Oxie

Igår när vi satt och åt frukost så ringde en mäklare till mig.
Han "påminde" mig att jag hade skickat en intresseanmälan till en marklägenhet och att de skulle ha visning en timme efteråt.
Hade helt glömt bort att jag gjort detta.
Det var en dag på jobb som jag satt och kollade på hemnet och frågade min arbetskamrat om denna gatan var bra då han själv bor & är uppväxt i Oxie (utanför Malmö)
Han sken upp och kom fram springandes och berättade att det är samma gata han själv bor på.
Så visade han hur nära det var.

Så det var bara att ringa pappa som vi redan hade bestämt med för att han & Eko skulle övningsköra och vi skulle ha picknick i parken men nu blev det ändrade planer.
Eko fick sin övningskörning men den gick åt Oxie.
Efter många rundor hittade vi till slut.
Vi träffade ett annat pensionerat danskt par som skulle se den och rätt som det var hör jag "Jennifer"....det var min arbetskamrat haha. Han hade väll hört min röst medans han arbetade i trädgården haha.
Så jag fick då även träffa hans sambo som även väntar deras första barn. Och man stod och pratade om hur trevligt det hade blivit & bli grannar.
Hela kvällen fantiserade jag om sena grillkvällar osv. JAG VILL SÅ GÄRNA HA EN TRÄDGÅRD!
Lägenheten i sig var i stort renoveringsbehov.
Det var en tant som dött som bott där sedan året dom byggde det 1981. Och det märktes utav valet av färger på tapeter & golv.
Men jag såg verkligen potential i denna fina marklägenhet.
Medans min pappa var helt emot pga allt jobb som behövdes göras.
Men det är ju också lite så jag & Eko vill ha det. Vi vill inte ha det "topp renoverat" utan vi vill pilla själv. Eko är ju super duktig i sig och jag kan anstränga mig om jag verkligen vill det, det är ju alltid roligt och se slut resultatet.
Och priset var endast på 625.000:-
Det ENDA kruxet här, är förbindelserna....
Ååååååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhh.....................WHY?

Oxie ligger inte alls långt från Malmö, men man måste ju kunna lita på bussar & tågen. Speciellt när man som jag jobbar med tåg har man sina erfarenheter. vad som helst kan hända & det ställs in. Kan liksom inte förlita sig på det. Och bussarna, den kan man missa och jag SKA kunna vara på jobbet 05 på morgonen. Det är inte alla bussar som går så tidigt.
Sen ska jag kunna sluta 02 på natten och komma hem också. Vissa på jobbet som bor här ute cyklar ibland men det är inte alltid man hinner det. Det ska ta 40/45 minuter liksom.
Ett bra alternativ till att få upp kondtitionen men annars njaaa.
Man kan iheller inte komma för sent på mitt jobb som med många andra jobb då man hela tiden måste "avlösa" någon som vill gå hem.

Sen har vi mannen, han måste ha körkort först och det har han ju fortfarande inte. Så det är faktist han som är mest emot huset ENDAST pga körkort/bil.
Fast jag hade haft mer problem med förbindelserna så vet jag att det alltid löser sig.
MEN, MEN......vi skulle ha ringt märklaren idag men det har vi inte gjort vilket betyder för hans del att vi inte är intresserade, fast det är vi men FAAAN.
Jaja, det var kanske helt enkelt inte meningen.
Dessutom ger det bra erfarenheter av att titta runt lite.
Planen är ju inte att flytta NU, men man vill iheller inte stå där efter krisen och klia sig på huvodet och undra "varför slog vi inte till".

Anyway, så pratade man med svärmor idag. Eller ja en mening haha. Eko berättade iallafall att vi ska komma och hon belv såklart glad. En stund efter samtalet berättade han för mig att det ska ha BAJA MAJA, alltså de har ingen toalett. Alltså jag pallar inte detta längre.
Nu vet jag att jag kommer ha sjukt ont i magen i en vecka. Jag kommer alltså aldrig kunna använda den, i know it!
Det var hemskt nog när jag kom dit där första gången och de hade ett hål i marken liksom men nu när dom flyttat har dom inte ens det. Jag tror jag börjar gråta!

Han ringde hans bästa kompis som vi trodde skulle gifta sig denna sommaren och alla hans drömmar om att flyttat till Istanbul verkade iheller inte gå sin väg.
Utan han var i Alanya med en uppbruten förlovning då hans blivande svärmor inte godkände honom och nu är han alltså bartende på Latino club som de två senaste åren. Och hans drinkar är ju goda & gratis så det gör inget för mig =)

Har även idag fixat tid för Brasiliansk på ett nytt ställe som jag googlade fram. Hoppas verkligen dom är duktiga. Tog även en tid för halva ben så slipper man det också. Men ben har jag aldrig vaxat förut så jag är rädd att det ska göra ont =(

Frisören är också bokad nu, klipp + sling! Samma salong som förra gången Larsson & Lange fast en annan frisör. Måste ju våga att testa något nytt.

Tatuerings projektet har jag inte kommit någon vart med.
Inte heller vaccination.
Nu ska jag umgås med min make igen då det är sista dagen vi får umgås denna veckan.

Puss

Inga kommentarer: