Onsdag 13 Maj

5.30 har jag jobbat sedan och de två sista timmarna blev utbildning i 2 olika program. Jätte intressant och lärorikt. Fast bara i mitt arbete då förstås. Massa koder och förklaringar.
Är inte färdig så får ta det någon annan dag när man får tid över.
Cyklade hem i värsta ösregnet och var dygnsur när jag kom hem. Blev sängen direkt då jag har varit uppe i varv i 2 dygn och knappt sovit. Är lik blek i ansiktet & mörka påsar under ögonen och känner mig små sjuk faktist. Men så kan det bli när man stressar för mycket!

Gick hem till mormor på fika för min kusin Titi kom. Har inte träffat henne på två år, helt sjukt igentligen!
Fick träffa hennes andra son Sam.
SÅ UNDERBAR LITEN POJKE! Sätter in bilder sen. Han var så go denna lilla Sam.
Han är endast fem månader och 18 månader mellan han och hans storebror Billy, som jag tyvärr inte fick träffa. Sist jag träffade han var ju han också bara några månader gammal.
Varför vi sällan ses är för min kusin Titi bor uppe i Stockholm. Men vi ska upp till dom och hälsa på i sommar är tanken.
Mannen är ju ledig ytterligare en vecka i sommar då ägaren till restaurangen han jobbar på ska gifta sig i Turkiet.
Då är planen att åka upp till Gävle, till våra vänner i Sandviken och sedan till Stockholm till min kusin och hennes lilla familj. I stockholm blir det även att träffa mannens barndoms kompis som bor där.

Denna resan var igentligen planerad förra sommaren men pga ekonomisk kris så gjorde vi ingenting. Men nu är det andra puckar =)

Är sugen på bio igen, vill se Änglar & Demoner på söndag. Har boken Da Vinci Koden här hemma men har fortfarande inte läst den. Fick den av mormor som inte alls tyckte om den. Har helt ärligt glömt bort att jag har den haha. Så det blir den boken efter jag är färdig med Tusen Strålande Solar. Har inte kommit så långt i den boken heller men än så länge är den bra. Är nästan lite rädd för vad som kommer hända längre fram, då jag redan är så himla förbannad över vissa saker i den boken. Saker som jag stör mig på fruktansvärt mycket i den verkliga vardagen också.

Nu ringde pappa precis och han var glad för att han hade fått tillstånd att åka till Syrien igen. Han var ju där första gången förra året på TRETTIO ÅR! Tänka er, att inte besöka Sverige på 30 år. Usch! Mer om det kan ni läsa om i mina inlägg från april/maj 2008.
Han har äntligen fått jobb också. Han var ju tyvärr en av de drabbade i krisen i år så jag är väldigt glad för hans skull.
Nu har jag god lust att lägga mig och vila lite igen, har ingen energi till nått.
Hoppas för allt i världen inte att jag blir sjuk!

Love!

3 kommentarer:

Sofiya sa...

sv: Jag tror de kommer vara rätt så varmt ;)

Haha visst är de romantic :P älskar att vara där..
Hahaha jo, ja vet, Long Island Ice Tea kan ta på en :P

M är en jättebra kompis till mig & A är mitt så kallade "ex"...

Jaa.. skit tur att vi hittade henne..
Nä asså, jag mamma min brorsa & sonya. sen åkte 5 tjejkompiar ner samtidigt.. & så vare redan några där..

Ahaaa. har du haft pojkvän från Iran? när va de?

Noelia sa...

Da vinci koden filmen har jag sett, vill läsa boken, då filmen är jättebra tycker jag! Helt otroligt om det är sant vad som påståds:)
Oj i september, så snart, väldigt vad snabbt! Behöver ni inte fler månader på er att planera? Jag började planera i januari och det är fortfarande en hel del kvar. Men nu igår fick vi skickat inbjudningskorten i alla fall.

Ja, det är ju så att man är försörjningsskyldig för varann när man är gift enligt äktenskapsbalken. Och om man ska ha socialbidrag är även sambor försörjningsskyldiga...

Hoppas du kryar på dig!
Kram

Laura sa...

Grattis till din pappa! Ska han åka till Syrien i år igen?

Jag vill också se "Änglar och demoner", har inte läst den men "DaVinci-koden", och den var i alla fall jättebra! :)

Kram!