Fotvård







Igår, söndag: Sov LÄÄÄNGE!!! Vi vaknade 11 helt underbart!
Åt god frukost tillsammans som är såå värdefullt!

Eko blev tillkallad på en arbetsintervju som han väntat på i en vecka. Dock var det inget han tackade ja till.
Chefen att sagt åt honom att börja redan imorgon (idag) och då hade han inte berättat vad han skulle göra elle vilken lön han skulle få och iheller inte tider han skulle jobba.
Då berättade han det snabbt och Eko sa "ag ska tänka på saken" vilket betyder nej!
Lönen skulle vara hälften av vad han få nu, NÄSTAN lika många timmar som han har nu och endast en dag i veckan ledigt.
Det enda som var bra är att det är i Malmö och på det nya köpcentrumet Entré så endast 10 minuter hem ifrån. Nu har han ju hela 1 ½ timme långt till sitt jobb.

Under tiden passade jag på att träna här hemma. Jag körde orbitrek och motions cykeln. Skönt var det!
Det blev Desperate Housewives tittande då jag missade dubbelavsnitten förra veckan. Lovely!

Sen blev det mys framför Beverly Hills Chihuahua och den var jätte bra. Iallafall för mig som älskar hundar och Eko skrattade också igenom filmen. Och jag bölade t.o.m mot slutet. Jag är sååå blödig för stora hundar så schäfern blev min favvis i filmen.

Idag har jag jobbat sen 6 till 13 fast hade enligt OC och tog ut komp från 11.30 då jag skulle iväg på stan med Eko. Så vi promenerade i det underbara vädret genom gågatan. Ärenden vi skulle utföra var bla på synoptik där Eko´s extraglasögon hade kommit. Sist han köpte glasögon fick man ett par gratis så det var dom vi hämtade och dom var faktist fina för att vara gratis. Sen boka vi tid för en undersökning för linser.
Träffade väldigt många på stan idag som var super trevligt.
Vi gick vidare och besökte Sally som man alltid gör när man är på stan. Jag hittade super söta leopard ballerina och as snygga pumps. Även den stora kuvertväskan blev jag sugen på men jag vill ha svart och där fanns bara orange som var as snygg men handlar man med Eko i närheten så får man tänka "nödvändigt" haha.
Vi tog en glass och satte oss vid fontänerna och njöt av solen och glodde på folket.
In på H&M en snabbis och det blev leggins, mascara, consealer & strumpor. Betalade inte ett öre. Hade tillgodokvitto, presentkort plus 250:- i check som jag fick här om dagen - PERFEKT!

Eko tog bussen hem och jag gick vidare på min efterlängtade fotvård.
Som jag tidigare berättat har jag fått vårtor, inte fräscht och absolut inget roligt! Men nu förstår jag att jag antagligen fått det på badhuset när jag gick på vattengympa hela hösten.
Så dom blev behandlade, fast inte helt, hon bara hjälpte mig på traven. Och massage, fotbad, hyvling, slipning ja hela kittet. Helt underbart!
Detta ska jag absolut göra fler gånger.
Så nu har jag fina fötter inför Turkiet då jag ska tatuera min fot. Men undrar ärligt talat om jag kommer att palla trycket. Först & främst är det på foten där man kommer åt alla ben och riktigt tunn hud sen kommer det ju kittlas på undersidan. Usch jag är SÅ RÄDD!!!
Någon som har en tatuering på sin fot som kan berätta?
Sen har ju alla olika smärtgränser ju.

Nä, nu kollar vi på Ballar av stål som är AS ROLIGT!
Sen blir det film innan Ekos jobb vecka börjar och då kommer vi ju bara ses 10 minuter om dagen så bäst att passa på nu att njuta av varandras sällskap.

Bye for now!

2 kommentarer:

Madde sa...

Ohh vad mysigt det ser ut :)

har du msn?

// kram

Annica sa...

Tack gumman =)

behöver inte köpa nåt snäckan ;)