Långfredag

Vakna 4 & iväg & jobbade till 13. Var mycket inställda tåg och många utrop men ändå en lugn dag. Långfredag är ju lika med som en söndag därmed mindre trafik och inte så högljutt & skrikigt på jobbet. Man hade tid att prata med varandra & t.o.m spela spel. Har blivit helt hooked på betgirig spelen och man kan spela många mot varandra.

Cyklar raka vägen till pappa för att låna hans dusch.
Han & hans 2 kompisar var där och hade gjort räkmackor till mig. Riktigt gott, och gulligt att dom tänkte på att jag inte åt bröd så det blev på en salladsbädd.
Efter duschen fastnade jag där & vi snackade om allt möjligt. Har träffat detta paret flera gånger tidigare men idag kom det fram att vi känner samma folk. Världen är allt liten!

Jag cyklar hem och får ett tråkigt telefon samtal.

I nattlinne & mjukis byxor på väg att diska och plocka undan så ringer det på dörren.
Där står pappa & säger "Gevalia, när du får oväntat besök" hahaha. Gulli gull!
Förr i tiden när man nyss fått sin första lägenhet ringde det på dörren minst 7 gånger om dagen.
Nu ringer det ALDRIG på dörren om man inte vet att man väntar någon.
Så man blir riktigt glad när någon kommer på "oväntat besök".
Han var här för han hade fått ett ryck och gått på sin andra lång promenad idag och gick då förbi mig. Vi satt & snackade om diverse ting och sedan ville pappa se hur playstation fungerar, han ville alltså testa spelet BUZZ jag tjatat ihjäl honom om hahaha. SÅ BALL!
Jag har alltså suttit & spelat playstation me papsen.
En dag jag sent glömmer!4
Och han tyckte det var jätte roligt, och vetenskaps man han är och riktigt allmänbildad svarade han nästan rätt på allt fast han var bara lite seg på att trycka på knapparna. Men det är förståligt när man inte är van vid kontrollerna.
Men tummen upp för pappa!
Nu ska jag bara försöka få med honom att spela Trivial Persuit, tror han kommer att älska det.
Han älskar ju alla program som Jeopardy & Vem vill bli miljonär för han kan de flesta svaren.

När han gick så sa han "Jag hade inte överlevt utan dig" och när jag pratade med mamma i telefon tidigare på dagen så hon "Du är ljuset i mitt liv" sådana ord från sina föräldrar kan göra en hel dag. Jag älskar dom så fruktansvärt mycket! De är mitt allt!

När pappa gick och klockan var 21 kom jag på att jag inte ätit, hur har jag kunnat glömma att äta middag???
Så jag stekte lite ägg med bacon och nu har jag haft ett långt samtal med Sally.

Har endast hunnit sortera tvätten och INGET MER!

Det var inte riktigt planen för idag så all städning får jag ta imorgon. Vill sååå gärna promenera till Arlöv imorgon men jag tvivlar om jag kommer att hinna/orka.
Jag måste storstäda, tvätta toaletten, tvätta och jag MÅSTE tvätta fönsterna. Nu när solen skiner så ser man verkligen vad fönsterna gått igenom under vintermånaderna.
Sen ska man ju ut på kvällen och jag kommer ju garanterat vara helt slut!

Vi får se, nu skriver mamma & Malin till mig på msn så får vara lite sociala mot dom & kolla facebook sen blir det faktist läggdags för mig även om jag är ledig imorgon. Har ju trots allt varit uppe sedan 4 inatt och har fått in en vana att läsa innan jag går & lägger mig vilket är rogivande.

Natti natti

2 kommentarer:

carolina sa...

Sådär, nu ska jag svara på kommentarerna :) Har vart så segt internet på hotellet så har inte orkat.

haha, vad roligt att spela play station med din pappa. Han verkar riktigt skön :P

Vad härligt att ni fått era biljetter! När åker ni? Måste kännas riktigt riktigt skönt?

Förresten, älskar dina designer :D

Kram!

Mamsan :) sa...

Gevalia när du får oväntat besök hehe PapaNizze e rolig ;)o du är vårt allt, precis som bobo förstås... hoppas han igen blir så som han var/är innerst inne, tro hopp o kärlek, o störst av allt e kärleken, så en dag så!

Ps. jaja du bloggar samtidigt som du e på msn o fb, hehe många bollar i luften du har =) PUSSoKRAM!