Påskdagen

Vaknade av att manne kom och lade sig i sängen. Han hade varit uppe och ätit frukost men mådde så dåligt att han gick & lade sig igen. Han har ont i öronen, halsen & nacken. Han är hes & kunde knappt prata. Stakars stakars män =)

Jag gick upp & kokade kaffe till mig & mamma och vi fastnade vid frukost border & tjattrade på som vanligt, min älskade mamma. Så mysigt när hon är här!
Hon fick ju även inviga sitt nya täcke jag köpt haha.

Hon gick iväg för att ta tåget hem och då vaknade Eko. Han såg riktigt sjuk ut. Han gick raka vägen till soffan och lade sig där haha, lönt typ!
Så jag fick ringa Lina & avboka vår påskmiddag jag hade planerat att ha här idag. Istället åkte jag med pappa till Apoteket på Möllan för att köpa lite alvedon som vi var i stor nöd här hemma. Min huvodvärk igår & Eko som är sjuk idag. Det är så typiskt att man inte tänker på att köpa sådant när man inte är i behov av det.
Så nu har jag handlat hem speciella hals tabletter till Eko som han bara kan ta 3 gånger dagen plus bafucin, smörjt in hans nacke & axlar i Voltaren, smörjt in bröstet & halsen i vick plus att han har tagit en alvedon. Haha män när dom är sjuka, nästan lite gulligt ju haha.
Sen blev det vårt plåster till mig,,,,,mmmmmm VÅRT PLÅSTER! Jag har fått vårtor på min ena fot. Det är fan inte kul! Har haft den sen i höstas, och jag misstänker att jag fått den i samband med vattengympan jag gick på. Men har aldrig fattat att det var en vårta hahaha. Har ju aldrig haft en men nu ska detta åtgärdas. Så detta plåster ska jag ha på nätterna sen nästa måndag har jag bokat en tid för fotvård. Ska bli himla skönt! Har hört att det är som att gå på moln efteråt. Har själv aldrig varit på det men snart är det så varmt att ballerina & flip-flopsen kommer fram så då är det bäst att ha snygga fossingar. Sen ska jag ju göra min tatuering på foten i Alanya och då är det bäst att dom gör ett bra jobb så dom inte svimmar över hur fötterna ser ut haha.

På apoteket träffade jag Sally och sen åkta jag & pappa och hämtade Eko så han kunde övningsköra lite. Vi hamnade på Entré för att "kolla" upp en sak som jag hoppas att jag kan berätta sen för er sen =)
Vi hamnade då på New Yorker där jag sett en vår jacka jag velat ha tidigare, en svart. Jag har inte köpt den för att jag jag får 30% rabbat för min kusin Mike jobbar där, men han är ledig varje gång jag är där så nu sket jag på det och köpte den. Fast jag köpte i en annan färg som passar mina stövletter lite mer hehe. Typ beige/grå färg, mest åt grå hållet.

Sen gick vi vidare till China box och åt och lite övningskörning & sen hem. Nu har mannen kurat ner sig i soffan med täcke & kudde och det ser sjukt mysigt ut. Så kommer nog joina honom nu.
Första ska jag ta en treo i förebyggande syfte för min huvodvärk.

Bye 4 now!

1 kommentar:

Annica sa...

hahaha män när dom e sjuka alltså haha