Gissnings lek

Jobbade igår 6-14.20 och satt och gäspade hela morgonen. Alla påpekade hur trött jag såg ut. Vet inte varför jag var så trött, la mig ändå ganska tidigt och sov väldans gott. Hade inget att göra, banan var lugn i går.
Kom hem och deckade i soffan direkt.
Sen kom Flash hit så han har sovit här inatt och vi har varit rundor i parken idag. Så skönt med frisk luft!
Det är något jag hatar med Alanya på sommaren iallafall, man får ingen frisk luft där utan då får man ha på air condition i rummet hela dagen så man kan andas.
Eller så är det min astma som sätter igång där, vet ej.
Iallafall så är jag LEDIG idag eftersom jag jobbar denna helgen. Min första helg! Sen kommer jag att jobba var tredje helg, så det är skönt att slippa varannan som jag hade när jag jobbade i vården.
Och på lördag ska jag bjuda på något men vet fortfarande inte vad. Eftersom alla som har examinerats (Klarat testerna och fått jobb) ska alltid bjuda på något men då vi haft tårta och smörgås tårta var & varannan dag för varje minsta lilla grej så vill jag inte bjuda på det.
Förslag???

Någon som kan gissa vad det är på denna bilden - inslaget i pappret?


10 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm mockarutor kanske? Går nästan alltid hem :P

Oj vad kan det vara däri?? SÄÄÄÄG hihi

Anonym sa...

Choklad eller annat godis kanske?
Gjorde aldrig hummus igår, blev inte av...Kanske idag:) Tack ska fixa awarden om en stund!
Nej jag vet, priset på klänningarna varierar, men så har de outlet på vissa ibland:) Kan skicka dig sidan om du vill ha den nu eller någon annan dag?

Min klänning ska inte vara bara axlar tror jag, har nog för liten byst för det:) Jag gillar en som blivit en favorit, men ska inte beställa förrän till sommaren så hinner kanske ändra mig...

Min sambo kanske också vill ta svenskt medborgarskap sen, om han vill plugga till polis eller så...Men inte om han måste ge upp sitt turkiska förstås...
Oh radhus vad härligt. För ett år sedan ville jag inte ha det alls, men nu tittar jag ofta på radhus som säljs:) man börjar bli vuxen hehe! Vart ska ni bo då? Utanför stan eller inne?

Ja, han är praktiserande muslim, fast nu har det blivit lite till o av när han jobbar 10 timmar om dagen.

Nej det är så svårt att söka visum, eller krångligt tror jag. Men när ni ordnar bröllop i Turkiet ska ni ha det i Kirsehir då?

Haha, ja det låter som om Nevsehir låter nära i alla fall:) Ingen aning vart Pumukale liiger faktiskt.

Har ni vart i Turkiet sedan han flyttade till Sverige?

Hur träffades ni hihi?
Kram

Anonym sa...

Okej, men då jobbade inte 24/7 då? Eller hur mycket behövde du jobba och vad jobbade du med?

Jag vet faktiskt inte hur länge jag kommer stanna i år. Allt hänger som sagt på ekonomin. Men mitt mål från början var att stanna säsongen ut. Så funderar på att åka ner senare än Maj. Det får bära eller brista. På något vis ska det väl lösa sig.

Vart jobbade du när du jobbade i Norge?, min mamma är på Gardemoen. Så eran kärlek utvecklades på de viset, eller växte fram kanske man säger.

Ja, det blir ju verkligen jojo när man går på cambridge, det kan ju inte alls vara bra för kroppen. Då tror jag de är bättre att satsa på Gi eller lchf. Jag har med Gi gått ner ca 15 kg, med hjälp av motion. ´fuskade då även en hel del, då jag är en godisgris. Man måste ju få unna sig lite då och då. 50? De lät lite. Får man fråga vad lång du är? Hoppas allt är bra med dig!

Anonym sa...

Tack min älskade "lilla babyflower"! *mwah*

Anonym sa...

Liten men större än jorden.
Kall men varmare än sommar!
Stark men ömtåligare än glas!
Hård men mjukare än silke!
Osynligt men alla kan se d!
Gratis men dyrast av allt!
Grå men vackrast i världen!

Apropå godis, jo d går alltid hem;) men vad d här var, d får Jen avslöja!

Anonym sa...

demirtas,hayvan barinagi (ligger i demirtas) Ni kan fråga vem som helst när ni kommer alla vet vart det ligger ;) Konstigt att han inte hört talas om det?? de gör ju normalt inget för djuren här så jag förstår om du blev förvånad att brandkåren hjälpte till,hade jag inte sett det med egna ögon hade jag aldrig trott på det.kram

Anonym sa...

Hej gumman!
Jo här är allt bra..Själv då??
Lika trött fortfarande??

MM..jag jobbar på ett enskilt företag..men jag vet inte om jag vill ha något annat jobb just nu heller..jag jobbar natt bara för pengarnas skull...Just nu skulle jag inte klara mig på mindre lön..Kanske sen om jag någon gång i livet flyttar ihop med Salem (eller någon annan) då kanske jag kan byta jobb...
Hur fick du det jobbet då?? Har du pluggat eller så??

Polacker??? Hahahahahahahaha jag döööör...Du är nog den första jag någonsin har hört som gillar dem..hahaha...
Jag hae också en period i mitt liv när jag verkligen älskade Latinos..men sen dejtae jag några och insgå att de är totalt dumma i huvudet...De har sämre mentalitet än araberna, och då är det illa..Hahahaha...
Okej jag drar inte alla över en kam men alla de jag har träffat har det varit något fel på...

Nej jag har inte träffat Salems föräldrar..Hans pappa är i himlen och hans mamma bor i Libyen..men han har 2 bröder i sverige så han är inte alleles ensammen..skönt det..haha

Hur går det med resan då?? Har ni hittat någon bra??

Nu ska jag laga mat..hehe..
Kram kram

Anonym sa...

S: Awwww men den filmen är så grymt fin och underbar. Jag gråter jämt. Spelar ingen roll hur många gånger jag sett den. Jag älskar den lika mkt ändå. Fråga gubben din om han sett den också. Den har vart rätt så stor i Turkiet också om man säger så :)

Jag gråter till många filmer men nästan aldrig till andra saker liksom. Sjukt. Kanske bara låter filmerna ta mina tårar istället ;)

Nauuuw, mina hästar är verkligen mitt liv. Dom är så sjukt underbara. Speciellt när man jobbat fram dom själv. Köpt dom "billigt" och sedan får bud på dom när man är på tävlingar bara för dom tycker att dom är så fina. Men dom får ju aldrig köpa dom förstås ;P

Jaså? Din pappa är arab? Då kan du arabiska också? ;P Min babi kan av någon underlig anledning flytande arabiska så han lärde mig när jag var mindre hur man läste arabisk text och allt. HAHA! Fuckat va? ;)

Du får helt enkelt ta en tripp till Bo Ohlsson när dom byggt om färdigt och handla dära ;)

Min skalle är typ hjärtfomad så när jag gick upp en vikt så ser hela fejjan ut som en jävla stjärt. Uscha! Men jag gillar dom inte för dom är liksom alltid ivägen. I vissa vinklar ser jag helt weird ut. Har en kompis som alltid säger GE MIG DINA KINDBEEEN! Hahahaha helt galen ;P

Men zigge är nice. Såna har jag trevliga minnen av. Väldigt. Hrm.. NOT! Hahahahaha i somras jobbade jag på Tosselilla och där var det några ziggaaaar som försökte smita in. Jävla puckon som föräldrarna kör upp bilden till staketet för att sedan ungarna ska kasta sig över staketet... Men dom går helt crazy när det är Kivik. Weird.

Ahaaaa men då vet jag vart dom bor du ;) Nästa gång du ska dit ska jag köra förbi och kasta ett cigarettpaket i postlådan till dig. Bara för att du vet ;) HAHA!

Usch ja. Det är inte kul med självmord. Jag mådde piss ett tag under min uppväxt och jag ville verkligen dö. Som tur var så kom vändningen när vi flyttade. Och då blev allt bättre. Hade det svårt där jag bodde sista gången innan vi flyttade till Skåne. Huvva!

Tycker du att du är skum? Vill du veta nåt skumt om mig? Jag ÄLSKAR blöta nytvättade handdukar. Den lukten. Aaaaaah! Den är underbar. Vettefan varför. Usch. Äcklig jag är :D

Jag tror det är.... CHOKLAD! ;)

Anonym sa...

Ingen aning vad det kan vara. :) Avslöja! :)

Nu då du skrev hur nu träffades så kommer jag ju ihåg att du har berättat det förut, jag har bara minne som en guldfisk ibland. :) Och nu fick jag ju höra The Extended version... ;)

Nej, jag har inte fått några guldarmband ännu, man brukar ju få såna då man gifter sig och jag och Ahmet är ju inte gifta ännu. :) Men om och när vi gifter oss så räknar jag nog med några.. ;) Grejen är ju den att folk för det mesta inte ANVÄNDER de där armbanden, utan vissa säljer dem efter bröllopet för att kunna betala för bröllopet, andra lägger in dem i ett bankfack (tillsammans med de många guldmynten och sedlarna de har fått som bröllopsgåvor) och sparar dem inför framtiden... Men jag förstår att du bytte armbandet, jag vill också behålla i alla fall ett armband som minne och använda det, och då vill man ju helst ha ett armband som man SJÄLV tycker om. :P

Vad tråkigt det där med elaka kommentarer av hans syster... :S Kanske hon inte menade något illa, men i alla fall.. Ofta så klagar Ahmets släktingar på att jag är för smal och frågar om jag inte äter ordentligt eller om jag är sjuk.. Vadå? Jag är helt normalviktig! Förstår inte varför det ska snackas så mycket om vikten i Turkiet! :S

Hoppas att du och Eko får en trevlig helg! Nu måste jag kila om jag ska hinna iväg till marknaden idag... Seg som vanligt, hehe.. :)

Kram!

Anonym sa...

Hmmm låt mig gissa, tänker till det ordentligt nu,, jag gissar på en ,,, sten??? där det står life på??
Gud jag tror jag har rätt! hahahahaha.
Presenten var iaf himla fin!