Första Maj

Igår var det riktigt härligt väder, min första lediga dag började jag med en promenad UTAN jacka och UTAN kofta. Har säkert kunnat göra det de andra dagarna också men då har man ju jobbat.
Promenaden gick till Entré köpcentrum där jag inväntade Susanna & Khalil.
Sedan promenerade vi upp mot stan där jag skulle hämta mina skor som är inlämnade för ANDRA gången. Jävligt dåligt tycker jag när jag ändå pröjsat 1.300 för dom, hur ofta händer det liksom.
Men SÅKLART var detta köpcentrum stängt, bara detta var stängt av alla i Malmö. TYPISKT!

Vi hamnade på Triangeln där jag köpte svarta oumps som Susanna tyckte såg ut som kärring skor - TACK SANNA!!!
Men jag tyckte dom var helt perfekta för jag ville ha låg klack så jag kan strossa runt i dom på jobb och på stan =)
Fanns likadana i leopard som jag var grymt sugen på, men ska jämföra dom lite med Biancos leopard pumps =).
Sen var jag ute efter ett par svarta ballerina skor men hittade inga jag ville ha. Jag ÄLSKADE mina jag hade förra sommaren. De skönaste skor jag någonsin haft, men dom lämnade jag kvar på ett café jag jobbade på EN dag. Trodde jag skulle tillbaks ju men nääää.....SKIT STÖRIGT!

Vi promenerade vidare till Folkets Park där vi skulle möta upp Faten & Olivia.
Vi visste att där skulle vara mycket folk då det var demonstrationer och att alla hänger på Folkets park den första maj men inte så här mycket folk. Det var som festivalen, man kunde knappt gå ju.
Mysigt var det att se alla ligga på filtar på gräset men yr blev man av allt folk som sprang omkring.
Vi nöjde oss med att vänta in Olivia när hon åkte karusell och sen gick vi vidare.
BTW, när jag & Faten står i kön till en karusell vi blev sugna på så hör vi hur det brakar bakom oss. Det är en mini karusell alltså för små barn som bara går runt & runt. Där hade staketet runt omkring lossnat så det hade åkt in I karusellen. Sjukt läskigt var det att se. Jag tog foto som värsta paparazzi och tänkte ringa sydsvenskan för en peng haha, men så mycket ork har jag inte. Så bilderna dyker upp en annan dag.

Faten körde Sanna & Khalle hem och jag ville också hem men det fick jag inte så jag var tvungen att följa med henne till Ribban (Malmös strand) och hämta upp hennes man Tor och sen vidare hem till dom.
Där blev jag bjuden på en jätte god Kyckling paj och Tabouleh, det är arabisk sallad som jag kan äta hur mycket som helst av. Och min pappa gör ju såklart bäst och av alla jag smakat på från restauranger osv har varit BAJS, men måste erkänna att Fatens var ganska god den med. Så tummen upp! Fastän den var utan bulgur haha.

Sen blev det en massa godis & digestive kex och härligt snack med min Chokolate Fatina!

Sen blev det hemgång!

En mysig dag me mina girls!

4 kommentarer:

faten sa...

Hihi...önskade du hade gått o dansat med mig...snart darling snart ska vi ut o shake that ass o inte bry oss ;) PUSS din "kärring" haha

Laura sa...

Hoppas du hittar ett par nya (och bekväma) ballerinaskor, samt självklart ett par leopardpumps också! ;)

Hur lagar man den där arabiska salladen? Är det svårt? Jag har aldrig hört talas om en sådan sallad, men jag skulle gärna vilja pröva på den om den inte är allt för svår att tillaga eller kräver många olika ingredienser.. :)

Faten sa...

Man får leka lite med ingredienserna och måtten jag personligen mäter aldrig ingredienserna, kör ögonmått och smak. Finhackat ska vara finhackat. Inga grova klumpiga hack. Efter att allt hackats och blandats så är det bara att njuta, kan låta salladen stå lite i kylen så den blir saftigare och god.

-1 dl torrt bulgurvete, låt vila i 1dl vatten så att kornen sväller

-saften av 3 citroner, man kan ta mindre om man vill, eller mer, efter behag

-500 g bladpersilja, finhackat. Är inte persiljan finhackad så njutter man inte lika mkt av denna underbara sallad.

-1 dl hackad färsk mynta, kan dock uteslutas, inte ett måste(går även bra med myntkrydda fast färskt e bäst).

-2 finhackade lökar(salladslök, rödlök, schallottenlök funkar)

4 stora tomater (jag älskar att ha i mkt tomatså för min del 5-6 tomater) finhackade

-salt, efter behag

-cayennepeppar eller kanel, efter behag

-1 dl olivolja, ungefär

Thats the way, good luck Laura!

Annica sa...

jag vill se bilderna ju haha