Påsken är över



Min lördag har varit MYYYS!

Lade mig på soffan när jag kom hem då jag inte kunde hålla ögonen öppna. Hade varnat Chokolate tidigare på sms att hon fick ta det som det var, jag hade inte städat & skulle vara jätte trött, dessutom fick hon komma senare då jag var tvungen till att sova. Men jag valde bort vilan då jag inte kunde slappna av att här ska komma hit folk och jag inte har städat. Plus att jag får sån huvodvärk efter att ha vaknat upp efter en dagsvila.
Så jag satte igång med dammsugaren och började laga maten.
Det var jätte gott. Fast jag tog en mildare gorgonzola ost för Chokolate inte kan äta starkt så det smakade inte så mycket som förra gången jag gjorde det.

Sen blev det allt smaskigt, plus att Chokolate kom hit med en massa munkar. Vi blev verkligen som flodhästar. Min mage står ut som om jag vore gravid och jag känner det ända upp till halsen. INTE bra, men det var ju planerat haha. MYCKET mer än hälften finns kvar så mannen blir säkert glad när han kommer hem ikväll. Eller imorgon kväll rättare sagt då den människan äter som en mus (jämfört me mig)

Nu har jag svarat alla kommentarer, läst alla bloggar och jag är alldeles för trött för att surfa vidare till sidor jag besöker.
Eller rättare sagt jag är alldeles för mätt, för trött är jag inte längre. Olivia har ju varit här som fick mig på bättre humör. SÅ SÖT! SÅ KAXIG för att vara endast tre år. Men smart och envis hahaha. Like her mother???
Hon hade med sig sin barnvagn eller dockvagn kanske det heter. Utan docka och jag fick INTE röra den. Men några pussar fick jag allt hihi.

*Facebook
*Blocket
*Hemnet
Det får vänta tills imorgon.....nu blir det soffan med boken!

Påsken är över men så här har det sett ut i vårt hus!

En liten häxa


En kyckling kläcks


Vardagsrums fönstret


Älskade ljusstake (fast skulle viljat ha en kandelebar också fast dom är svin dyra)


Tupp ljusstakar


Påskris


Påskliljor i fönstret och kyckling servetter


Ljuskronan i köket


Grytlapp svärmor har stickat

4 kommentarer:

annica sa...

haha men det e bra att ni försöker spara iallafall, passa på nu när du jobbar över så mycket=)

Linda sa...

S: Jag skulle framkalla hos dom nu för dom hade ett erbjudande under helgen att man fick 100 bilder gratis och resten för 0.75 öre. Sen sitter jag coh laddar upp skiten i 2 timmar, 500 bilder. Sedan loggar fanskapet ut så jag gav upp!

Usch ja, kolla på han du. GÖR DET! Han var snyggare naken.. Vilken mage. Jisses Mathilda. Och den lilla skäggstumpen han har på hakan var väldans söt. Justeja, han går i sandaler utan strumpor också.

AAAAAAH sluta ha så mycket kycklingar. Du är som min mamma fast hon tänder dock på tomtar. och kycklingar.. Hrmm..

Noelia sa...

Vad fint och vårigt ni har hemma:) Ha en trevlig söndag!

sandra sa...

Ja, det är skönt. Bara att hålla tummarna att det håller i sig.:D Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt vad det är han gör om jag ska vara ärlig, jag vet i alla fall att han var med och drog kablar på ett idrotts evanemang. Måste fråga honom, vad pinsamt:P

jo jag förstår det, efter en sådan intensiv tid tillsammasn så känner man nog varandra ganska bra. som ett skämt? Och ni inte ville? Det var ju något nytt. Håller tummarna för er:D Oj, jamen vad fort allting gick och han fick komma till Sverige på en gång bara sådär? Ni hade verkligen flyt måste jag säga. Ja, jag håller på och funderar på det där fram och tillbaka, jag måste bara försöka få honom att tro att det var hans ide, haha. Om att komma hit alltså.

Tack för Norge tipset, det är något jag ska överväga. Det är ju nu man ska passa på som du säger. Jag känner mig verkligen vilse i kupan alltså. Är en riktig grubblare, vrider fram och tillbaka på allt. Ingenting som blivit som jag planerat, förlovad med en turk! All min tid går åt att leta resor och fundera över Turkiet. Men hey vad gör man inte för kärleken.

Verkar som du haft en trevlig helg! Kram på dig!