddor.

Eller:
En köttbit med sås och sallad.
Sallad med massa ost och dressing (gör dressing sj på cremefraische o majonäs och kryddor.
Fiskgratänger utan potatismos med cremefraishe (finns på ica) typ findus.
Alla former av grytor men till sallader.
Ute äter jag ofta thaimat utan ris. Tamnak vid triangeln har goa alternativ billigt (men ej de med potatis).

Snacks: nötter, fläsksvål, yogurt med nötter kanel och sötningsmedel, osötade hallon med vispgrädde, grönsakstavar (ej morötter) med hemmagjord dip.

Massa vatten att dricka under dagen.
Tja nu hoppas jag att det funkar att komentera för jag har skrivit massor haha. Kram

Anonym sa...

Lycka till min habibti! *mwah*