Hud cancer?

Jasså, då har mamma varit i farten igen med att ändra design utan att jag visste. tror att hon läser mina tankar då jag tänkt på att säga till henn ett tag nu då påsken känns lite nu. Så TACK mamma - luv u BIG time!

Tisdag: Efter jobb blev edt mys kväll med min sjukling till en super bra film.

Idag KATASTROF dag på jobb, värsta dagen på jobb på de fem månaderna jag har varit där.
Signal fel i Malmö, bränder och tågstopp så inga tåg kom varken in eller ut från Malmö central. SUPER TREVLIGT!
Kan ju säga att tiden gått ganska fort idag.

Imorse fick jag dessutom vakna tidigt då jag gick på drop in på vårdcentralen. De öppnad 8.45 och jag var där 8.52 och då var jag den 25.e att ta nummerlapp.
Fick hjälp efter hela TVÅ timmar. Är det alla så sjuka?
Jag som hade planerat att sova vidare när jag kom hem.
Gick dit då jag fått utslag under mitt ena ögonbryn typ för ett år sen. Men dum som jag är så drar jag mig för att besöka läkare för det jag anser är skitsaker.
Vissa går ju till vårdcentralen bara man är förkyld vilket jag bara tar det för vad det är, en förkylning.
Iallafall så har jag nu helt plötsligt fått röda utslag på min näsa.
HALLÅ...va F*N är detta typ?
För det första fick jag en läkare som var helt j**la okunnig.. Det första hon "frågar" är om det är acne. För det första ska väll hon kunna se det och inte fråga mig. Hon läste då ur min lapp där jag hade skrivit "hud förändringar i ansiktet" och man ser TYDLIGT att det inte är acne och jag har aldrig (tack & lov) haft problem med det.
Sen säger hon att det kan vara hårsäckar eftersom jag plockar mina ögonbryn. Mmm, det har jag gjort sen högstadiet och aldrig fått dessa utslag tidigare PLUS att jag har väll inte hår på min näsa som jag plockar?????
Nä, visst så skrattade hon.
Då trodde hon att det kunde vara solen, ja det var hon bestämd på, det är solen, den är ju så farlig nu på våren.
ÖÖÖÖÖÖH, NEJ det är INTE solen.
Jag sitter inne i en bunker 8 timmar om dagen och spenderar max 10 minuter per dag i solen och det är när jag cyklar hem eller till jobb. (sorgligt men sant)
Ok, då visste hon inte mer så hon skickade detta vidare till en hudläkare på sjukhuset för en akut tid, DET var det enda positiva med detta besöket.
Att få en akut remiss till sjukhuset är inte ofta man får. Ofta skriver dom bara ut tabletter eller krämer som man kan köpa på apoteket, kanske därför jag drar mig för att besöka just vårdcentraler.
MEN, när jag dåg kom hem och började diskutera detta med min make så blev jag rädd att att det kan vara hud cancer. Jag menar varför skicka en akut remiss??????????

Åh, vad jag ska oroa mig, pallar inte!
Hoppas att det inte är något allvarligt, jag menar skulle nu hudläkaren säga "du får INTE vistas i solen" - nähä, jag har bara betalt en resa nyligen för 17.500 och vad ska jag göra där? Hänga på hotell rummet och glo på alla som badar i poolen?

På tal om resan har jag nu fixat så jag idag fick hem hyran för juni & juli månad. Eftersom vi åker den 10 juni och inte kommer hem förän 1 juli så kan vi inte betala räkningarna då dom oftast inte har kommit fram så tidigt på månaden och blir sent betalda när vi kommer hem så det är skönt att vi kan betala allt innan vi åker så man slipper ha det på oss när vi kommer hem.

Nog om det - jag är super trött nu, men bara en dag jobb kvar sen ÄR JAG LEDIG I 4 DAGAR, F Y R A DAGAR!!!

Noll dag på fredag, ledig helgen och kompat på måndag....ska ansöka om semester dag på tisdag hihi. Nästan en hel veckas ledighet då ju =)

Natti natti.


(LUV U MAMI)

3 kommentarer:

Laura sa...

Haha, din mamma borde börja göra bloggdesigner som ett sidojobb och ta betalt för det! ;) För övrigt var den här designen riktigt fin och vårig!

Hoppas de där utslagen eller vad det är inte är något farligt! Försök att inte skrämma upp dig i onödan förrän du vet något om dem!

Kram!

Choclate sa...

Sweets, inte alls kul att du tror det är hudcancer, hoppas att det inte är det! D kanske är en allergisk reaktion mot ngt, kanske smink som du använder...inte lönt o analysera nu snart får du veta vad det är. Tor e stammis på hudkliniken och där har dom tider hela tiden, alltid lediga typ. Hoppas d går bra gumman. Ska vi hitta på ngt ngn dag under din ledighet? vore ju trevligt o träffa dig min vanilla.

Puss o kram

Annica sa...

du behöver nog inte oroa dig gumman:)