Valentines Day

Yes, idag är det Valentines Day.

Minns att när vi gick i gymnasiet kunde man skicka rosor till varandra genom de olika skolorna för en tia. Man skickade till alla sina kompisar runt om på de olika skolorna i stan. Och vi har ganska många gymnasium här i Malmö.

Sen skulle man hänga på stan och sprang runt med rosorna för att visa haha.

Jag tycker om denna dag då många är glada och kära på nytt.
Man kan visa sin kärlek lite öppnare just idag. Visst ska man alltid ha Valentines Day med sin partner. Mitt ex sa faktist till mig en gång när vi firade denna dag. "Jen, varje gång vi ses (vi sågs inte ofta) så är det alla hjärtans dag för mig".
Det var jätte fint sagt och sant.
Men samtidigt kan jag tycka att par som har heltids jobb båda två, kanske barn eller andra aktiviteter lätt kan glömma bort det romantiska. Då tycker jag det är en bra dag man kan visa sin uppskattning och planera in dagen med varandra.
Speciellt som MAN! De brukar väll vara dom som oftast glömmer, högtider och födelsedagar osv.

Fick höra lite roliga historier på jobb om hur de hade sprungit ut till macken på morgonen och köpt rosor till frugan och lagt det på sängen innan de skulle till jobb.
En hade lagat frukost och tänt ljus och sen gått.
Vi bra "Men HALLÅ ljuset kommer släckas innan hon vaknar HAHAHA" Han vaknade liksom 4 i morse haha.
Aaa, det är kul att höra mäns berättelser, de är rädda för att frugan ska skälla ut dom om dom glömmer haha.

Jag har faktist inte sagt till min man om denna dag. Jag väntar bara på att ikväll "påminna" honom. Då VET jag att han kommer att säga "VA, varför har du inte sagt nått". Men det får han hålla reda på själv.
Så vi får se om han gör nått imorgon - spännande!

Jag själv beställde en t-shirt till honom från internet. Man kunde välja tryck och text så jag valde turkiska flaggan med en fotboll och skrev Turkiye Kirsehir. (Hans stad)
(Beställde även en till mig med tass avtryck och så stod där Tyson & Zita (mina gamla hundar)

Självklart har inte t-shirtarna kommit så jag köpte lite fyllda muffins som jag vet han tycker om. Ville köpa vanilj hjärtan, de där med choklad aaaaa....men kunde inte då hade jag blivit alldeles frästad haha.

Pappa sa idag "Ska Mattias komma hem till dig och se film idag?"....öööh VA?

Ahaaaaa.......jag skulle ju se film me han i torsdags - TROR NI INTE FARSAN SMYGLÄSER BLOGGEN.

Mmm, HEJ PAPPA!!!

Så ball asså haha.

Nu förstår jag hur han visste om att jag skulle ha tjejkväll här, tänkte på det jätte mycket efteråt, HUR VISSTE HAN? Jag hade ju inte sagt något just pga temat haha.
Men, men....KUL, synd bara att han inte vet hur man kommenterar, undrar då vilka kommentarer jag hade fått haha.

Tack för igår mamma - Jag älskar dig!

Tack för idag pappa - Jag älskar dig!

Tänkte ge en ros till mitt gudbarn men dom är på väg till Uppsala så nu får jag vänta in tiden tills min Valentine kommer hem.

So long al love ones out there!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tänker jag svara på alla dina kommentarer i min blogg i ett endaste inlägg i din blogg =)

Jag börjar med potatisgratängen, såsen hade vi vid sidan om bara för att ha lite på köttet, riktigt gott =)

Haha ja en shoppingrunda i stan låter himla trevligt och givetvis makeupstore! det börjar bli dags nu kan jag tycka haha


Jääklar! skulle inte du vara ledig i helgen? haha ja receptet kom från en "viss" matblogg hahaha

Nu har jag bloggat om gårdagen, och den var inte riktigt så spännande som jag fick den att framstå hahaha min telefon loggade själv in på Msn och när jag kollade såg jag att du skrivit och var tvungen att svara hahaha

Och Tillsist! Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!

Anonym sa...

Var så lite så. Ska hålla tummarna för dig så att du lyckas. :D

Hoppas du hade en bra alla hjärtans dag! Och mysig. själv var jag sressad och upprörd till max, men sådana dagar kan man ju ha ibland oxå. Haha vad härligt att din pappa smygläser bloggen ibland:P Hoppas allt är bra. Kramar

Anonym sa...

S: HAHAHA jag har inte fattat nåt. jag fattade först nu att ni var gifta också. Fan vad trög jag är. Men jag trodde han bodde i Alanya och att ni levde i långdistans. Hahahaha. Men Guuud. 2 år? Hur länge har ni vart tsm och när blire barn? :D HAHAHAHHA!

Min kärlek går det toppen med. Bara vänta och se ;) Eller. Kanske inte. Du får nog vänta väldans länge då.

HAHAHAHA, men det är nice med såna videor ju :P

Zita hette btw vår förra hund också :)