2 Februari 2009

Igår var jag ledig! Det blev ett besök hos frissan, Larsson & Lange och rekomenderar dom starkt! Jag blev jätte nöjd! Jag kunde inte bestämma mig om jag ville ha ljusa slingor eller om jag skulle ha vinröda & svarta. Till slut bestämde jag mig för det sista men det tyckte inte frisören om. Hon menade på att det röda kommer att gå ur och slita på håret och sedan få en konstig orange liknande färg.
Så jag lyssnade på henne och tog det ljusa. Det blev en kall ljus färg annars har jag oftast en mer djup guld färg men testa något nytt fick jag. Hon sa att det var snyggare med en kall färg på vintern.
Då jag hade svin långt hår så blev hon sååå glad att hon fick ändra tiden en halvtimme mer. Hon sa att mina toppar var slitna men annars hade jag extremt fint hår - och det tackar jag för =) Undra vilka produkter jag använder -INGA =)
Har nämligen varit beroende av spray och jag menar allvar när jag skriver BEROENDE! Jag kunde inte gå till affären omm jag inte sprayat med flaskan i 5 minuter tills det såg ut som en "wet look" och det gjorde jag med 2 cm mellan rum.
Malin och mamma vet vilka problem jag hade hahaha.

Annars blev det lugg & uppklippt, känns sjukt fräscht nu.
Annars var det riktigt skoj att vara där, frisören & jag klickade vi snackade om allt mellan himmel & jord.
Visst var det dyrt, men jag har hittat min nya frisör, så är det bara. Dit ska jag nästa gång!
Hela salongen var dessutom riktigt lyxig!
Allt var nybyggt och de hade en vägg med vatten fall så himla häftigt, hade lätt haft en sådan här hemma. I det rummet kom man in till dusch rummet. Nä, men där man sitter för att bli tvättad i håret. Vad jag då inte visste var att när hon tvättade ur slingorna så ingick det riktig massage. Inte den vanliga korta lilla massagen som dom gör i vanliga frisör salonger utan detta var RIKTIG massage för hårbotten. Pågick säkert i 20 minuter och DESSUTOM var det en massage stol. Blev liiide trött när jag gick upp igen.

Kalaset kostade 1.700 men då ingick en hårprodukt som jag köpte med. En sån värme grej som man tar innan man fönar eller i mitt fall plattar så det inte sliter allt för mycket på håret.

Hela dagen hade gått och jag som planerat att traska runt på stan. Men jag hann in på Village min nya favorit affär och köpte vägg klossar (vet ej namnet) bild kommer upp sen. Love står det, har velat ha dom länge men sist jag skulle köpa dom var dom slut. Men igår stod dom uppe och jag frågade om dom, men det var bara för visning men om jag ville kunde jag köpa dom för 100 (har kostat 150) YES!

Dom ska även få Glas Påsk & Sommar snart och dom ska självklart inhandlas!
Köpte även en present till en kompis som fyller år snart!

Gick in på Tité där jag gjorde min ansiktsbehandling förra veckan och köpte rengöringen. 495:- för en STOR flaska och den är nu MIN =)
Det blev en mini ansiktsbehandling på Eko här hemma. Jag tvingade han ner på soffan och masserade in ansiktet med rengöringen och krämen efteråt.
Har försökt med ansiktsmask på honom en gång men sen dess vägrar han, men ska försöka igen. Där finns ju speciella för män, men han tycker inte han behöver det haha.

Sen blev in till Åhlens och köpa en ny rakhyvle och en bok fick hänga med också "Mias systrar". Det är en uppföljning av Liza Marklunds Gömda, Asyl osv. Eller inte uppföljning men den ska handla om liknande fall och då skriven av Mia som de andra böckerna handlade om. Ville igentligen köpa hennes dotters bok (minns inte vad den hette) men den fanns inte i pocket än. Och vill inte slösa pengar på en bunden.

Tasty house fick ett besök också och det blev en massa goda nötter - fast man får smaka hur mycket som helst där inne så blev nästan mätt av bara det.

Inga kommentarer: