Promenad, tvätt, bakning, B-planer

Mañana filmen var jätte bra - rekomenderar den till alla. SPECIELLT till Malmö bor. Så härligt att få höra Malmöitiska, heeelt annorlunda än den breda skånskan.

Idag blev det en lång promenad med pappa. Vi gick även förbi hans kompis som har en resebyrå, sen gick vi vidare för att spela lite helgspel - hoppas man vinner några miljoner så man kan köpa dröm huset!

Gick sedan hem till han och tog bilen till Abdos. Köpte en massa simit till Eko och jag blev riktigt sugen på en själv.
Fick kära minnen från tiden då vi var nyförälskade.
En februari vecka då jag bodde hos han & hans kusin. Varje morgon hade han gått ner och köpt Simit till frukost. Med turkisk ost (föredrar svensk) och salami (samma här)oliver (hatar) färskpressad apelsin juice, äggröra med Sucuk, mjukost, nutella.
Även fast jag inte tycker om hälften av frukosten så är allt sååå turkiskt! Och den där semester känslan kommer fram.

När jag kom hem började jag tvätta, håller fortfarande på.
Älskar att tvätta, vika den rena tvätten som bara luktar så ljuvligt!
Och se tvättkorgen tom haha.

Nu har jag två projekt på gång. Jag håller nämligen på att göra Te kakor och baguetter.
Det håller på att jäsa och ska jäsa flera gånger om så hoppas det är färdigt till mannen kommer hem. Det är ju till han jag gör det, jag kommer ju inte smaka. Bara doften får man mätt =) (NOT)

Har även en nyhet....VI HAR FIXAT LOKAL!
SÅ SKÖNT!

Nu är nästa uppdrag i Bröllopsplaneringen att pappa ska skriva en lista på vem han vill bjuda.
Listan kommer att bli låååång och då vet jag att han glömt hälften.
Jag har sagt att jag inte tänker bjuda alla dessa människor så jag kommer att solla ut hälften säkert.
Pappa är ju arab, och då bjuder man alla man själv har blivit bjuden till plus vänner plus bekanta plus lite fler.
Så är det väll med turkar också men vi har tur i oturen på den sidan. Tur i att mannen min inte har släkt här, så vi slipper alla 300 turkar som vi inte känner. Men otur i att han just INTE HAR SLÄKT här. Tycker synd om honom att han inte kan få ha hans familj här & vänner.

Nu kallar bakningen!

4 kommentarer:

Laura sa...

Grattis till lokalen gumman! När blir den stora dagen? :)

Jag gillar egentligen inte heller den turkiska frukosten så mycket.. Jag gillar överhuvudtaget inte att äta så mycket på morgonen, och jag HATAR att ställa i ordning en frukost som tar länge, vilket den turkiska gör. Om jag skulle få bestämma skulle jag äta något så tråkigt som Rice Krispies till frukost varje dag, men tyvärr finns det inte att få tag på här i Turkiet.. :(

Jag älskar också att tvätta kläder och vika den rena och doftande tvätten. :) Det är nog den enda hushållssysslan som jag faktiskt ser fram emot att göra, haha! :)

Kram!

carolina sa...

Jag känner att jag inte alls hänger med i svängarna nu när jag är borta så mycket :( Alla blogg inlägg kommer inte med på bloggkoll... Men ska ni gifta er? GRATTIS! Försöker gå igenom de senaste inläggen du har skrivit, men är seg i huvudet och hittar ingenting om det. När är den stora dagen då? :D

Noelia sa...

Oh simit...Har de simit på Abdos? Aldrig sett det, men nu får jag köpa med mig nästa gång jag åker!

Grattis till lokalen! Men har ni bestämt datum?
Kram

Annica sa...

Åhhhh gumman va skönt att du har hittat lokal :D
vilken blev det då? bestämt datum än? :D