Tick, tack, tick, tack...

...dygnen borde verkligen ha fler timmar. Man hinner inte med någonting vissa dagar.

I lördags jobbade jag som känt till 02 men där var så mycket förseningarstrax innan jag skulle bli hemskickad så jag fick stanna över en halvtimme.

SÖNDAG

Vaknade av att klockan ringde eftersom vi skulle träffa mamma & K. Eko hade redan vaknat då han inte kunde sova för att han är sjuk igen.
Detta var nog den varmaste dagen hit tills. Åh vad jag njöt när jag kom ut. Det blev leggins, vår tunika & ballerina. Sååå skönt!
Alla låg & solade i parkerna, picknick och hundarna sprang......sån härlig syn!

Vi körde mot Söderkulla till vår allra första visning.
Det var en jätte fin Mark lägenhet och SÅ MYCKET folk. Inte konstigt men hade inte väntat mig det faktist.
Där var väll inget renoverings BEHOV men jag & Eko planerade ändå att ta bort garderoberna i hallen då jag tycker det är både fult och tar sådan plats. Sen köket var ju grönt, nej tack! Och badrummet var det igentligen inget fel på men vi vill ha det helkaklat. Ja, vi har många planer som vi diskuterar varje kväll och drömmer oss bort.
Jag är medlem i en inrednings sida där man har en egen sida och lägger ut sina bilder på renoveringar man gjort. Där har jag flera hundra bilder sparade för inspiration.
Sen när Eko kommer hem på kvällarna kollar vi igenom dom tillsammans och sållar ut de vi inte vill ha haha. OCH VI HAR INTE ENS HITTAT ETT BOENDE! Jaja, måste ju planera & fantisera lite =)

Vi åkte vidare till plantagen för att mamma ville ha lite blommor till hennes trädgård och jag köpte plast blommor. Fast märkte att vår vas var lite för stor för dom så får leta efter en smalare vas helt enkelt.
Där fanns jätte fina prydnad saker och en STOR ljus lykta som jag bara ska HA. Eko & mamma tyckte om den men när Eko såg priset så nickade han. NÄ, jag skiter i - den ska få flytta in här och sen när vi får terass ska den stå där ute. YEPP! I vårt hem bestämmer jag höhö.
Vi tog även en fika på K-Rauta tror jag det var - väldigt gott var det för att ligga på ett varuhus ute i ödet.
Solen värmde i nacken, negativa var alla dessa små insekter som kommit fram och verkade trivas i våra kläder.
Det är väll det man kommer få stå ut med om man ska ha trädgård...suck.
Tiden gick och de körde mig till jobbet som jag började 14.

MÅNDAG

Idag blev det 10-19 på jobb och pratade med en kollega och vi kom fram till att vi borde adressändra då jobbet verkligen är ens andra hem. Jag börjar undra om jag är på jobbet fler timmar än hemma.
Dagen var riktigt lång och jag kände mig konstig hela dagen. Var trött, hängig, inte alls pratglad vilket jag fick varna mina kollegor då dom undrade varför jag inte var lika glad som jag alltid brukar vara.
Jag t.o.m upptäckte att jag var helt svart klädd från topp till tå, kändes läskigt när jag upptäckte det. Såg skrämmande ut faktist haha.
Svarta strumpebyxor, svarta stövlar, svart jacka, svart klänning, svarta underkläder, svarta solglasögon, svarta öronhängen, svart eyeliner och svart hårband hahaha HUR GICK DETTA TILL?
Verkligen inte medvetet!

Vi var för många på arbetsplatsen så jag blev inskickad till planeringen. Det är ett rum där de som är lite mer kvalificerade än mig sitter och planerar massa goja jag igentligen inte har en aning om. Typ vilka tåg som kommer in, som ska multas (kopplas ihop eller av) vilka som ska fortsätta vidare & bla, bla, bla.
Jag fick sitta med skyltningen. Så nu har jag fixat hela sommarens skyltning för Ystad tågen. Alltså ni som ska till Ystad/Simrishamn eller där ifrån in till Malmö och där finns plattforms skyltar eller monitorer på plattformarna - yepps, det är jag som skyltat upp det.
Typ: Ystad till Malmö (via Svedala) 15.45 spår 1 det har jag skrivit heeeela eftermiddagen.
Ganska tråkigt men skönt med lite varierande arbeten. Nån måste ju göra det.

Sjuklingen bad om thai mat vilket han ALDRIG gör. Han nästan avskyr snabb mat så jag fick en chock när jag läste sms.et. Men jag kan förstå Thai då det är mer som hemma lagad mat.
Så det blev en tur förbi China box på värnhem. Och mätta har vi verkligen varit hela kvällen.
Pappa är också sjuk, kraftigt också, tycker nästan mer synd om honom än Eko. Han är alltså tio gånger värre än Eko. Och så ska han ändå jobba imorgon, nääää jag hatar det. Vet inte varför men är så rädd om mina föräldrar så jag kan få inre panik. Hatar den känslan!
Har nog ringt han tio gånger idag och frågat om han inte behöver något haha.

Fastän han är så sjuk så mötte jag honom utanför mitt jobb igår. Eftersom jag inte hade cykel med mig så visste han att jag skulle gå hem vilket han inte alls tycker om och stod där ute med sina söta (grymt fula) bil och väntade på mig.

Ååååhh...pappa lilla!

Nu har jag skrivit långt igen - kan jag inte bara skriva varje dag så behöver det inte bli så här långt.

Vill tacka Pappa för att han alltid tänker på mig fastän han borde ligga nerkurad i sängen.
Mamma som vill komma närmare mig (hoppas snart) och hjälper oss att hitta hus.
Eko som tvättade vår enorma tvätt trots att han också borde legat i sängen.
Faten att hon ringer mig när hon ligger i värsta migränen. Stakars gumman!

Varför är alla sjuka?
Det är väll inte svin smittan som är på väg?

1 kommentar:

Laura sa...

Planeringen är det roligaste när det kommer till det mesta, oavsett om det handlar om inredning, shopping, resor, mat m.m. :) Hoppas att ni får ert drömhus en dag som du får inreda precis som du vill ha det! Men å andra sidan - om du får det PRECIS som du vill ha det så måste du ju hitta något annat projekt att planera för, kanske något med inredningen som du vill ändra, och så fortsätter det i all evighet. :) Så länge man har drömmar och något att planera inför så är det bra. ;)

Jag känner också att tiden inte riktigt räcker till, även om jag inte jobbar som du. :S Vart försvinner tiden riktigt?? :S

Många kramar till dig!