MaSsAgE

Jobbat 6-13 och det hade blivit klydd i några utav kollegornas schema så på morgonen var vi underbemmanade och efter 10 var vi alldeles för mycket folk. Detta gjorde så att ett utav mina önskemål blev av. Jag fick sitta bredvid en trafikledare för att se hur dom arbetar. Vi sammarbetar ju hela tiden med dom, dom sitter omringad runt en men intrressant hur dom jobbar. MYCKET avancerat kan jag ju säga. Men nyttigt var det.
Under tiden kommer personal planeraren fram till mig och jag blev skit glad!
Det är så här att man kan "sälja" sin semester. Då är det företaget som "köper" den.
Detta händer då det är för lite folk. Oftast då bland trafikledarna då deras utbildning är på över ett år. Då kan man liksom inte ta in en vikarie precis. Men vi trafikinformatörer är det lättare att utbilda, det är bara någon månads utbildning, ja plus alla simultankapacitets tester.
De har sökt folk nu i våras och valt ut personer som ska göra tester men nu är det snart juni så sommar vikarier kommer vi inte att kunna få.
Därför fick vi informatörer mail om vi ville sälja två veckor.
Och jag satte upp mig på en vecka. Men ingen chans trodde jag att jag skulle ha då detta tydligen aldrig har hänt förr så alla ville fightas om att sälja.
Men JAG FICK DEN!
SÅ GLAD!

Detta betyder då att min sista semester vecka som jag har andra veckan i juli har jag nu sålt. Så jag kommer att jobba som vanligt den veckan med vanlig betalning. MEN jag kommer att få 7.000 för att jag sålde min vecka PLUS tillbaka min semester vecka som jag kan ta ut från & med september när semesterperioden är slut.
HUR BRA ÄR INTE DET???

Enda besvikelsen är valpen vi letar efter 24 timmar om dygnet. Jag & Eko sitter verkligen fastklistrade på blocket heeela tiden.
Har hittat några vi mailat & så. Men nu är jag ju inte ledig den dagen - detta betyder att FATINA - my love ska få passa han, det är hennes uppgift. Hon kommer dessutom hem från Libanon idag tror jag så jag har planerat in en dejt med henne på torsdag. Fast det vet hon inte om än =)

Vi har fått en massage stol på jobbet som vi ska få testa och är där bra omdömen så skulle företaget köpa den så när vi får tid får vi gå in och få lite massage.
Jag tog inte detta på så stort allvar då jag testat olika massage stolar runt om på köpcentrum & butiker och det har inte varit märkbar skillnad.
Men då alla nu i två veckors tid bara pratat om denna massage stol, om hur bra den är så blev jag med nyfiken. Så jag bokade in mig idag innan jag slutade.
ÅH GUD, DEN GÖR UNDERVERK, HELT FANTASTISKT!
HUR kan en massagestol verka? Och ge resultat?
Jag tog då ett klassiskt program, där finns olika man kan välja. Detta varade i 15 minuter och jag ville bara ha mer. Var liiiide trött efteråt men denna stol ska jag sitta på imorgon efter jobb haha.
GULD VÄRD!

Under tiden när jag satt på massage stolen så fick jag ett sms av en gammal kill kompis från tiden då jag bodde i Göteborg. Han var i Malmö och ville träffas.
Jag har alltså inte träffat han på över tre år nu och varje gång han varit förbi Malmö har jag inte kunnat. Men då Sanna avbokade mig så tackade jag ja.
Vi strossade runt på Entré för jag skulle byta kläderna som vi köpte igår till min svägerskas son. Jag skulle ha en storlek större men detta sortiment fanns inte på denna H&M. Köpte då istället en solhatt & tre par strumpor till han. Roligt med ett helt set ju. Skulle faktist vilja köpa en munkjacka och en jacka så har han allt han kan komma i klädväg för en dag haha.

Sedan bar det av till BR och där hittade jag prinsess slottet till Elif (svägerskans dotter) så jag köpte det så får vi lämna tillbaka prinsess tältet på Toys R Us.
Hade velat kolla kläder men lite svårt att göra det när man går runt med en person man inte träffat på tre år och har mycket att prata om.
Trevligt var det.
Sen gick han raka vägen för att köpa en falafel för inget slår en Malmö falafel hahaha.
En gång köpte hans bror en falafel till honom när han var i Malmö för att ta med sig till Göteborg - STÖRT! Hahaha.

Under en liten stund ikväll kom ett sådant oväder med en massa blixtar, åska & regn som jag aldrig tidigare sett. Helt sjukt var det!
Jag hade fönsterna öppna med spärren i så det var inte så mycket men under en minuts tid hade jag regn över halva vardagsrums golvet & köket. fattar ni då hur mycket regn det var.
Sedan funkade inte kanalerna på tv iheller och jag fitt lite panik då jag väntat hela dagen(veckan) på desperata hemmafruarna.
Men det fixade sig - älskar den serien.
Men man förstod nog att något var på gång, under dagen när jag var på stan var det som lugnet före stormen, riktigt varmt, ingen kofta, ingen jacka och ändå riktigt varmt. Och då är jag ganska frusen.
De säger att det ska bli upp mot 30 grader i helgen. Hade varit riktigt nice, behöver verkligen lite sol innan jag åker så man inte får värsta chocken.
Det är faktist det enda jag tycker är negativt i Alanya, värmen, fukten.
Man kan knappt andas! Man längtar efter frisk luft för det är där INTE!

Nä nu är jag väl medveten om att jag skrivit alldeles för långt och det tycker ju inte Annica om =)
Så nu ska jag faktist nanna kudden.

Pözz

Inga kommentarer: