Turkisk by och Baja Maja

Denna dagen har bestått av jobb mellan 6-14 sedan var det sängen direkt med nått kapitel från boken. Blir den här Tusen strålande solar bra? Just nu, typ i mittav av boken är den sämra än början. Men jag får tålmodigt läsa vidare.

Jag & askim låg och pratade i flera timmar i sängen igår. Vi har ju knappt tid att prata längre så det var skönt att få ur sig alla tankar & framtisddrömmar. Fast huvodämnet var Turkiet haha. Och hans familj!
Tänka er att inte få träffa sin familj när man vill. Gett upp hela sin tillvaro för att komma till ett annat land.
Ja, det kan inte vara lätt.
Vi var ju inte där förra året då vi absolut inte hade råd till det så det betyder att att han inte har träffat sin familj på TVÅ ÅR! Usch, askim benim!

Vet inte om jag berättat detta tidigare på bloggen men han berättade ju en överraskning till mig förra veckan.
Han hade vetat det länge men inte vågat säga något för risken av ett hysteriskt utbrott från mig.

Jo, man har ju fått vänja sig vid de här toaletterna "hål i marken". Fast fint inrett osv. Mmm, det tog minsann tid tills jag vande mig vid dom. Typ en månad =/
NU....så har dom inte ens det - nu har dom EN BAJA MAJA!
Hjääääääääääääääääääääälp!!!!!!!!!!!!!!!

Asså jag dööööööööör.............jag kommer alltså få magknip, magsmärtor för jag kommer inte kunna använda den. Usch vad jobbigt!
Han har alltså vetat detta länge men inte vågat säga hahaha.
Alltså detta är tredje gången jag hälsar på hans familj och det är då tredje gången de har flyttat.
De har bott sååå fint innan, verkligen! Men nu helt plötsligt har de flyttat in till BYN!
Alltså jag vågar inte föreställa mig det!
Jag hoppas verkligen inte det är som jag föreställer det. Ett litet, litet hus i ödemarken, hett, hett med en massa får & höns springandes.
Svettiga bybor vandrar omkring.
Nä, det är inget liv för mig - jag är en sann stadsmänniska!
Men samtidigt så bodde min man så här fram tills hans skulle börja i skolan så det är väldigt intressant att se på ett ungifär hur han har levt.
Tänk att vi kommer från helt olika världar.

Jag sa "men då kan vi inte besöka cafeét som vi alltid hänger på" (i hans hemstad, Kirsehir) han skrattade högt & länge.
Han tog handen för mitt ansikte för att se vilken min jag hade (det var mörkt) när han berättade att de varken hade café eller affär.
DET FINNS INTE ENS AFFÄRER................
Ååååååååhhhhhh............VAD SKA MAN GÖRA?
Det hade varit en helt annan sak om jag hade kunnat turkiska - då jag jag mer än gärna velat prata med hans föräldrar hela dagarna. Men nu kan man inte det så det blir att köpa lite böcker, filmer, dock filmer från Turkiet då de har vlcd tror jag det heter. Alltså inte vanlig dvd. *suck*

Hans syster med barn kommer iallafall och hälsar på från Ankara så jag har någon att busa med.
Men detta betyder att vi kommer att bunkra upp med mat för en hel vecka innan vi kommer ner eftersom det tar en timmes bilfärd in till stan för att bara gå till butiken. Men jag fick höra något nytt, att för de som bor i byn där det inte finns butiker, kommer en lastbil med en massa mat varje vecka och säljer. Bra!
Jag tyckte bara det var häftigt att se de där bilarna med flak sälja potatis på gatorna. Och grönsaker de hämtat direkt från byn.
Så som vi får hemglass här hemma haha.
Eko skrattade och sa "jag har funderat länge på hur vi ska komma dit" hahaha. Vi får väll ta en taxi efter den 15 timmars bussresan mellan Alanya - Kirsehir.

Nu kom den berömda turken hem så nu ska jag slänga mig i sängen med boken.
Imorgon är det sovmorgon för jag jobbar min första natt. Har ju fått nytt schema - natt schema. Vilket betyder att jag kommer att jobba natt 2 eller 4 nätter i månaden.
Det betyder mer ledighet, mer pengar och första orsaken att jag tackade ja var för den välomtalande valpen jag tjatat om i evigheter nu.
Då är det inte så många dagar valpen behöver vara ensam hemma just för att jag får mer ledighet och jobbar jag natt är jag med han hela dagarna och på nätterna sover han skönt & gott med husse.

Natti natii!

2 kommentarer:

Sofiya sa...

Hmm.. du kan ju köpa me dej några härifrån, men de bli ju så tungt man kan ju inte ta så mkt då :/ ...

Nä visst, man pallar inte.
Jag kollade igår & då hittade jag flyg för 2295 så de går neråt iaf... :)
Då har nog Sonya sagt att vi kommer den 10, fast vi har ju inte hittat flyg än haha.

Köp dom! jag tycker de, dom är as snygga & rätt bekväma att gå i. jag hade mina på nyår & de va inga problem alls :D

Ja hoppas ja hinner köpa dom idag, ska träna efter jobbet de hade ja glömt :/ hoppas!! dom e skit fina!

Mami sa...

Ja du "hål i marken" hade dom i Syrien oxå när vi var där. Men bajamaja låter ju inte kul alls! Ni får kanske satsa på varsen potta som ni trär en plastpåse över varje gång? Nöden har ju ingen lag, som det heter. ;)