Natt arbete

Igår försökte jag sova. Läste & läste men blev aldrig trött. Till slut lyckades jag slumra till men tror jag endast sov i en timme. Självklart vaknade jag av telefonen som vibrerade. Varför ringer det aldrig när jag är vaken & pigg? Alltid när jag sover & är trött eller inte har någon lust att prata så ringer alla.

Samma sak imorse då hade jag 3 sms & 4 missade samtal av 3 st. Pappa, Jennifer & Erika. Jennifer ville hitta på något idag som hon alltid vill när jag ska jobba. Och jag vill alltid hitta på något med henne när hon har andra planer.

Jag tog en lång dusch efter min vilostund igår för att vakna till liv. Och det gjorde jag verkligen. Var riktigt pigg & fräsh när jag kom till jobb 21.45. Och det var helt underbart väder vid den tiden. Fortfarande ljust, otroligt!
Fick en känsla av att bara sitta i MIN alldeles egna trädgård och njuta av en härlig sommarkväll.
Men det är därför jag jobbar, för att tjäna pengar, för att uppfylla min dröm en vacker dag.
Man måste kämpa för det man vill ha.

Lyckades sova 2 timmar på jobb och 5 var det jobb dags igen. Slutade 7 fast stannade kvar 30 minuter då jag fick höra lite skvaller av en tjej på jobbet. Blev helt chokad haha, men roligt för henne.

Fortsatte att läsa min bok för jag inte var så trött och då vaknar mannen min.
Han är så kel sjuk på moronen, det är så man skrattar ihjäl sig för han är en helt annan människa då. Så vi låg och gosade i 1 timme tills hans alarm började tjuta.
När han var färdig att gå hoppade han på mig när jag försökte sova och han slog till sin arm hahaha, rätt åt han när han skräms på det viset.

Jag lyckades sova 3 timmar. Så vaknade vid 12.
Nu är klockan 16.19 och jag sitter fortfarande i nattlinne och det känns fortfarande som morgon.
Har ytterliagre en natt framför mig, sen är jag ledig!

2 kommentarer:

Annica sa...

hehe o jag gillar din men måste erkänna att jag inte orkar läsa precis allt haha

Annica sa...

hahaha men gumman du skriver en hel bok i varje inlägg hhaha, jag läser det mesta men hoppar över lite haha :$

ska bättra mig då haha eller så kan du uppdatera oftare haha..

ja men jag behöver tågkort det nu hehe, jo så jag måste köpa..

ska eko börja i dk lr?