Stana me Maauulin

Fick en chock när jag vaknade, klockan var 11.20 och då har jag ändå gått upp 4.30 hela veckan. Hur är det möjligt? Jag måste verkligen ha varit trött haha.
Det första jag gjorde var att börja platta håret och drack kaffe till det.

Promenerade till värnhem och mötte Malin.
Var meningen vi skulle promenera upp till stan men jag kände redan att jag skulle få blåsor på fötterna av att promenera med mina nya pumps.
Och det fick jag =)
Jag får det ALLTID när jag har nya skor på mig. Det tar några dagar sedan kan de vara de skönaste skorna ever haha. Så jag får verkligen tvinga mig i dom. Jobbigt, men jag har alltid plåster i väskan för att jag vet om det haha.

Vi hamnade på Scorett där jag hittade "mina" skor som jag letat efter. Velat ha sådana sky höga skor med remmar och äntligen hittade jag ett par jag föll för.
Dom var skit snygga på, men när jag skulle testa den andra skon så passade den knappt. Då sa butiksförsäljaren att vänstra foten brukar oftast vara en aning större än den högra.
WHAT?
Detta fenomen har jag aldrig hört talas om, men jag märkte verkligen av det idag.
Iallafall, när jag hade båda skorna på mig kunde jag knappt gå..........FAAAAAAAN JAG ÄLSKAR DESSA SKORNA JU!
Men det var bara att inse fakta och gå där ifrån.
Men jag tänker på dessa godingar än =(

Vi gick in på Gina Tricot. Tänkte utmana mig själv då jag ALDRIG NÅGONSIN köpt något från Gina. Alltså klädesplagg för öronhängen/smycken har jag gått loss på där inne.
Så vi gick runt i lugn & ro och jag hade med mig 8 plagg i provrummet haha. FÖRSTA GÅNGEN!
Jag kom hem med två svarta klänningar och 1 t-shirt jag blivit helt kär i + tre öronhängen jag inte kunde motstå.
Så det var premiör för mig att handla på Gina haha.

Jag tog tid på mig inne i omklädningdsrummet som Malin säkert tyckte va jobbigt, sorry hehe!
Så vi hade inte mycket tid på oss då hon skulle på barnkalas och jag skulle möta upp pappa.
Så en snabbis på H&M Gustav blev det också. Tur var det annars hade jag gått runt och suktat efteränu mer kläder.
Inte bra!
Jag fick äntligen utbytt tröjan vi köpte till min svägerskas son men byxorna hade dom inte =(
Hittade även ett söt jacka till honom.
Fastnade på flickavdelningen, dom har ju så gulliga kläder där. Vet inte om jag hoppas på en flicka eller inte, jag kommer ju iallafall bli fattig, det är en sak som är säker.

Vi skildes åt och jag åkte med pappa för att köpa dop present till Amir. Men vi trodde inte det skulle vara så dyrt hehe. Så vi skulle vidare till Guldfynd med då pappa blev hungrig gick tiden när vi satt och snackade en massa.
Sen gick vi om City Gross för jag skulle handla inför middagen på söndag men hade helt glömt bort att bestämma mig för vad jag skulle laga.
I samma stund ringer Eko och säger att han kan laga turkisk mat.
YES!
Då var det problemet löst.
Och jag har en aning om varför han nu helt plötsligt vill det.
Jo, igår sa jag till honom att eftersom jag skulle laga mat & göra tårta måste han säda, han suckade och menade på "lönt & planera en sån sak" haha, men sån är jag =)
Så nu ska han laga maten och jag städa haha, tror han är glad nu.
Så på menyn blir det Köfte med Ekos speciella stekta potatis med röd lök *mums*
Stekta grönsaker och cigarra börek och en vanlig grönsallad till det.
Och givetvis min tårta till efterrätt.
Tyvärr hittade vi inte allt vi skulle ha till både tårta & mat så det får inhandlas i helgen.
Här är lite bilder nedan...

Sådant man alltid behöver


Sallad och stekta grönsaker


Köfte och cigarra börek ska det bli


Tårta ska det bakas


Stora crazy öronhängen


Häftiga öronhängen


Härliga öronhängen


Sommar klänning (ville ha en gul men kunde inte bestämma mig)


Fodrals Klänning


Över härlig t-shirt


Jacka till Ekos systerson


Strumpor, solhatt och en prassel bok till Eko´s systerson


Prinsess slottet till Elif

5 kommentarer:

Sofiya sa...

Fina örhängen!
Älskar associarer :D so nice!

Laura sa...

Fina kläder du har köpt, som vanligt gumman!

Va? Vänster fot är lite större än höger, det visste jag inte! Men det stämmer nog säkert, för mina vänstra skor brukar alltid klämma lite mer än de högra, konstigt nog. Då fick jag i alla fall en förklaring till det problemet! :) Frågan är ju varför de i så fall gör vänsterskorna aningen större än högerskorna, om det nu är så vanligt! :) Jag brukar också alltid få skoskav då jag använder nya skor, det är sååå jobbigt! Speciellt jobbigt var det i Alanya då jag började använda mina nya transferskor, de skavde och gjorde ont så in i helvete och jag måste ha tre plåster på blåsan på hälen, men ändå kunde jag knappt gå. Och problemet var ju att jag måste ha på mig dem hela tiden, varje dag! :S

Kram!

Anonym sa...

Är du gravid?

Malin sa...

Haha har du fotat dina grönsaker?! du e för roöig du =) Och jaa du tog rätt gott om tid på dig i omklädningsrummet men det gjorde absolut ingenting =)

Annica sa...

tycker du ska promenera till värnhem en dag o hälsa på mig oxå :D