Påskafton

Igår var meningen att jag & mina girls skulle partaja i Köpenhamn. Sanna fick ingen barnpassning, Claudia skulle på mini semester med hennes sambo. Sally fick oväntat besök av hennes kusin från Frankrike så till slut var det bara jag & Faten kvar. Marly skulle också komma förbi men när hon ringde sa jag att det inte var lönt då vi ändå skulle iväg snart.
Jag & Faten pratade och sa att det var helt onödigt att ta tåget över till Skånes huvodstad Köpenhamn så vi bestämde oss för en utekväll i Malmö. Då frågade jag mama som varit sugen länge på att träffa Faten och hon tyckte det lät jätte roligt så hon kom hit.
Jag & mamma satt här hemma och tjattrade med underbar gammal 90-tals musik och hade humöret på topp. Blev lite öl & tequila och jag hatar öl i vanliga fall men den här norrlands guld var ju nästan ok, eller så var det bara jag som var törstig på alkohol.
Mitt i allt så ramlar kökslampan rakt på golvet och splittras i tusen bitar. Både jag & mamma blev livrädda. Då jag precis hade målat naglarna så kunde jag inte plocka undan så det fick mamma göra och hon blödde kraftigt på fingrarna. Stakars mami!
Inte iheller hade vi tid att dammsuga upp det så det var det första jag gjorde i morse.
Vi tog en taxi in till stan, det blev Grappa på Lilla Torg. Jag älskar verkligen Lilla Torg, det är sån mys känsla, semester feelings med alla uteserveringar. Och det var smockfullt över allt. Vi träffade då på mammas bästa kompis Irené och hennes dotter Sophie och sedan kom även Faten & pappa. Vi hade super trevligt.
Första gången jag var ute med mamma i Malmö och första gången någonsin jag var ute med mina föräldrar samtidigt. Men vi hade det mycket trevligt.
Synd var det att Faten var tvungen att gå hem så tidigt då hennes man Tor är sångare så uppträder han på lördags kvällar så hon var tvungen att vara hemma 01.00 för att ta hand om deras dotter Olivia.
Måste passa på att även GRATULERA till TOR för sitt SVENSKA MEDBORGARSKAP!

Vi gick vidare till Harrys där man träffade på några man kände, alltid lika kul. Mamma & jag släppte loss men helt plötsligt från ingenstans så fick jag sån kraftig huvodvärk att jag på fullast allvar trodde att mitt huvod skulle sprängas.
Vi tog en taxi hem och vi var inte hemma förän 04 vilket var ganska skönt för det är så sällan det händer nu för tiden.
Innan kunde man inte vara hemma innan 06, det skulle tvunget vara ljust ute innan man kunde gå hem haha, sjukt!
När jag gick & lade mig i sängen & bad om att få sova pga huvodet fick jag tankar på de som har migrän, stakars människor. Hoppas verkligen inte de har sån kraftig som jag hade igår, utan bara lite men kanske ofta. För den jag hade igår har jag nog aldrig varit med om. USCH!!!

2 kommentarer:

Annica sa...

Åhh gud va kul gumman att ni gick ut allihoppa tillsammans =) måste ha varit sjukt kul =) förutom huvudvärken då hehe

Ingrid (mami till J&J;) sa...

Jennifer, jo dom som har migrän säger att d e fruktansvärt. Lillan har alltid haft det, precis som Yvonne (Jeanettes tvillingsyster). Hon kunde inte äta nåt, inte se ljus, bara ligga ner stilla i ett tyst mörklagt rum, ibland i flera dagar, stackarn :(

Hoppas nu att Erkan kryar på sej o att du oxå mår bra nu. Synd det blev så men jag vet man mår fruktansvärt o det e inget att göra åt. Det blir många fler gånger vi går ut baby, detta e bara början hehe ;)

och Heeej Annica! (hihi tittar upp på kommentaren=) längesen vi sågs men kanske ses i sommar. :) Ja vi hade jättekul den kvällen men som alltid saknade vi bobo... Hoppas allt e bra med dej! Tänker på dej ibland o tiderna som var...
Kram på dej! :)