Semester



Idag fyllde jag i min semester ansökan på jobb. Då semestern börjar har jag fått ihop 19 semesterdagar. Perfekt då jag redan innan hade bestämt mig för 3 veckor. Eko däremot vill stanna 5 veckor och det ka jag förtå, då vi aldrig åkte ner till Turkiet i sommras så har han ju inte träffat sin familj på två år.



Iallafall så har dom ett system på jobb. Man indelas i 6 olika grupper. Den som hamnar i grupp 1 har förtur och den i grupp 6 får sista alternativen som är kvar. Jag önskade hela veckan att jag skulle hamna i grupp 1 men BARA för det så hamnar jag i grupp 6........aaaaaaa det kan betyda att jag får semester i JUNI, vem fan vill ha semester då???
Plus att Eko har ju vikariat till juni ut.



Jag hoppas iallafall dessa semester dagar blir planerade snabbt så man kan planera och boka.
Ansökan skulle vara inlämnad SENAST den 18 december - HALLÅ, det är en månad sen. Det betyder änu mer otur för mig har jag en känsla av.



Iallafall så sms.ade jag Cickie och Erika. Och en timme tidigare hade de redan bokat allt. De ska SÅKLART till Club Sidar (hotellet jag & Eko jobbade på) 30 Maj - 12 Juli ska dom va där. Så blir det så att min semester infaller under det datumet tar vi också det hotellet. Men infaller den senare när dom redan åkt hem så funderar vi på SunPark Garden. Pappa bodde där när han hälsade på mig och det var härligt hotell. Samma sorts pooler. Jag är vatten människa nr1 och tycker poolen är super viktigt.
Därför vill jag tillbaks till Club Sidar då det är den största poolen i Alanya (eller en av dom, minns inte)
Så har man väll spenderat en hel sommar i den så nöjer man sig inte med mindre.
Dessutom har Ali min bästa vän (då) och hela animations teamet bråkat med managern så det blir inte alls samma känsla så då spelar det ingen roll.



Så nu sitter jag inne på Vings hemsida och vill bara trycka på boka knappen. Sååå längesen det känns sen sist jag surfade resor.
Lyssnar bara för det på gamla låtar och längtar tillbaka änu mera.



Skrev ett sms till min habibi, först skrev jag en text på turkiska från en turkisk låt jag älskar och sen:
Aaaaah, I want to dance al night long with my Eko in Alanya with one Orgasm (drinken) and forget al problems and feel how much we love each other.
Han skrev tillbaks:
Raaaaaawwww. I want same to. älskar dig hayatim

Semester flörten håller fortfarande efter 3 år =)

Var tvungen att sätta ut denna bilden för att det var ett minne för mig. Inte just dessa städerskorna men de på hotellet vi jobbade på(Club Sidar) Vi bodde allra längst upp på hotellet med VÄRSTA tak terassen och utsikt över hela Alanya. Hotell gästerna som bodde längst upp hade hiss till deras våning och sen fick man gå 2 trapper upp för att komma till oss. Där satt städerskorna varje morgon när vi var helt yrvakna och bakfulla och gick ner för att börja dagen. De satt och smilade och sa "Gunaydin" och sen tjattrade dom på turkiska med sitt chay och rökte.


Alla bilder är lånade av vings hemsida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej sorry jag svarar så sent har haft fullt upp!
Jo det går bra jag vill gärna han ska lära sig mer svenska innan han börjar jobba. Men han har fått ett par jobberbjudande så det är ju upp till honom såklart.