En dag med Malin (Anja & pappa)

Trodde att jag skulle sitta här och ta igen bloggandet (skrova & läsa) och svara på kommentarer men jag kom PRECIS hem och klockan den är 18.20. Jag gick hem ifrån 9 så jag har varit på stan i NIO timmar - LÅRD!

Jag ska förklara vad frisk profilen är då ni frågat om det.

Genom företaget jag jobbar på så fick vi detta erbjudandet frivilligt. Det får man göra på sin fria dag och det tar ca; 1 timme (1½ för mig) och då får man 2 ´timmar i komp banken PERFEKT!

Jag var där 10 och fick då en läkare som tog kolesterol, p-glukos, mina blodvärden och blodtrycket. Säkert mer men jag kan inte alla dessa termer.
Jag fick cykla på en motions cykel i 6 minuter medans hon pratade med mig och då skulle jag också prata. Då tog hon samtidigt pulsen i örat. Alltså nån sladd med en klämma som fick sitta på öronsnibben.
Hon vägde mig och jag blev POSITIVT ÖVERRASKAD =)
Jag vägde hos hennes våg 1 ½ kg MINDRE än min - vilket då skulle betyda 6½ kg midre än den 2 januari. =)
Dock blev jag väääldigt BESVIKEN på min längd, hrm, min KORTHET!!!
Jag var 1½ cm KORTARE - Guuuuuuuuuuuuud, vet ni vad det innebär.....
Alltså visst är jag kort MEN ATT FÅ REDA PÅ ATT MAN ÄR KORTARE, varsågod - call me shorty!
JAG ÄR 1.56 CM KORT!
Jag har alltid sagt EXAKT 1.57 OCH EN HALV (viktigt)
Aja, jag hade liiite lägre blodtryck än vad jag skulle haft och mina blodvärden var liiite högre än normalt och det kommenterade hon direkt att det garanterat var för att jag rökte =(
Självklart får man alltid en kommentar (ett helt samtal)om rökningen när man är hos någon läkare.
Finns där INGEN läkare som röker?
Mitt liiite låga blodtryck berodde på att jag förmodligen är stilla sittande på jobbet då jag inte haft problem med det tidigare då jag är promenerar människa nr:1 men då har jag ju alltid haft hund, det har jag ju inte nu.

Sen blev det samtal där efter om sjukdomar i familjen osv. Knack, knack, knack - ta i träd - så har jag endast min morfar som fått blodpropp.
Då jag tog upp mina viktproblem så tog hon även b12 prov och sköldkörtel prov som igentligen inte ingick så det var snällt av henne =) Men dom proverna tar en vecka tills jag får resultatet.

Efter det mötte jag upp Malin som har blivit jätte söt! Inte för att du inte var det innan hahaha. Men idag lös hon tyckte jag =)
Vi promenerade längs gå gatan och snackade som vi är väldigt bra på. Fast jag är nog bäst i telefon för på stan blir jag distraherad av allt i alla skyltfönster haha.
Jag träffade en gammal kill kompis som jag inte träffat på några år så det var trevligt.
Vi gick in på vår nya favvis butik Village, man vill ha allt där men som Malin sa "Köper man en sak, blir det fel i inredningen, då måste man köpa allt nytt" precis så tycker jag med, därför är det så svårt att köpa något där ifrån.
Vill vänta tills vi flyttar (som jag hoppas blir snaaart)
Jag fick med mig en "present" till mamma och 3 block ljus till pappa.
Jag hittade ett par gula strumpebyxor som jag blev sugen på men de var mer brandgula, jag vill ju ha pippi gula. Någon som vet vart det finns?

Vi promenerade ner mot Caroli City där vi mötte upp min kusin eftersom jag dubbel bokat, jag är så himla glömsk nu för tiden så jag skäms ibland.
Min enda lediga dag vill jag självklart få ut så mycket som möjligt men bokar då in Malin, Anja och pappa hahaha.
Men det gick bra. Jag bjöd de på kaffe (kul att kunna göra haha) och vi tjattrade på som hönor.
Anja gick hemåt och jag & Malin gick in på alla affärer vi kunde komma åt TYP!
Jag fick med mig 2 tunikor/klänningar från H&M och en mascara. Tunikorna är faktist likadana men en svart & en turkos.

Sedan gick vi vidare till en frisör salong där Malins kompis Madde satt och fick slingat hennes hår. Coola färger!
På vägen dit HITTADE JAG MIN BRÖLLOPS KLÄNNING!!!
Jag blev helt hooked, vi bara gick förbi i skyltfönstret och där stod den, vacker som få.
Det som gjorde hela klänningen var att bröst kanten var svart. Hade inte det funnits där hade ja aldrig tittat åt klänningen då den var enkel bortsett från det. Visst jag vill inte ha en bakelse klänning men iheller inget enkelt, något speciellt iallafall.
Vi gick in och jag blev frågad om jag ville prova den - och mina ögon lös upp haha, jag har aldrig tagit steget att prova eller ens att kolla ut klänningar men IDAG ville jag. Men tyvärr hade Malin bråttom så jag fick vänta. Men priset var ca; 6.600 och det kan jag tycka är lagom. Inte billigt men iheller inte jätte dyrt då det är vad jag hade kunnat lägga ut för en bröllops klänning.
Visst ska man bara ha klänningen en dag, men det är även den speciellaste dagen i ens liv (förrutom den dag man får barn men då antar jag att man hellre ligger i sjukhus skjortan)

Sms.ade mannen och han verkade glad (hmm) jag sa då att om vi köper kläderna till oss kan vi t.o.m kanske ha bröllops festen i Turkiet i år men han menade på att vi måste ha mer tid där nere i så fall.
Så vi får se , får nog ta det samtalet ikväll hehe.

Vi gick vidare till en barn affär som Malin ville visa, tyvärr hittade jag inget, jo ett par strumpr där det står Sötnos på tror jag det var.
Minns inte vad märket hette men har sett dom på nätet innan "Älskling, sötnos" osv. Tycker dom är så fina!
Jag blev lite bebis sjuk när jag var där inne. Jag vet ju typ redan hur barnens rum ska se ut hahaha. PLANERING FATEN hahahaha!!!
Såg en sån vacker vagga jag skulle vilja ha den första tiden i vårt sovrum.
JAJA, SOM MIN MAN SÄGER "DU HAR INTE ENS SLÄNGT P-PILLERNA SÅ SNACKA INTE" haha.
Han tror alltså att jag kommer skjuta upp barn frågan tills vi är 50 bast =)

Malin gick hem & medans jag väntade på att pappa skulle hämta mig så gick jag in i min favorit hund affär "Dogfun" där finns ALLT!
Jag har vatt där så många gånger och bara kollat in haha.
Men NU så får vi ju hem en liten i April så jag letar efter en fin bädd. Jag vill ha en liten då det är en valp men samtidigt är det nog bäst att satsa på en stor.
Men den jag fastnade för kostade 800:- SÅKLART!
Svart med zebra mönster i mitten. Men får nog kolla vidare då sötnosen kommer ha vit päls.
Men jag hittade hans halsband, blått med strass haha. SÅ SÖT!
Måste ha!

Pappa kom och vi körde till Toys r us ute på jägerso och där hade jag kunnat gå i evigheter. Alltså jag undrar hur bortskämda mina barn kommer att bli. Jag har en hård uppfattning om barn uppfostran men jag tror knappast jag kommer att hålla mig. Jag kände mig som ett barn där inne, prinsess tält, maskerad kläder, SÄLLSKAPS SPEL, målarböcker............lååååård!
Barbie var det enda jag inte fastnade på, jag minns när jag var liten då visste alla vilken den nya barnien var. Men NU, där finns ju flera hyllor fulla, då blir det ju inget speciellt.
Jag kom ut med en scobby doo som pratar, säger olika saker så den hoppas jag lilla Khalle uppskattar haha. Det enda han gör är att skratta - precis som sin mamma <3

Sen blev det av till Willys för att handla mat.
Där mötte vi på min kusin Mattias.

Vet ni vad jag mer har gjort - ÄTIT EN PIZZA!

Ska förklara: Jag berättade om mina magsmärtor för läkaren som ja haft genom åren.
Jag kan även berätta för er att jag haft 2 depressioner, 4 magkatarer (om inte fler) jätte nära till magsår och då var jag inte mer än 19.
Jag har varit på sjukhus akut, jag har haft MINST 10 olika läkare för mina vikt problem och även för mina sjuka mens smärtor. (som jag även vatt in akut för)
Är det något som tar på mig så är det magen!

Iallafall berättade jag att EFTER att ha börjat på mina p-piller som jag drog mig för att använda i MÅNGA år då jag var rädd för att gå upp i vikt & att tillsätta hormoner i kroppen. Så försvann min mens OCH mens smärtor.
Och EFTER att ha börjat på denna diet (LCHF) har jag väldigt sällan ont i magen.
Då tyckte hon att då jag slutat med allt mjöl, kolhydrater och socker att idag äta EN av de produkterna just för att se om jag får ont i magen efter det.
Så därför köpte jag en pizza för att se om det är brödet som min mage inte tycker om.
I så fall kan jag vara gluten allergisk -HOPPAS!
Jag hoppas då jag vill få ett svar på mina magsmärtor!
För det är verkligen inga smärtor att leka med, jag kan alltså inte röra ett finger, inte äta, inte dricka, inte se, inte prata INGET när jag får dom smärtorna.
Så det ska bli intressant att se ikväll.
Just nu har jag ont för att jag är PROPP MÄTT!

Jaja, det sköna i detta är att jag inte har ångest för pizzan utan ser det som ett experiment och är på fötter imorgon igen =)

Ikväll hade jag tänkt bänka mig framför Linda Rosings nya dejting program, varför vet jag inte, antar för att jag läser hennes blogg (vet inte varför d iheller) så det kanske blir intressant haha. Det intressanta är nog att jag följt henne "bakom kulisserna" och kul att se hur det är "liv" på tv.

Idag var det ju bok rea och Åhlens hade öppnat redan 7 imorse haha. Där var folk över allt. Jag hittade dock inte boken jag var ute efter. Mias dotter eller vad den heter. Jag har ju följt böckerna av Liza Marklund och Mia frånden första boken Gömda. Jag hittade såklart Tusen stålande solar som alla rekomenderat men den ska jag låna av Sanna så småningom.
Hittade en bok jag sååå gärna ville köpa haha. Men den var för dyr för att köpa NU!
Det var en disney bok, godnatt sagor. Alltså den var så tjock för att det var alla disneys klassikers sagor i den. Men då jag redan samlar på disney klassiker dvd så hade ju mannen fått frispel om jag kommt hem med den.
Jag hade ju hans kort haha, men imorgon är det en annan femma, för imorgon får jag LÖN!
Har redan tatt en snick a peak och jag får ut en bra lön MEN hade jag inte tagit all övertid som jag jobbat denna månad hade jag fått duktigt mycket. Men 9 dagars komp ledigt har jag så det var en skön titt det med =)
Väntar bara tills den lille ploppar ut till världen så jag kan bestämma på jobb när jag ska ta ut dagarna.

Detta inlägg blev LÅNGT!
Men det bjuder jag på då jag inte bloggat på flera dagar =)

Take care alla ni som läser och hoppas ni haft en härlig dag med sol som jag haft!

4 kommentarer:

Anonym sa...

På 70-talet stod det askkoppar inne på doktorernas skrivbord, eftersom dom flesta rökte, ja folk rökte t.o.m inne i biosalongerna :p

Anonym sa...

Skämt åsido (fast det var sant)
Så fint med den svarta bröstkanten! Ovanligt, nytt men klassiskt ändå. Priset var oxå bra. Visst e det en speciell dag, men hellre ett lyckligt äktenskap än ett bröllop som kostar megamulti!
Åh e det en sån vagga som jag visat dig innan? Skulle vilja ha en sån alltid faktiskt, som en söt dröm :)
Ah bättre satsa på stor Jennifer, fast iofs kan jag få den lilla till mina små sen *skojar* nej ta en stor hundbädd o lägg i en mysfilt så känns den ombonad & trygg för valpen. (förresten har två hundböcker som du skall få som passar er bättre)
Hoppas du får svar ang magen oxå men vi kan prata mer efter Rosing:)
Jo det luktade vår i luften idag, härligt! Älskar dig min Prinsessa!

Anonym sa...

Ja vi hade en trevlig dag =) boken du letade efter hittade jag nu ikväll inne på coops bókrea =) tror den kostade 69:- så nu vet du var den finns! och om du åker för att köpa den så hör av dig då man oftast finns där i krokarna ;)

Anonym sa...

meen gumman då.. va gulligt e du endast 1,57 =) men det e super sött hehe o jag som tyckte att jag var kort.. o tack för att du förklarade vad friskprofilen var för man blev lite förvirrad=)