2009

Då jag inte hittar min kalender för 2008 så kommer jag inte på vad som hände. Därför valde jag att sätta in lite bilder.

Januari: Minns inte!

Februari: På skottdagen fick min allra bästa vän en son och han fick namnet Khalil Isak El-Gorani Benatti. En liten arabisk påg med Italienskt och Svenskt blod (mamman) Jag blev GUDMOR - men då de inte döpte honom (pappan är muslim) så fick jag bli FADDER!

Mars: Minns inte!

April: Jag tog äntligen tag i min vikt.

Maj: Minns inte!

Juni: På midsommardagen kommer söta, starka Metehan Leon Bergqvist Asan till världen. En svensk turk bebis från föräldrarna Lina & Cenk.
Jag har lyckats gå ner 13 kg och mår efter en tid av lång depression relativt bra igen.

Juli: Jag och älsklingen börjar äntligen vara sociala (har mått dåligt pga vikten tidigare och vägrat gå ut) vi går ut mer än någonsin =)

Augusti: Jag bestämmer mig för att säga upp mig från mitt jobb på hemtjänsten då jag aldrig kommer någonstans så vidare jag inte ville utbilda mig till undersköterska som verkligen inte är mitt mål. Plus att jag hade tjatter med min samordnare som behandlade mig orättvist fastän jag & hela gruppen var emot henne.
Hon fick sig en chock och en stor förlust när hon förstod att jag menade allvar ;-)
Festar som aldrig förr.

September: Jag slutar på mitt jobb och lämnar ifrån mig 2 nära arbetskamrater. Konstigt att sluta efter 2 år. Jag fick jobbet från början genom att min bror sommarjobbade där och samma vecka han slutade så började jag. Det var 3 dagar efter jag kommit hem från min utlandsvistelse så jag hade tur!
Saknar FAKTIST vissa vårdtagare som var underbara människor.
Älsklingen och jag har varit gifta i 2 år.

Oktober: Minns inte!

November: Helvetes månad! INGA pengar (inte för att vi har haft det de senaste åren precis)
Eko får besked att han inte får bli lärling pga den ekonomiska krisen efter att ha pluggat i över 1 år plus praktiserat (slitit på riktigt utan handledare UTAN LÖN)i Ystad varje dag i 7 månader *FÖRBANNAD*
Vi båda sitter nu arbetslösa!
Båda fyller år och har en lyckad fest med vänner!

December: Jag går utbildning inför ett jobb jag blir erbjuden. Ångest och ont i magen VARJE dag. Mår jätte dåligt, förvirrad, vet inte vad jag vill alls. Finns bara PLUS med detta jobbet men ändå är jag så osäker med mig själv.
Eko får ett jobb i Danmark - allt vänder sig i vårt liv men ändå är vi räddare än någonsin.
Jag har gått upp mer än vad jag trodde i vikt (konstaterat igår) - Ångest!
Jag får min första lön - Lycka!
Erkan får sin första lön - Lycka!
Julafton med min kära familj - Lycka!

Inga kommentarer: