Nyårs löfte

Ja, det har väll de flesta. Jag tycks önska samma sak varje år men ändå händer inget, eller så händer det men problemet kommer alltid tillbaka.
Så i år när klockan slog tolv, höjde vi våra glas och jag och min man gav varandra en kyss och var glada - thats it!
Inga nyårs löften!

Men, när jag sedan gick och lade mig i sängen för att sova så låg jag och tänkte på vad jag önskar detta året till mig och mina nära och kära istället.
Inga löften alltså bara önskningar.

Jag önskar min mamma Lycka, mycket jag inte kan skriva här men önskar att hon blir lycklig och välmående, ett bra hem, ett bra jobb och att hon trivs med livet, att vi kommer träffas oftare. Att hon följer med oss till Turkiet nästa sommar. Att hon & jag åker till New York över jul & nyår som är en av hennes drömmar.

Jag önskar min pappa Lycka, att han träffar en kvinna som blir förälskad i honom och som han blir förälskad i. Att han får ett jobb där han inte behöver slita. Att han drar ner på sin rökning så att han mår bra. Att han går ner i vikt för sin hälsa. Att han varvar ner och inte stressar så mycket. Att han följer med oss till Turkiet till mina svärföräldrar. Att bara jag & han åker på en charter resa tillsammans.

Jag önskar min man Lycka, att han älskar kvinnan han är gift med ;-) Att han kan få bli lärling anställd på ett bra företag så han kan avsluta sin utbildning och jobba med det han igentligen vill och är ämnad för. Att han ska trivas mer i Sverige. Att han får ta sitt körkort. Att han får träffa sina föräldrar i Turkiet i år. Att han ska ge mig sig till att hans fru vill ha en hundvalp ;-)

Jag önskar min lillebror Lycka, att efter allt ont han gjort mot vår familj så hoppas jag verkligen att det var värt det. Om inte så hoppas jag att han kommer tillbaka och ber om ursäkt främst till vår mamma och pappa. Jag hoppas på välmående även för honom trots allt så är han den enda mäniskan på denna jord som har samma kött och blod som jag. Jag önskar att han har ett bra jobb han trivs med och allmänt att livet går bra.

JAG ÖNSKAR Lycka till MIG SJÄLV, jag önskar min familj och mina nära och kära runt omkring mig Lycka och välmående, bra hälsa.
Jag önskar mig en hundvalp som jag kan ta hand om och aktivera och ägna all min fritid åt denna Teddy!
Jag önskar att jag klarar min provtjänstgöring på det nya jobbet. Jag önskar att jag klarar av jobbet därefter. Jag önskar att jag kommer att trivas på jobbet och så även mina arbetskamrater att de trivs med mig.
Jag önskar att blir mer självsäker på saker jag gör såsom jobbet. Jag önskar att jag kan gå ner i vikt till den målvikten jag strävar efter och därefter hålla mig där. Jag önskar att vi äntligen kan börja spara pengar så vi kan få ha vårt efterlängtade sago bröllop, ett litet radhus, semester till Alanya och träffa svärföräldrarna i Turkiet.

Jag önskar att människor i denna värld inte ska behöva vara så grymma. Att folk någon gång kan ge upp i krig. Att människor som har kan ge till de fattiga. Att djur inte ska behöva lida i onödan.

Ja, där finns hur mycket som helst!

Hoppas att ni får ett riktigt Gott Nytt År 2009!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha ja han va riktigt snygg i dom!

Örhängen finns att hitta på gina tricot...om dom inte tagit slut under rean.

Gott nytt år.

Anonym sa...

Ska köpa den första. Men denna var på REA så tänkte att jag köper den ändå, så får jag köpa "gömda" senare :)

Såld säger du... Sökte lite på internet och läste handlingen. Den verkar riktigt bra! Ska se om den finns på wettergrens eller något, så kanske den åker med hem också ;)

Haha, jag sitter här just nu och undrar vad hon tänker. Hon sitte som fastklistrad på mig och vill att jag ska klappa henne på huvudet, så jag tror nog att hon trivs ;)

Tack så mycket! Jag önskar dig detsamma och hoppas att du hade en riktigt bra nyår. :)

Kram!

Anonym sa...

HAHAHA, så kan det också vara. Man undrar ju ibland vad och hur dom tänker :P

Yes, jag befinner mig i skåneland för tillfället och en vecka framåt :)

Mitt tåg var ikke sent, så hörde nog inte dig, haha :P Fast du bor i Malmö också va?

Anonym sa...

Tack, du e så fin min älskling! Jag hoppas jag får tillbaka allt jag saknar inkl Bobo och resten vet du redan ;)
KRAMAR!