Släkt träff

Igår gick ju jag, mamma & mormor på visning. Då får vi reda på att min moster också har fått visning på samma lägenhet och hon tog med min äldsta moster. Så det blev en liten släktträff på visningen.
Det roligaste var ju att min mamma inte träffat hennes systrar på flera år så det var väldigt trevligt. Lägenheten var skit, gammal & rutten. Men hon som bodde där kände jag ju. Hennes hund lekte jätte mycket med Zita min senaste vovve.

Det blev en lååång fika hos mormor där vi samlades och snackade om allt mellan himmel & jord.

Har fått frågor angående lägenheten om vi ska flytta.
NEJ....så här är det, jag hjälper en annan att hitta lägenhet då denna person inte kan stå på en lägenhet själv än så länge. Men vi letar också, jag & min man fast vi letar ju som känt efter ett radhus fast bostadsrätt. Önskan är att få en egen villa, friköpt alltså men i Malmö kan man inte få något under 2 miljoner och det har vi inte riktigt råd med. Man ska ju kunna leva efter att ha betalt allting också.
Så vi letar efter radhus men då dom har bra priser men svinhöga hyror så har vi sänkt ner oss och börjat kolla efter marklägenheter. Perfekt att börja med, jag får min efterlängtade trädgård, en stor balkong och investerar våra pengar. Då blir det lättare att köpa något dyrare i framtiden som vi absolut har planer till.

Nu ska vi på vår första visning på söndag för en marklägenhet som ligger på en hörna i ett 3 vånings hus och har en STOR balkong och en STOR trädgård för att vara till en marklägenhet. Fräsch är den också så vi får helt enkelt hålla tummarna.
Priset är närmare miljonen vilket är lite surt då radhusen har betydligt mindre summor MEN hyran ligger på 3.000 vilket är mycket mindre än vad vi har nu & radhusen brukar hyrorna ligga på 6.000 så det är stor skillnad på det hållet.

Dets tinker i Malmö idag, iallafall på mitt område, det luktar bränt däck ska nog traska in i köket & läsa tidningen om där står något för det känns som man blir förgiftad.
Sedan hade jag planerat att tvätta fönsterna i sovrummet då dom inte ser kloka ut och sen hoppas jag att jag orkar mig på att ställa mig på min crosstrainer.
Vad är skillnaden på en crosstrainer och orbitrek?

Börjar inte förän 17 så får fördriva tiden och dricka massvis av kaffe *suck*

Bye for now!

(Lägger in bilder sen när jag orkar koppla sladden osv)

1 kommentar:

annica sa...

var e det ni ska kolla på den marklägenheten? :)