Promenix

Idag lovade pappa mig en promenad för vi måste röra på fläsket. Min tanke var att gå lååångt och riktigt power walka.
Men efter en lugn lång morgon och efter att ha plockat undan här hemma lite och en massa kaffe & Soduko så ringer pappa & säger "Är du redo, vi går till Entré".
Hm, det blev snabbt att ta på sig en annan klädsel och så promenerade vi dit.
Badi, pappas kompisvar på uppdrag att köpa presenter till hans söner som flyttat till Polen. Och pappa var ute efter ett par solglasögon som han aldrig hittade. Och jag, jag var ute efter ballerina skor som jag heller inte hittade. Men såg uppe på New Yorker att de hade några så ska nog testa dom när jag har mer lust.

Inne på H&M testade jag en del. En skjorta som man drog in banden på sidorna som var rätt skön att ha på jobb och en vit jeans kjol. En LÅÅÅNG klänning, men kunde inte bestämma mig om den var snygg eller inte. Det var ju ett par år sedan man hade lång klänning så det kändes allt lite konstigt. Sen blev det en sååå härlig klänning. Av så mjuk bomull så man kunde ha den mer som en strand klänning.
Och de där nya neccesärerna i leopard haha som jag såklart blev förälskade i. Perfekt att ha på resan ju =)
Min har blivit lite gammal den jag har smink i så det behövdes en ny =)
Sen blev det en promenad upp mot kirseberg och sen hem.

Här hemma har jag absolut inte gjort något över huvod taget. Nu är klockan 22.00 och jag vill sätta på en film som jag lånade av Faten igår men jag lovade Eko att se dom med honom. Han är ju ledig imorgon så då kan han vara lite social med mig ikväll.
Min älskling, ska pussa på honom, ses fan aldrig nu för tiden.
Han ringde mig innan idag och var sååå sugen på grillning. Mums, ja det har han varit sugen på sedan han kom till Sverige den stakaren. Men en dag sååå, en dag så har vi trädgård =)
Då ska jag köpa en sån där fet master G grill till honom så han kan leka kock =)

Puss

6 kommentarer:

Laura sa...

Tack så mycket gumman!

Jo du, vi har faktiskt haft en katt här tidigare, men Ahmets mamma gav bort den då jag inte var här, och efter det har vi inte skaffat en ny.. :S Ska skriva mer om mina livs katter i ett skilt inlägg senare.. :) Nu är det ju ingen idé att skaffa katt då Ahmet snart ska göra lumpen och jag kommer att åka till Finland, så det får bli senare i så fall.. En katt är ju inte något som man tar för bara en period, och det är ju inte så lätt att ta med sig katten från land till land heller. :(

Nej, det är nog fortfarande 15 månader om man inte har någon universitetsutbildning.. För typ 5 år sedan så var det två år (!) som man gjorde! :O Men det är ju surt om Ahmet måste göra 12 månader då vi har ställt in oss på max 6 månader.. :S Haha, ja, allt går ju inte att planera här i Turkiet, för oftast så blir det ju inte som planerat! Men lite har vi nog pratat om framtiden, och det kommer nog att bli här som vi bor i framtiden också... Så fort som Ahmet kommer från armén så får han börja leta jobb, och antagligen blir det då Istanbul... Sedan tänker jag söka dubbelt medborgarskap så fort jag kan, så jag också kan börja jobba här någon dag kanske.. :) Så långt har vi pratat nu, men det kanske ändras, man vet ju aldrig. :)

Puss!

Laura sa...

Ja, det var för två år sedan och jag var inte här då och Ahmet bodde hos sina föräldrar över sommaren, och de ville inte ha en katt inomhus... :S Och som du sa så har de ju inte riktigt samma inställning till djur här som i Norden.. :( Men en dag ska jag ha katt igen! Jag hoppas att ni också kommer att hitta er hund då tiden väl är inne!

Ingredienserna till den där salladen låter ju inte alltför svåra att få tag på, det är såna saker som vi har hemma för det mesta, så jag skulle vara väldigt tacksam för receptet om du får tag på det! Så får jag prova på något nytt! :)

Jag känner igen mig, direkt som man har pengar så vill man göra av med dem! :S Det är ju ofta det som händer med folk som har varit fattiga och sedan får en oväntad lottovinst, på några år är alla pengarna slut! Man blir berusad av alla pengar man plötsligt har tillgång till! :) Men något litet kan du nog unna dig, och om du hittar dina leopardpumps med stort L så tycker jag du ska köpa dem! :) Det är du värd!

Jag tror till och med att jag skulle klara av att jobba här i nuläget, men problemet är ju arbetstillstånd, det är väldigt svårt att få och det är ingen arbetsgivare som är redo att betala den stora summan det kostar att fixa det. Och nu är det ju ingen idé att söka jobb ens.. Nej, vi kommer nog att säga upp lägenheten här då vi åker och förvara alla möbler hos hans föräldrar. Då han kommer från lumpen så skaffar vi ny lägenhet beroende på var han hittar jobb.. Planen är även att skaffa nya möbler och förnya i princip allt vi har här hemma, men först måste vi ju skrapa ihop lite pengar till det också, så de första månaderna får vi säkert nöja oss med de gamla möblerna.. :)

Godnatt!

Laura sa...

Äh, skit i mina gamla kommentarer gumman! :) Jag har också typ 200 gamla kommentarer som jag "borde" svara på och som jag mår skitdåligt för, men just nu koncentrerar jag mig på att svara på alla nya. :) Sedan OM jag får tid och lust så tänker jag svara på de gamla, men annars ser jag det här som en ny början på mitt "kommentarsvarande". :) Ett sätt för mig att må lite bättre!

Självklart ska du gå tillväga så att du själv känner dig bättre! Först måste du ju känna dig tillfreds med dig själv, och om du inte mår bra med din kropp som den är nu så tycker jag du ska sätta upp ett mål för dig, men inte för orealistiskt heller! Typ gå ner 5 kilo? Jag har som sagt jättesvårt att förstå detta med vikten, det är klart att jag inte känner mig helnöjd med de celluliter jag har på rumpan och tycker att min mage är lite väl lös och benen lite fläskiga, men det är inget som jag bekymrar mig desto mer över. Men detta är som sagt psykiskt, och ingen annan kan förstå det bättre än du själv!

Men ännu en gång så hoppas jag att du ska ta till dig de komplimanger som du får av dina nära och kära och även av människor som du kanske inte känner så bra, du är JÄTTEFIN, och jag är säker på att jag skulle tycka det samma om jag skulle träffa dig i verkligheten en vacker dag också!

Kram!

Sofiya sa...

Sv: Precis, man vill ju att det ska vara som förut, men så är de inte.. & Queens garden byter personal som jag byter trosor... :/

Haha ja vet inte ;P jag blir full väldigt lätt, men kan få i mig en hel del trots att ja e så liten haha :D

Hmmm.... hehe, vem A & M är .? Ja du.. vad ska jag säga... Kan inte säga ngt såhär, men du kommer säkert få reda på det ngn gång, om inte bloggen så kanske i Alanya i sommar ;D

Yes med tråd, & ja de gör ont som fään.. men mustach kan ja ju inte ha haha :P

Annars, är allt bra me dej?

Kram

Annica sa...

hehe jadå ta du den

Annica sa...

gick ju ivrigt in nu för att se vad du hade svarat på quizen men du har inte tagit och gjort den av mig än ju :(