Sjuk

Yes, det är jag!

Började igår när mitt älskade Prison Break började. Tog fram nötterna som vi skulle smaska på och åt bara en hand full sen kände jag mig otroligt mätt och illa mående. Förstod inte då jag knappt ätit något till middag och inte många nötter blev det i magen heller. Var otroligt trött och la mig tidigare ä normalt.
Mådde riktigt illa, visste inte vilken sida jag skulle sova på. Men somnade till slut. Vaknade 2 gånger under natten och var sjukt törstig men jag visste att jag skulle upp titidgt - 5.30 så jag stannade kvar i sängen.

När klcokan ringer går jag upp som vanligt. Fast jag var tröttare än normalt. Satte på kaffet och när jag skulle dra farm frukosten så hade absolut ingen hunger alls.
Stod i kylskåpet skit länge och tyckte jag var allmänt skum - JAG - INTE HUNGRIG???
Jag tog en skål med yoghurt för att jag måste ju få i mig något så jag kan vara vaken på jobb. En kopp kaffe till det och sen var det raka vägen till toaletten och spy upp allt och lite från gårdagen.

Helt chokad fick jag ringa jobbet och sjuka mig - verkligen mot min vilja.
I vården kunde jag sjuka mig lite hur som helst men HÄR vill jag verkligen GÅ till jobb haha, vilken skillnad!

Gick och la mig igen efter mycket vatten drickande och helt yr.
Vaknade av att Eko väcker mig då han trodde jag försovit mig.
Sen hämtade han alvedon och gjorde en kopp te till mig - gulli gull!
Ville bara ta han ner han i sängen så vi kunde sova vidare tillsammans. Men det gick tydligen inte för att hans körlärare hade nog inte tyckt det var så kul att vänta ute i kylan på Eko.

Jag sov vidare och på morgonen kunde jag fortfarande inte äta och var så yr så jag kände mig bakis.

Det gick några timmar och jag försökte äta min yoghurt sen i morse, det gick bra. Gick ytterligare några timmar och då åt jag salladen jag hade gjort i ordning som lunch till jobb idag. Det gick skit bra tills 15 minuter efter satt jag på toaletten och spydde änu mer.

Fick ringa jobbet och säga att jag nog inte kommer imorgon då jag inte vet vad det är jag har fått. Feber har jag inte och förkyld är jag inte iheller.
Skönt det iallafall.

Papsen var precis här, han kom direkt efter jobb och hade köpt med sig naturell yoghurt som ska hjälpa mot magen. Så blandade han i oliv olja och salt. Jag åt halva skålen och spydde IGEN!!!

Jag har alltså INGET i magen, men ändå känner jag mig helt mätt och den är riktigt uppsvullen.

Annars vill jag verkligen städa här hemma men jag är så yr att jag inte vågar. Har suttit här hela dagen fast jag hade planerat att läsa min nya bok, men fastnar alltid här. Börjar känna mig som en äkta data nörd!

Har nu haft mail kontakt med en annan kull som jag skrev om tidigare, dom är leverans klara torsdagen den 19 februari. Jag skrev att jag inte kunde ringa upp och önska dom kunde ringa upp mig, men dom har inte ringt än. Så jag är lite nervös om hon ringer. Gör hon det blir det liksom bestämt.
Då ska vi bli TRE!!!

We will see.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch va jobbigt att vara sjuk och spy hela tiden :( krya på dig, hoppas du blir frisk snart!!

Anonym sa...

Krya på dig gumman

puss

Anonym sa...

stackareeeeen...Krya på dig babes!!! Du kanske har fått ngn sorts magsjuka?! Hoppas du blir bättre, drick mkt vatten!

Är väldigt nyfiken på ditt hår, lär väl se d till helgen hihi...måste oxå fix my due!

Ha d bäst gumman och tack för nomineringen som jag ser nu haha...6 bloggar jag läser typ 2 haha

Anonym sa...

Usch då, det där låter inte alls roligt! :( Hoppas du känner dig bättre snart!