Arlöv

Jag bestämde mig för att gå ner i källaren och leta fram min vår jacka. När jag provade den, var det inget roligt. Visst, jag fick den på mig och kunde dra upp blixtlåset men nej tack. Jag måste ju andas.
Fattar verkligen inte hur jag kunnat stå stilla så länge som jag gjort.
Första månaden gick jag ju ner 5 kg, bara sådär men nu har jag stått stilla i 2 månader. Alltså 5 kg på 3 månader. Det jag är glad för att jag iallafall inte har gått upp något.
Men från och med förra veckan tänkte jag skippa alla nötter jag ätit och all korv jag lagat. Tydligen ska man inte äta för mycket nötter och inte korv överhuvod taget som jag gjort. Så idag gjorde jag korv stroganoff av den sista korven som INTE var god. Det var Willys eller Eldorados falukorv och rekomenderar INTE den. Smakade verkligen inte falukorv.
Nötter denna veckan har jag tyvärr ätit. Matte köpte ju med sig godis till Desperate Housewives i tisdags och nötter till mig. Men no more!

Jag packade iallafall ihop min väska med det nödvändigaste då den inte var alltför tung och romenerade i den underbara solen. Ner mot Segemölle, förbi segevångsbadet och raka vägen genom motorvägen och sen var man i Arlöv. Plingade på Lina och satt där och snackade lite och gullade med lilla blygern Metehan. Stor har han blivit och rolig. Han gör sina konstiga miner fortfarande, precis som han gjorde när han var nyfödd.
Söte!

Jag fick en fruktansvärd skoskav så jag haltade. Det var mina vinters tövlar som hade ställt till det för mig så min älskade pappa hämtade mig från Arlöv. När jag kom hem bytade jag till gympa skor och gick till mormor för att låna hennes dusch. SÅ SKÖNT! Jag svettades ju under min power walk till Arlöv, så det var verkligen skönt att duscha, känna sig ren & fin! Men aaaaaaaajjjjjj, vad det gjorde ont på min fot. Jag har antagligen fått en blåsa medans jag gått som sedan har spruckit i samma veva och det gjorde ont som FAAAAN!
Jag har fortfarande ont när jag går här hemma. Så nu MÅSTE jag ha ett par nya gympa skor. Jag kan ju i o för sig änvända mina gamla, inget fel på dom, men dom passar inte till några utav mina byxor. Jag äger ju inte ett par jeans (som är en historia för sig) så får nog gå ut & kolla på jeans också. Och en ny vit bh, då min bygel på min bh idag ploppade ut. HUR RÖRDE JAG MIG IDAG EGENTLIGEN?

Mailade en kennel igår angående om en valp men skriver mer om det i min HUNDBLOGG Nu är planen att titta lite på tv och fundera ut hur jag får min pappa på bättre humör.
Någon som har tips hur man muntrar upp en kraftigt deprimerad pappa? (orkar inte se han så här längre)

Im out!

5 kommentarer:

mama sa...

oo en hundblogg, oj spännande. men älskling jag hinner tyvärr inte läsa så mkt nu, du vet varför o det e ju bar saker ;) haha att du trodde, att jag trodde, på det där med resan på FB, hihi, got u there;) Önskar så att jag kunde men nu går vi på rätt väg! Älskar dej mitt solsken!:)

Sofiya sa...

sv: Hallå canim. åh va kul :D ne du har inte sagt de. nu måste ja kolla, glad ja blir.

Ja men eller hur! varför fattar inte män det!! Haha precis, till varje tillfälle NYA SKOR! :D skor är fan min största passion, tänk om man hade lite mer pengar alltså....

Mm :/ ja vet inte vad ja ska göra längre, kollade kontot i hopp om att ja skulle fått lönen, blev ganska besviken, -21 kr. det är helt sjukt! kan inte beskriva med ord vad jag vill göra med min gamla chef & hans så kallade "företag".

Desamma :) vad gör du idag?
Kramar

Sofiya sa...

sv: ne ja kan ju inte :/ de ända skulle va på städgrej som dom har där men ja har kollat, dom behöver inget nu :/

Facket ska lämna in konkurs grej nu sen ska dom gå till domstol.. Men ja & mamma pratade idag om att man kanske kan anmäla dom, ska kolla lite.

Du kan ju se på de senaste inlägget va ja gjort idag ;) haha. ska iväg & träna om en stund sen blir de nog inge spec, har ju inga pengar alls.. :(

Linda sa...

S: men du, jag jobbade bara i två och en halv månad. så jag är fett nöjd faktiskt. moahahahahaha!!!!

ge honom godis! massor av godis! eller ha en godekväll bara du och papi. så brukar jag och morfar ha. då vi kryper upp i soffan tillsammans och ser på film. ingen annan får vara där då. hihi min morfar är bäst <3

Rebecca sa...

Så lite så,alltid kul om jag lyckas tipsa om bra låtar. haha

Erm,ja han använde bara en locktång o massa spray efter att han ruffsat till lockarna medans jag satt med huvudet upp o ner.
Kanske borde göra ett inlägg om d? haahah

Nä inga vitaminer ännu.
Ska köpa massa c-vitamin på ica idag dock.
har inte råd me dom svindyra ifrån apoteket.