An ordinary day


Jag & Sorine (min f.d arbetskamrat) på Harrys i Augusti 2008


Jobbat från 6 till 13 och fick gå lite tidigare idag då jag hade "enligt oc" sista timmen. Fick övertidslappar jag skulle dela ut i allas fack. Och det tog 5 minuter sen cyklade jag hem. Jag älskar mitt jobb och är glad att man kan utvecklas där. Jag vill utveckla mig i framtiden att jobba mer med planering av tidtabeller & så. Annars går de flesta vidare till trafikledare. Det är dom som lägger tågväg för tågen så att de får köra. Det är ju dom jag sammarbetar med hela dagarna. Men det är inget som lockar mig alls, fast alla säger att "så tyckte dom i början också". Så man vet aldrig. Men det är en utbildning på ett år (betald) och man får sky hög lön när man är färdig.

Anyway, när jag kom hem så hämtade papsen upp mig och vi körde hans kompis till Rosengård och vi körde vidare till Willys & handlade. Utanför har hans kompis köpt upp pasta vagnen där och det var INTE goda pasta såser haha.
På Willys blev det handling inför imorgon då Faten & Olivia kommer hit.

Sen körde vi Malmö rundan eller som den kallas i Malmö för blatte rundan =). Pappa är ju blatte & jag halv blatte så det passade ju oss perfekt. Solen sken och fönstren nervevade till bra musik.

Kom hem och somnade i soffan efter att ha läst några kapitel ur min bok.
Nu har jag bara suttit här framför datorn samtidigt som jag sett på Talang & nu på Singing Bee.

Sally min gullegris har satt in några videos på facebook tillägnat till mig, och hur glad blir man då?
Att höra på en låt som man kopplar till någon och mitt hjärta kopplar dessa till mig.
Luv her!

Har fått ett paket som ska hämtas på Folkets Livs imorgon och idag fick jag även en guldbonus från H&M då jag handlat för mer än 8000 på ett år....wooohooo....gissa vilken butik som är min favorit haha.
Jag fick 250 att handla för PLUS att jag fick 50:- för bara en månad sen. Så det lönar ju sig =)

Nä nu ska jag surfa vidare sen läsa lite bok & lägga mig. Är igentligen ledig denna helgen men satte upp mig på övertid imorgon så imorgon jobbar jag 6.30-15.
Har bestämt att alla övertidspengar & ob går till semester kassan =)

Tjingeling!

1 kommentar:

annica sa...

duktig du e gumman som sparar pengar, jag får lära mig av dig=)