Dag 1

Jag har tagit en cambridge till frukost i en vecka nu och ätit normalt där efter. Eller inte så normlat, väldigt mycket snacks och onyttigt än vad jag brukar äta. Kanske för att jag haft tänket "ikväll är det sista".
Jag har haft ångest varje morgon men ändå ingen motivation.
Det tycker jag är jätte konstigt dom där känslorna som krockar med varandra.
Så har jag haft det tusen gånger, men hur kan det gå ihop?
Jag menar man mår så jäkla dåligt av hur man ser ut och allt fett som dallrar, man vägrar gå ut och visa sig vissa dagar. Inga kläder passar en osv, osv.
Men ÄNDÅ finns inte motivationen där......hur ska den komma fram?
Är det inte tillräckligt att man mår som man gör.
Många kan tycka "om man mår så är det väll lätt att sätta igång, det är bara att bestämma sig" men så lätt är det inte!

Jobbigt!

NU sitter jag här och klockan är 21.46, jag har inte ätit alls idag. Super bra, eller hur. Men jag kan inte sluta tänka på allt jag vill stoppa i mig nu.
Och så här har jag aldrig känt tidigare när jag börjat på Cambridge. Då har jag bara bestämt mig, börjat & klarat det.
Men denna gången är annorlunda, jag känner hur det vänder i magen, jag känner allt vatten jag hällt i mig gå i vågor. Magen pratar osv.
Tänkt mycket på detta idag och jag tror det handlar om att jag gått på en diet (LCHF) sedan januari och sen bara vips på en annan diet nu. Att jag kanske längtat efter normal mat så länge.
I dont know!

Iallafall så vill jag ta en shake ikväll, den sista ska tas om 11 minuter för att vara exakt.
Men jag har ju för första gången köpt Cambridge Bars för att ha på jobbet. Jag har aldrig ens smakat dom och ändå har stor erfarenhet av Cambridge, men det är just därför att om man går på ren kur ska man inte äta dom. Och dessutom är jag "allt eller inget" person så äter man lite, eller tuggar då vill jag bara ha mer, då är det whatever liskom.

Har iallafall gått ner 2 kg redan sedan förra veckan. Och då har jag bara bytt ut frukostarna så vi fårse hur det går. Har ju liiite panik nu. Det är MAJ månad och 5 veckor kvar tills vi reser.
VAR HAR TIDEN TAGIT VÄGEN?

Så nu är det bråttom med en himla massa som jag planerat inför resan.

1. Hitta en tatuering jag ska göra

2. Boka frisör

3. Boka Brasiliansk vaxning + ben

4. Vaccinera mig

5. Köpa minneskort till min nya kamera

6. Hitta en snygg bikini

(Gå ner i vikt behöver jag inte ens skriva)

Får nog sätta lite fart på arslet tror jag

2 kommentarer:

Laura sa...

Åh Jennifer, jag vet inte vad jag ska säga! Klockan är 21.45 och du har inte ätit något på hela dagen? :S Det är ju inte bra att äta allt för sällan heller.. :( Jag blir så ledsen då jag läser om dina problem med vikten, för enligt vad jag kan se på alla foton så verkar du vara en helt härlig och normalviktig tjej! Men samtidigt så har jag väldigt svårt att sätta mig i din situation, för även om jag har haft en väldigt nära kompis med bulimi så har jag själv aldrig haft problem med vikten (oftast så är det ju inte själva vikten som är problemet..) och jag kan inte till fullo förstå hur du känner dig! :S Däremot så förstår jag mycket väl dina "tvångstankar" som gör att du mår illa. Så mår jag alltid då jag vet att jag har saker som jag måste göra (svara på kommentarer t.ex.) men ju fler de blir och desto större min "börda" blir desto mindre motivation får jag. :S Jag hoppas att du kommer att hitta motivationen till att leva hälsosamt (mest därför för att DU kommer att må bra, och inte därför för att du ska gå ner i vikt) och att du kommer att känna dig nöjd med dig själv!

Jag hoppas att du inte missförstår denna kommentar på något sätt! Jag vill bara att du ska veta att jag bryr mig, även om jag inte känner dig annat än genom bloggen! Du är en SUPERFIN tjej som är SNYGG!! Men jag kan inte påverka dig på något sätt, utan det är du själv som måste inse det, för så länge som du är missnöjd med din kropp så kommer du också att må illa, och det vill jag inte heller att du ska!

Hoppas du förstår vad jag menar!

Kram!

Annica sa...

gumman, du kan inte låta bli att äta under en hel dag, det e inte alls bra hjärtat och du lär inte gå ner i vikt av det utan tvärtom, har du inget i magen så har du inget att förbränna, du måste äta men kanske bli nyttigare, haha, ska jag säga, onyttiga unge e jag nr 1 haha...

ja du får nog sätta fart me den listan om du ska hinna hehe :) men det klarar du säkert, du e ju en planerar tjej =)