Tåg stopp

Jag är helt slut - men det vet ni kanske om ni har läst tidningen eller hört på nyheterna eller t.o.m varit med om det själva.

Började som sagt 14 igår och det var alldeles lugnt i 2 timmar.
16 MITT I RUSNINGSTRAFIKEN så händer det som inte får hända, och det som tydligen aldrig har hänt.
Alla våra skärmar släks ner. Det kallas transmissionsfel. Inte för att jag vet exakt förklaringen till det ordet haha.
Det betyder iallafall att vi inte kunde se tågen på banorna, och mina arbetskamrater trafikledarna - det är dom som lägger väg till lokförarna, dom kunde ju inte lägga mer väg då dom inte såg tågen, hade dom lagt väg hade ju tågen krockat.
Detta kan hända ibland men då i 1 minut. Detta hände igår i 3 TIMMAR. Det var helt sjukt! Jag som informatör kunde endast ropa ut till alla stationer jag hade att vi hade tekniska problem som gör att det är tågstopp i trafiken. Mer kan vi inte göra då vi själva inte visste om när det skulle bli klart. Eftersom vi har hela södra Sverige, alltså Skåne, Blekinge och delar av Halland och Småland så var det flera tusen tals människor som antingen satt kvar på tågen eller stod på stationerna och väntade och självklart var duktigt irriterade. Men som sagt vi kunde inget göra!
Sen har man läst alla arga kommentarer från resenärerna i tidningarna att de inte fick bra information. Men jag som informatör - vad mer ska jag säga om jag själv inget vet.

Jag kan ju säga att det blev kalabalik när systemet satte igång igen. Jag visste knappt vad jag skulle göra. Så en man fick hjälpa mig, super snällt! Men jag är ju helt ny, har endast varit där i en vecka - och tänkas då att alla de andra som jobbat där flera år hade ju heller aldrig varit med om detta så de hade lika fullt upp.
Till slut fick man lite rätt på det. Fast många tåg blev inställda då det inte är lönt att ropa ut förseningar på 2 timmar.
Satt och vänta in tiden till 23 då jag skulle slutat. Det var ju ett 9-timmars pass så jag var ganska slut.
Men 5 minuter innan kommer dom och frågar om jag kan stanna över - jo men visst, sa jag gäspande!!!
Men trafiken lugnade ner sig drastiskt efter bara en halvtimme så jag kunde gå hem.
Usch, det var nyttigt för mig att vara med om detta, man blev ju inget annat än härdad =)

Dagens plus: Jag börjar trivas
Dagens minus: Jag bet av en nagel
Dagens skryt: 700 fattas på mitt konto, sen har jag en summa på 20.000:- ÄR DETTA DRÖM JOBBET???

Nu ska jag fixa i ordning en korv wok som jag ska ta med till jobbet.
Börjar om en timme så det är dags att sätta igång.

Morgondagens planer:

*Ansiktsbehandling
*Boka frisör
*Kolla på en laptop
*Fika med Claudia
*Kanske besöka make up store med Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kvällens mest rättvisa händelse på tv´n ikväll måste va att Miss Piggy förlorade Let´s Dance! Hon blev chockad! sa hon med hysteriskt gäll röst! Muahahahaa! Såna saker säger mig att d finns hopp bland alla tv-smurfar i Svedala trots allt! ;)

Ha en underbart lovely dag imorgon! *mwah*
Mami

Anonym sa...

Hej gumms!

Här får du en liten utmaning av mig: http://papatya.blogg.se/2009/january/utmanad-av-tess.html

Kram!