Y-town

Tänkte PRECIS skriva till er "Tror ni att Turkiet & Sverige går vidare", och vad händer innan jag hinner logga in på bloggen.
I följd går både Turkiet och Sverige vidare!
BRA, annars kan ju inte jag & mannen min njuta av våra eurovision kvällar haha (NÖRDAR)

Idag tog jag tåget 7.45 för att vara i Ystad 9. Väldigt intressant resa då tidigare resor har man spenderat i lättare sömn, ögonen rakt ner i dagens metro eller över de skånska vackra fälten.
Men idag koncentrerade jag mig istället på stations utrustningarna haha. På hur det såg ut inne i lokförar "rummet" osv. Han följer ju signaler och order som mina arbetskmarater ger han. Just därför är det intressant.
Det är ju en del av mitt jobb nu. Och det slog mig plötsligt på hemvägen att jag hade lagt märke till så mycket, att jag ÄR intresserad. Då fick jag ett smile på läpparna, att jag älskar mitt jobb! En dag känner jag att jag kommer att vidareutbilda mig på mitt företag. Banverket!

Rättegången var inte särkilt rolig.
Min kusin som är den åtalade satt ensam med hans advokat.
Sen mitt emot satt där 3 st killar & en tjej.
Med mig satt ett helt gäng killar (MESAR) som var på de andras sida. Plus 2 par föräldrar till dom.
Alla kollade på mig och jag hörde någon gång att de viskade "Är det hans syster?".
Men det ska jag nästan säga att jag är för vi är lika nära som syskon, det har vi alltid varit. Han brukar säga att jag är systern han aldrig fick. Och den natten då allt detta hände var jag den första som han ringde och självklart ska jag då vara där för honom.

Tyvärr bådar det inte gott för honom, MEN hans advokat är skit bra!
Vittnena eller målsägande kanske det heter, alla hade minst en mening där de sa helt fel gentemot vad som stod i förhören och det var bara positivt för min kusin.
Detta trodde jag skulle vara nån timme men pågick heeela dagen. Så jag var tvungen att ta tget hem igen för att jogga i mina dyra stövletter i en massa sten för att hinna till jobb. *suck*

Jag hann iallafall med en promenad i Ystad centrum med pappa för han kom under "lunchen" och var med min kusin resten av dagen. Alltså för stöd skull!
Rättegången fortsätter på fredag då han ÄNTLIGEN släpps, min lilla Matto!
Alltid otur den grabben!

På jobb var en härlig dag, inte för lite & inte för mycket att göra, alldeles lagom!
Fick en extra rast då jag gick in på Entré men självklart pratade jag i telefon och glömde bort tiden som jag alltid gör och fick jogga igen i mina dyra skor.

Igentligen skulle jag jobbat till 23 men då jag börjar 5.30 imorgon bitti så blir det inte 11 timmars natt vila & inte heller 8 timmars så jag fick sluta 21. Men så skickade dom hem mig tidigare och pappa var snäll och erbjöd skjuts då jag inte cyklade idag men då dom bygger om hela värnhem typ så hamnade han helt plötsligt på otorvägen till Arlöv haha. Så jag promenerade en bit som bla under en tunnel där det helt plötsligt dyker upp en man från TÅGSPÅRET....liksom va fan gjorde han där, han gick över till min gata och jag ringde pappa meddetsamma & fråga var han var så han äckelpäcklet kunde höra att jag skulle möta PAPPA haha. Så då fick jag börja jogga med mina dyra skor IGEN!
Alltså denna dag & mina skor som precis blivit lagade TVÅ gånger. Ska ALDRIG mer köpa dyra skor. Man är ju bara orolig hela tiden haha PLUS att dom INTE är i bra kvalité. Eller så är det bara jag som har otur!

Nu fick jag mail från facebook, får nog kolla upp det, tjingaling!

1 kommentar:

Laura sa...

Den där rättegången låter inte kul gumman! Vad är han åtalad för? Du behöver inte berätta om du inte vill, det är ju en så personlig grej.. Hoppas i alla fall att den slutar bra och att rättvisan får segra..

Kram!