Tatuering

Alltså i brist på sysselsättning har jag nu ikväll suttit fastklistrad på gaddad.se och kollat på alla möjliga tatueringar.
Och nu helt plötsligt står jag inför ett dilemma.

Det är så här att sedan jag var 16 år har jag velat ha tre tatueringar. Jag har vetat exakt vad och exakt var.
Dom skulle även komma i ordningsföljd.
Så den första är gjord, den gjorde jag när jag var 18 tror jag.
Det är ett kinesiskt tecken som betyder Lycka.
Den sitter på min högra inner ankel.

Den andra skulle vara ett hjärta med en ros inuti (likt amors båge) och på stjälken skulle det stå Tyson
Det var SÅ jag då hela mitt flickrum var fyllt av hjärtan i allt. Stolen, mattan, kuddar, gosedjur, tavlor, plancher, ramar - u name it - allt var i hjärtan.
Sen rosor hade jag över hela väggarna.
Mamma sa att man inte kunde se min tapet då jag satte upp alla rosor över allt.
Så detta var ju en sympol för mig & såklart min själsfrände Tyson.
Men nu när jag letar hjärtan & rosor så hittar jag inga fina alls. De är så old school på något sätt. Och inte jag längre.
Tyson ska jag absolut göra men inte det andra.

Sedan tatuering nummer 3 som är planerad att göra i sommar fast som nummer två.
Det är en skorpion på foten. (Gissa om jag är det i stjärntecken)
Har aldrig varit så insatt i tatoo förän nu fast det har ju varit en penga fråga förstås.
Men nu när tiden är inne så är alla skorpioner så maskulina. Och det är INTE jag.
Så istället har jag fått sjukt mycket inspiration- vilket är bra!
Men samtidigt kan jag inte bestämma mig.
För några veckor sedan kom jag på vad jag vill ha istället på foten där jag igentligen hade tänkt ha skorpionen.
Men så kan jag inte hitta rätt motiv. Och ärligt talat är det mer jag.
Men idag kom jag på något annat som är SÅ JAG!
Så nu VET jag vad jag ska ha. Och det ska bli en överraskning hihi.
MEN jag ska ju ha det där "mönstret" runt omkring och det är det jag inte kan bestämma mig för. Där finns så sjukt fina.
Ok, kan berätta att det är blommor som jag kallar mönster, men mer än så skriver jag inte =)
Så nu har jag beslutsångest....åååh. Jobbigt! Måste ju bestämma mig ganska snart!
Samtidigt vill jag ha mitt eget så dom i studion får mixtra ihop lite.
Och färger eller inte?
Vill lägga in alla tusen bilder jag sparat från denna sida så jag kan få lite smakråd av er men eftersom det är okändas privata bilder vill jag inte det.
Vilket problem alltså!

5 kommentarer:

annica sa...

du måste ha färg gumman, e så glad att jag tog en massa färger det ger mycket mer liv i tatueringen :D

Sofiya sa...

sv: Njaa sådär.. men turisterna har verkligen börjat komma, de va ändå en hel del...

Hm, ja addar dej igen!

carolina sa...

Roligt med tatueringar =) Vill själv göra en (eller fler) men det ska ju kosta så mycket :(

Anna sa...

Gud vilken fin blogg du har! :)

Rebecca sa...

Oh sicken tur för dig att du har mannen din!
Hade jag haft en hade han garanterat varit en lycklig jävel idag o flera dagar framåt. ha ha