Shopping!

Idag beslutade jag mig för att promenera till jobb. Det var riktigt skönt, frisk luft och röra sina ben - underbart!
Det var så längesen nu.

Min tid var igentligen 6-14.20 men 8.30 kommer D och ska släpa iväg mig på Malmö Central för "stations kännedom" det är något vi måste få i vårt arbete. Vi ska även åka genom hela skåne en annan dag fast i sommar. Så vi promenerade lite på Malmö C och det var intressant.
Men det roligaste var ändå hela D, man kan inte låta bli att skratta när man umgås med honom. Han pratar och pratar och pratar, precis som jag HAHAHA!
Vi satt och väntade in tiden för att Öresundståget till Köpenhamn skulle avgå för jag trodde Eko skulle med på det men lika snabbt kom jag på att han låg hemma i sängen och sov, han var ju ledig idag.
Så vi promenerade upp mot stan där tanken var en fika men vi hamnade istället i olika inredningsbutiker.
Sedan mötte vi upp hans flickvän (blivande sambo) utanför hennes jobb, någon reklambyrå tror jag det var. Trevlig tjej!

Under hela denna tiden som varade i några timmar hade jag så kraftiga magsmärtor och värsta ont i ryggen, visste knappt vart jag skulle ta vägen.
Hade inte D babblat på som han gjorde hade jag nog tagit taxi hem och sjukat mig.
Jag undrar fortfarande vad det var för sjuka smärtor jag fick och under så lång tid.
Inte nog med det så gick jag i mina höga klackar i flera timmar och fick döds ont i fötterna.

Till slut kom vi fram på jobb och jag jobbade en timme. Sedan blev det dags för ett oväntat möte.
Så denna dagen har varit en helt annorlunda arbetsdag som har varit mer än härlig, alltid skönt med omväxling!

Jag gick vidare efter jobb till Värnhems torget där mannen min stod och väntade på mig.
Vi tog bussen ut till Jägersro för lite omväxlings skull i shoppingväg.
In på Toys R Us, där var vi säkert över en timme. Alltså där finns ju verkligen allt, vi kunde inte välja, gick och plockade ihop saker som vi sedan lade tillbaka för att vi hittade nytt haha.
Eko sa att våra barn INTE får följa med oss när vi ska handla haha. Fast det spelar ingen roll för jag vet att du kommer att vilja handla mer än dom hahaha. SCHYSST!

Sedan hann vi bara med nån enstaka butik inne på Jägersro för att jag träffade Sara & Amir och snackade ett bra tag som vi båda är bra på. Är ju bjuden på Amirs dop på lördag.
Hade helt glömt bort det då det är min pappa som har min inbjudan som han glömt att ge mig. Så måste iväg igen och köpa dop present till honom. Någon som har förslag?

Papsen kom och hämta oss så Eko fick övningsköra lite.
Nu är alla räkningar betalda, eller jag lyckades få det gjort igår - NICE!
Och nu är första resväskan FULL! Det är bara sommarkläder som blev tvättade igår som jag lagt ner. Så får nog rensa det när det väll är dax.
Nästan bara två veckor kvar - shit!

Ballerina skor. Inte riktigt sånna jag var ute efter men dessa får duga av ren desperation. - Din Sko


Tre snygga tröjor till mannen min - Dressman


Shoe bag från Lagerhaus (perfekt för resan)


Laundry bag till mig från Lagerhaus


Tuffa skor med dödskalle på till systersonen - Din Sko


Snygg t-shirt till systersonen - H&M


Byxor till Ekos syster son H&M


Målarbok så hon får användning av setet (eller jag när jag inte har något att göra haha)- Toys R Us


Det blev ett prinsess tält till Elif (var ute efter slottet men det var slut) 2 prinsess pennor och en sparbössa. - Toys R Us


Målar set till Elif (Ekos systerdotter) - Jysk


Målarsetet inuti


Skorna till systersonen är en aning större än till en 10 månaders bebis men bättre det så han kan få användning av de senare.
Kläderna kan vara för små då det är till bebisar mellan 9-12 månader och EFTER vi kom ut från affären säger Eko till mig att systern hade sagt att bebisen är lite väl rund för sin storlek och då säger pappa att han även ska få plats med en stor blöja i byxorna.
Så imorgon får jag gå iväg och byta det till lite större storlekar. Bättre att vara på den säkra sidan ju.
Tänker då även plcoka till mig en body, strumpor och en söt sommar hatt jag fastnade för. Så får han liksom ett helt sätt hehe.

Nä nu ska jag titta lite på tv.

2 kommentarer:

Sofiya sa...

Fan va du shoppar :D va kul! vill oxååå...

sv: Tack.. aa de e sant, har inte ens tänkt på fotstegen.

Ahaa okej ja trodde de va din tatuering..

Haha yes vi har samma, alla har turkosa oxå :P haha!

Sonya sa...

jag har också fastnat för turkost..halva min garderob e typ turkos nu..sophia har förbjudit mig från att köpa mer turkost så vi får se hur det går haha..vattenlandet it is then :D yeeey :D