MC Hammer "U can´t touch this"



Denna videon är till Rebecca (www.blekblondinsdagbok.blogg.se) som frågade vad "Cykel dansen" var.
Kommer snuttar i denna videon då de kör den.
Även känd av Will Smith i Fresh Prince In Bel Air - en av de bästa serierna på det glada 90-talet - aaaa nu saknar jag 90 talet änu mer - kan man inte vrida tillbaka tiden...

Ingen annan som körde cykel dansen på låg & mellan stadie diskona?

Jag har en video här hemma när jag är 10/11 år på en arabisk förlovnings fest med arabisk musik och pappa tjatar på mig att gå upp och dansa, så mot min vilja ställer jag mig upp och kör cykel dansen som absolut INTE passar till arabisk musik.
Erkan frågar alltid om jag kan dansa den dansen så fort jag börjar skaka loss här hemma och asgarvar lika mycket än idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahhahhahahhahahhahhahahhahahhah
jaa asså den va poppis typ precis i början när jag gick på disco sen blev d ju skit poppis me o dansa som robbyn me handen uppe i luften....sen va d ju 'techno' som blev poppis.
jösses vad kul d va me knattedsico....ha ha ha

Anonym sa...

Gud, förstår det. Hade vart skiträdd! var den så stark så att den drog med sig saker, så typ bilar och sånt?

Jaha, men Bergsjön vet jag vart det ligger. tråkigt att det inte gick som du hade planerat.

Ja, det hade ju vart kul! Hade vart roligt. Hade dessutom vart kul o träffa dig också. :) Får se om vi drar ut någon gång i Malmö någon dag. Ska kanske dit imorgon, men som sagt, vi får se.

Ja det var roligt att träffa Kajsa. Som du säger, roligt med nya kontakter!

Kram

Anonym sa...

Ja gud ja,jag klippte mig kort jag md men fick aldrig någon silver dunjacka...MEN jag fick e gul...haahha

När diablo kom ut o så då gick jag nog i 5 eller så.
Riktigt tuff musik va d!
haha ja kommer du ihåg 'plocka äpplen' dansen som alla körde då?
Herre gud vilka minnen. haha

Rave-disko och buffalo va grejen när jag gick i högstadiet...