Graviditet

I mina senaste inlägg har jag skrivit mycket om alla presenter vi köpt till min mans systers barn.
Där kanske man kan tro att jag är gravid om man inte följt min blogg =)

På tal om gravida så satt två killar på mitt jobb och pratade just om det. Den ena ska bli pappa nästa månad och den andra hade nog fullvuxna barn. De pratade om alla som nyligen gått barn eller är på väg.
Vi har då två stycka tjejer som är hög gravida med deras andra barn. Sedan har vi en som fick för en månad sedan, hennes första. En som jag inte träffat än som också är hemma med sitt första. Sedan har vi en massa nyblivna pappor och icke nyblivna.
Medans jag satt i telefon hörde jag mitt namn.
Jo dom hade då diskuterat om vem som kommer bli gravida snart och det var då mitt namn dök upp.
LÅRD hahaha. Jag är i den åldern menade dom - shit känner mig som värsta vuxen nu ju.
Ok, jag är 25 men ändååå....

Mina vänner eller speciellt en, du vet vem du är Lajna-Maraj =) har undrat nu om jag inte ska sluta med pillerna som jag lovat.
Min planering var ju att sluta med p-pillerna NU i MAJ!!!
Men då jobbade jag som tim vikarie på hemtjänst och där efter blev jag arbetslös och hade ingen aning om att jag skulle få detta underbara jobbet. Och dessutom bli fast anställd.
Så det har jag skjutit upp.
Först & främst ska jag bli fast (1 september) så jag kan få ut en bra mamma penning (heter det så?) jag får ju inte bara 80% som de flesta, jag får dessutom 10% av företaget whoop, whoop =)
Och känslan av att veta att jag har ett jobb efteråt är ju värd hur mycket som helst.

NOG SNACKAT OM GRAVIDITET!!!

2 kommentarer:

Annica sa...

aha det visste jag inte, vad jobbar han me då? :)

nästa vecka vet jag inte hur jag jobbar, har inte fått ett schema än, hör av mig så fort jag vet ;)

hahahaha det såg ut som underkläder, då lär du vara hetast på stranden ;)

annica sa...

Det e DU jennifer :D <3