Besatt?

Är det någon som går på Cambridge och läser min blogg?

Jag undrar i så fall om ni också blir besatta av mat när ni går på ren kur.

Första gången jag gick på Cambridge, det var för snart 6 år sedan. Då gick jag på den i 3 ½ månad REN kur! Gick ner 25 kilo. Men till saken, jag satt i skolan och skrev ut recept efter recept. Köpte 2 receptböcker där jag skrev in alla goda recept jag kunde finna.

Pratade då med min kompis som hade varit sjuk i Anorexia om detta mysterium och hon sa likadant. När hon hade Anorexia så blev hon helt besatt av mat, speciellt av vad andra åt. Och hon samlade också på sig en massa recept böcker.
Nu jämför jag mig inte med en anorektiker utan den här besatt heten av mat.

Sist jag gick en längre tid på Cambridge var förra året då jag gick ner 13 kg. Minns inte på hur många veckor men då ville jag tvunget göra Ekos lunch på kvällarna som han skulle ha dagen efter. Det var enkla baguetter men jag köpte lyxiga saker att ha i och skar grönsakerna otroligt fint.
Varje dag efter hans praktik hade jag gjort ordning middag till honom och han sa "Du lagar bäst mat när du själv inte äter" haha.
Alltså jag provade på nya recept hela tiden, utan att själv äta!
BESATT HET!

Nu är jag bara på dag 5 så jag har inte kommit in i en sån period MEN, idag när jag kom hem och gick i trappan doftade så gott. Någon hade lagat middag och jag försökte lista ut vad det var. Luktade som köttfärssås, då blev jag sugen på Makaroni låda, den var jag sugen på innan jag började med denna diet och nu tänker jag på varför jag aldrig lagade den INNAN.
Så nu planerar jag att laga den i helgen till mannen när han är hemma. Det är som om man blir mätt av att laga maten. Man behöver inte smaka bara laga den haha. SJUKT!

Anyway, nu sitter jag här med min sista shake för dagen och fryser ihjäl. Det är enda nackdelen med denna dryck diet, att man fryser hela tiden för man inte har någon varm föda i sig. Och jag vill inte dricka té då jag inte tycker om det och kaffe är inte lönt om jag ska kunna lägga mig i tid ikväll.
Så sitter här med myskläder och Ekos varma gosiga morgon rock han fick av min kära mamma och lyssnar på Efterlyst i bakgrunden.

Dagens vikt: Samma som igår!

2 kommentarer:

Sofiya sa...

sv: ja visst kan man de ;P

Okej. jo det är klart..
Yes både jag & min kusin är intresserade..!

Men hade du en grundlön + provision eller bara provision?

Ja ska gå in på ving & kolla ;) jag kan väl säga att jag har lite koll på gatorna iaf :P hehe

Annica sa...

okej ska försöka svara på allt nu gumman hahaha...

Ja det e slut mellan mig och padde och har varit det ett bra tag nu faktiskt, har träffats ibland bara men blir mindre o mindre så nu e det typ nästan inte alls hehe...

Nej padde slutade ju på båten i höstas och annika e ute och reser just nu me hennes pojkvän...

hehe ja men jag var tvungen att åka in mot stan för jag skulle egentligen lämna in min mobil men det blev inte så hehe, ja lagerhouse har så sjukt bra saker =)

och jennifer jag har sagt det förr o säger det igen jag tycker du e fin som du e :)

ja du måste göra quizen haha =)