Fredagen den 13

Tulpanerna jag fick av mamsen igår


Dagen börjar med att jag kommer till jobb och får ett och TVÅ stora hål i mina underbara gråa strumpebyxor.
Dagen fortsätter med att en arbetskamrat svarade mig för jävligt och jag blev riktigt irriterad. Jag har ju sagt att alla arbetskamrater verkar vara super trevliga, visst det är dom. Men det finns 2 stycken jag absolut inte klarar av!
Och det kände jag från allra första början. Där finns vibbar mellan oss och jag vill bara vara undan från dom och prata me dom så lite som möjligt, speciellt efter idag.
Dont mess with me guys, även om JAG är den nya!!!


Svarta tjocka strumpebyxor


Trodde då att dagen skulle gå åt helvete då alla tog upp att det är "fredagen den 13".
Men jag har haft en underbar dag!
En underbar dag med min mamma!


Beställde en T-shirt till älsklingen i Alla hjärtans dag present men den har inte kommit än så jag köpte dessa för skojs skull till imorgon haha. Det roliga var att kön var otroligt lång till kassan och nästan alla tjejer hade ett par av dessa i handen hahaha. Visst är dom coola hahaha.


Jag fick sluta en timme tidigare =)
Cyklade hem, lämnade av sakerna och promenerade till mormor. (Hon bor 2 minuter här ifrån) Där tog vi en snabb tjit & tjatt och sen tog vi bussen in till stan.
Vi skulle dit för att mamma ville till Indiskan - men det blev ett 10-tal butiker innan vi kom dit haha.


Jag träffade på Jennifer, min gamla arbetskamrat. Jag träffade även på Salle, en gammal kompis.

Jag & mamma shoppade lite mer än planerat men ändå inte så värst. Hade kunnat shoppa mer om mamma inte tjatat på mig att "vi skulle faktist bara till Indiskan" haha.
Träffa på min gulle Sally som jobbar på Bianco.
Hon skulle igentligen kommit i lördags på min lilla tjejfest men hon blev som sagt sjuk. Så hon kom dagen efter och hade med sig en brun väska från hennes butik som present till mig. Hon är så söt!
Men jag ville byta färg, *kräsen*
Väskan är SÅ INTE JAG, men efter att ha köpt mig ett par över läckra turkosa strumpebyxor så kan väskan faktist passa.
Såg över snygga väskor inne på Bianco, de där som ska likna en rosett. De matchar även pumpsen där inne.


Väskan av Sally babe


Vi var även inne på Joy som jag nog aldirg varit. Och där hitta vi sjukt mycket!
Jag köpte strumpebyxorna där och jag SKA köpa en läcker svart spets väska (rea) till mig & mamma nästa gång vi är på stan. Även en kofta & en vår jacka. Fast vår jackan skippar jag då den kostade över 1000-lappen. Och koftan måste jag ha fastän det gick på mellan 500-700 (beroende längd)


Mina coola turkosa strumpebyxor, men de är myyycket härligare färg i verkligheten.


Ville ha ALLA smycken på Gina Tricot, fast kom bara hem med 2 par =) Måste hålla igen lite, märker att jag börjar bli liiiite shopping galen och det är inget beteende jag vill fastna i fastän det är jääääävligt svårt att bryta sig ur.

Över läckra öronhängen med matchande halsband (fattas bara armbandet jag köper nästa månad hihi - ser mig själv i denna sköna gröna färgen till en solbränd hud i sommar)Gina Tricot


Men så är det väll när man har levt fattigt och helt plötsligt KAN handla, så är det som man vill handla allt man gått miste om genom åren.
Och såklart passa på innan man får barn, då är det ju barnet som behöver det mesta.
Fast jag har bestämt mig att när jag får barn ska jag absolut inte glömma mig själv som många andra kan göra. Annars mår man bara dåligt om man tappar sig själv på vägen (som jag gjorde i hemtjänsten)


Aftonbladet, Klick & 2 packet cigg


Vår gamla fula rostfria diskmedels pump gick i sönder så jag köpte denna fina lilla sak från Bolagret


Bafucin till älsklingen som har ont i halsen. Apoteket


Se, vi nere i skåne har faktist snö (väldigt sällan men ändå)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, IBLAND får man faktiskt unna sig att shoppa lite! Det är något som hör till en kvinnas grundrättigheter! :)

Hoppas att ni får en mysig Alla Hjärtans dag (och resten av helgen också självklart)!

Kram!

Anonym sa...

Haha, IBLAND får man faktiskt unna sig att shoppa lite! Det är något som hör till en kvinnas grundrättigheter! :)

Hoppas att ni får en mysig Alla Hjärtans dag (och resten av helgen också självklart)!

Kram!

Anonym sa...

fina smycken du köpte=)

Kan nog bli riktigt fräckt med matchande väska och strumpbyxor :D

Anonym sa...

Gillade väskan, skit fin :)