Namn

http://svenskanamn.se/namn/namngenerator

Hittade denna sidan där man kan på skoj se vad man ska heta beroende av föräldrarnas namn.
Så igentligen skulle jag hetat Jane och min bror Jon. Det roliga är att både mitt & min brors riktiga namn börjar på J. Både våra svenska & arabiska. Sen ville mamma igentligen att han skulle heta John som är väldigt likt.

Våra barn ska heta Jesper och Irma haha. Nej tack!

Namn jag tycker är fina är:

* Jasmine (fast det heter jag redan)

* Melissa (nästan bestämt)

* Melina

* Medina

* Alicia

* Bianca

* Lovisa


* Léon (jag som vill men inte han)

* Deniz/Dennis (han som vill inte jag)

* Michael/Mikail (vanligt och min kusin heter det så det är uteslutet)

* Filip (rätt så uteslutet för min man, mina nära förstår haha)

Som min man säger till mig ibland - "Du har allt planerat men du är inte ens gravid" haha. Så jag lägger nog ner detta!

2 kommentarer:

Laura sa...

Jag har också testat den där namngeneratorn, men den ger olika svar ibland... Testa om några dagar så kommer du att få ett annat namn! :S Men det kan ju vara kul att få lite idéer tack vare den förstås! :)

Men det är väl klart att du tänker på namn till dina barn även om du inte är gravid! Vem gör inte det? :) Jag har haft mina favoritnamn ända sedan jag var liten, men de har ju självklart ändrats med åren och gör det fortfarande.. :) Vad är ditt arabiska namn gumman?

madde sa...

Jag har lite frågor på mim blogg idag vad ni har för synpunkter! Länka gärna vidare så hjälper jag dig ;)

Besök gärna och svara kram Madelene