Lyx, lyx, lyx a la Rosing

Jobbat sedan 7 och direkt efter mötte jag upp pappa och hans kompis med hans nya fru på kina restaurangen och käka på MIN FÖRSTA DIET DAG!
Men jag åt bra - inte för jag vet exakt vad rätterna innehöll men jag höll mig borta från nudlarna och riset - STRONG!

Åt havregrynsgröt till frukost (som alla andra morgnar men ändå har jag lyckats gå upp TIO KILO, yes ni läste rätt hela 10 kg konstaterades hemma hos Lina på nyår på deras våg)

Det betyder att bara 4 kg har jag gått upp på EN månad, HALLÅ????

Jaja, orkar inte älta om det.
Har ätit 2 clementiner, 2 apelsiner, en kopp té (hatar teé) och såklart mina 3 koppar kaffe.
Nu kokar jag en fet kyckling filé (är iheller inget fan av TORR kyckling) och broccoli med morrötter.
SKA JAG ÄTA DET BARA SÅ, UTAN RIS, UTAN NUDLAR???
Kan man inte åtminstone ha sås till??
Ni kunniga där ute - HJÄLP EN BLOGGARE I NÖDEN!!!

Där finns ischoklad i kylen, som jag gjorde för några veckor sedan, har inte alls ätit, men helt plötsligt BARA för att det är förbjudet så vill jag ha en, VARFÖR? Jag har ju inte rört dom på flera veckor (dom är inte gamla)

Har varit SJUKT kallt ute och mina händer är snustorra och min hy i ansiktet har börjat fälla HUD, fattar inte vad det är men det är andra året i rad som min hud blir sjukt torr på vintern, och det syns speciellt i ansiktet efter man gått i sminket nån timme. Ser liksom inte fräscht ut, ser ut som gamla ärr från acne.

SÅ NU när jag får min nästa lön (förlåt att jag hela tiden nämner min lön, men är tvungen att dela med mig av min lycka) så ska jag ta en riktig omgång hos frisören. Jag har kastanjebrunt hår och tänkte behålla färgen men sätta dit smala svarta slingor. Tyck vad ni vill, men jag vill testa.
En gång färgade jag det mörkt brunt och satte i riktigt vinröda slingor - har aldrig fått så många komplimanger som då. Klippa luggen som man inte ser att jag har längre (vill testa pannlugg, inte rak platt utan snygg a la 80 style) och etapper like always. Håret börjar bli fööör långt nu, men det är inte så lätt att gå till frisören om man inte har cash.
Sen ska det bli min efterlängtade ansiktsbehandling - det är det bästa jag vet ANSIKTSBEHANDLING! Vill ju från hjärtat bli hudterapeut men hur mycket tjat om hur bra lön jag har (för tillfälligt) så kommer jag aldrig upp i den summan som utbildningen kostar *suck*
Ska även unna mig att köpa riktig DYR ansiktsrengöring och ansiktskräm FRÅN salongen så att min hud kan bli normal igen.
Sen så är det ju den jävla vikten - men grönsakerna kokar på i köket så ett litet steg på vägen är klivit.

Nu tycker Faten att jag är äcklig för jag har skickat en röv som shakar sin booty och har skrivit en historia om den hahaha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att din diet går bra :)

Anonym sa...

Jaså!?!?! SKICKA SKICKA hit oxå då säjer jag bara - o du skall lixom bara snällt säja OK OK och så skicka, precis som jag gjorde till dig idag, ok du capito!!!!!!! *muahahaaa*