Tax free shopping mitt i natten =)

Jag gick in i duschen och gjorde sällskap med mannen min. Han var ju ändå nästan färdig så utan att jag bad om det började han ducha mig haha. Han tvättade mitt hår med både schampoo & balsam och skrubbade mig. Vilken lyx!
Detta gjorde han alltid i början av vårt förhållande. Han skulle alltid shampoonera och tvätta mitt hår och efteråt kamma och föna det. Hans dolda önskan är kanske att bli frisör? Vem vet?

Iallafall satt vi och valde ut det vi ska köpa från tax free shoppen. Mycket är det man vill ha som man bara kan få tag på plats. Han ville t.ex ha en Jack Daniels Whiskey men den fanns inte i shoppen och parfymer ska vi också köpa på plats då jag tycker det är en del av resan, att vandra omkring i butiken och lukta på alla parfymer man kan komma åt.

Detta beställde vi nu ialf.

UT resan:

2 Prince limpor 300:-
2 Prince Limpor 300:-
2 Mascara Double Extension paket 239:-
Ferrero Rocher Golden Edition (Choklad) 79:-
Toffifee specialerbjudande 5x400g 175:-
Jim Beam bourbon whiskey 149:-
Dooley´s miniflaskor 12-pack 119:-

Komplettering här blir parfym till svägerskan.
Tänkte köpa med mig en massa Xider istället för starksprit så man kan dricka på balkongen innan utgång. Men det får jag köpa hem ifrån. Och choklad har vi köpt till hans familj då Eko precis berättade att förra gången vi var där med en massa presenter hade hans mamma frågat "Varför köpte ni inte choklad"? Haha, tydligen gör alla som kommer utomlands det så då får ju vi också göra det.
Så vet ni nån speciell choklad just från Sverige?

HEM resan:

2 limpor prince 300:-
2 limpor prince 300:-
Jätte påse med M&M´s jordnötter (älskar) 89:-
Kahlua especial 199:-
Absolut ruby red 149:-
Wrigley´s sweet mint 24-pack (tuggummi) 99:-
Näshårstrimmer (haha) 79:-

Här ska vi då kompletera med parfymer till oss och mina föräldrar och 2 flaskor alkohol =)

2.576:- WOW, och detta är bara på nån timme i luften haha.
Men vi båda har sagt att denna resan ska bli en riktig semester. Inte som tidigare år och behöva räkna ut varenda krona.

Vi har tänkt på att köpa en toast/smörgåsgrill till svärföräldrarna. Fast tror vi köper den nere i Turkiet, det borde dom ju ha. Är rädd för att vår packning kommer väga 50 kg/person så får akta oss lite.
Annars kommer vi nog åka runt med hans föräldrar och se vad dom behöver till hemmet. Lättast så, dom bor ju i BYN.....*suck*
Sen har vi även kommit på att Cickie som åker ner på lördag fyller år dagen efter vi kommit ner. Så vi måste hitta något till henne också.
Och Eko´s kusin Erhan gifte sig för ca; två månader sedan så en bröllops present till dom med.
Här tänkte jag då också en toast/smörgåsgrill kunde vara passande. Det är ju så gott!
En toast med skinka, ost & tomat hade inte varit helt fel.
Det är Eko´s absoluta favorit om han får välja. Frukost OCH kvällsmat, tror t.o.m han kan äta det till middag haha.

Nä nu ska jag inte sitta här och bli hungrig, har ju gått ner 6 kg och hoppas på minst 2 kg till, tills vi åker ner.
Men då jag ska dricka en himla massa så kan jag absolut inte fortsätta med Cambridge där nere. Då kommer jag antagligen gå upp alla kilon tills jag kommer hem.
Men det är så min kropp fungerear!

4 kommentarer:

Sofiya sa...

sv: hahaha joråå de kommer du! vi får se om vi kanske kan supa dig under bordet ;D

Sofiya sa...

Helloooow du har shoppat! fan va najs... :D

Sofie sa...

Hejsan =) Kul att du hittat till min blogg. Jodå jag bor i turkiet o har varit här lite från o till sen 2002. Nu bor vi sommartid här o vintern i Sverige. Jag trivs bra med det och vill inte välja nåt men vet att jag måste det i slutändan. Är du också tillsammans med en turk?? eller du kanske är turkisk själv? Du är ju lite mörk, man vet aldrig :) Då kommer ni snart till alanya då!! Kul =)

annica sa...

va gulligt av er att köpa me så mycket till hns familj :) kommer dom uppskatta :)