Faten 24

Det här kan jag gissa på är 2004 eller 2005 hemma hos Ylva och alla blev as fulla förutom jag (fast det kan man inte tro pga av bilden =)


Yes idag är det Fatens B-day!

Grattis gumman!
Jag försökte vad jag kunde i lördags och hoppas att du blev glad =)
Då jag ändå har berättat lite om mina vänner kan jag fortsätta här.

Så hur träffade jag Faten?

När jag var liten, kanske 6 år så flyttade vi till ett område i Malmö som heter Kroksbäck!
Där blev jag granne med Faten. Trappan i det huset är sjukt liten. Alltså dörr till dörr är där ca; 1½ meter så det är väldigt trångt. Där finna endast en hiss emellen. Så det var bara att öppna två dörrar så sprang vi ut & in till varandra.
Hon är ju från Libanon och min pappa från Palestina så det var inte så konstigt att dom också umgicks.

Jag hann gå i första klass på kroksbäcks skolan men flyttade sedan till Kirseberg.
(Här anser jag mig vara uppväxt)

Vi förlorade kontakten (vi var liksom bara 6-7 år gamla). När vi gick gymnasiet så hamnade vi i samma skola. Och då fick vi upp kontakten över msn.
Sedan dess har vi träffats lite då & då men inte lika ofta som vi borde.
Men detta året har vi nog setts mer än någonsin.
Men MSN är vårt shit - det är där vi snackar varje dag!
Vi öppnade faktist upp våra bloggar samtidigt!

Idag är hon gift och har en dotter på snart 3 år. Hon ska bli ?? något inom radio hahaha (jag har glömt exakt vad)

Faten - bara för att vi inte träffas så ofta (jag är lat I know) så är du verkligen en sann vän. Tycker om dig så mycket och är så glad att vi hittade varandra igen efter så många år.
Luv u hun!

Faten - på mitt 7 års kalas


Tror detta är år 89 - f*n va man känner sig gammal!


Yes, vi araber - halv araber har fått stå ut med dessa små bröllops klänningar på varje kalas hahaha. Nu kommer min bebis bli halv turk så då får man stå ut med vad man får av sina svärisar hahaha.


Hittade inga bilder på oss tillsammans =(

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha var du ful när du föddes?
det var jag kan jag säga. jag hade legat ganska trångt tydligen haha, för min näsa och hela ansiktet var helt platt typ, men det rättade till sig som tur var haha.

ja det känns tråkigt att han inte trivs här. men jag försöker förklara för honom att det är svårt för ALLA i början. det klart att det inte lätt att flytta till ett helt nytt land, och lära sig allt från början igen. men det allra största felet jag tycker att han gör är att han kommer hit på hösten/vintern, och åker sen tillbaka på våren till marmaris för att jobba. så har han gjort i tre år nu. och varje gång han kommer tillbaka hit får han ju lixom börja om från starten igen. han har turkiska vänner här som han träffar ibland, och nu har han ett jobb. (som han iofs inte trivs alls med men det är bättre än inget) men hans högst önskan är att få starta något eget, att slippa jobba för någon annan. så det är anledningen till att han ska åka denna sommaren igen, för att jobba ihop pengar så han kan öppna något eget när han kommer tillbaka hit. men men.. vi får se hur det går med allt :) skönt att ni har fått det bra nu iallafall, det tar sin tid, man får inte ge upp så lätt :)

kramar

Anonym sa...

HAHAHAHA AWWWWWWWWWWWWWWWWW....TACK GUMMAN DU ÄR BANNE MIG BÄST!

Herregud den klänningen jag hade på mig på bilderna brydde jag mig om så himla mycket, mer än min bröllopsklänning, älskade den! haha...Jag är så himla glad att vi träffades igen. När ni flyttade blev jag helt ärligt jätteledsen och kände mig helt ensam. Tänkte på dig ofta oxå. Tack värnhemskolan haha och tack till MSN =) Love you girl!

P.s Olivia blir 3 år och jag vet fan vad jag kommer jobba som hahaha

*kärlek*

Anonym sa...

Roligt att läsa om dina vänner! Ofta så blir det ju så att man tappar kontakten med sina vänner då man blir äldre, kanske man flyttar någonstans eller börjar leva helt skilda liv. Jag har också flera kompisar som jag har känt länge, en tid har vi varit jättenära medan vi nu träffas mycket sällan. Men äkta vänner finns ändå alltid där, även om man inte träffar dem så ofta. I nöden visar sig vännerna, det finns ett ordspråk som heter så. :)

Kram!

Anonym sa...

Jag vet inte om jag kommer ha kvar mitt jobb, för dom är idioter där. Men jag har planerat att läsa till hudvård å sånt i augusti.
Jag boka två datum för jag är inte säker på om ekonomin håller helt för 2 extra veckor. Sen vill jag ju att C ska få uppleva lite svensk sommar med fast samtidigt få träffa sin familj så han orkar en till vinter här.

Förstår att du blev besviken gumman men 4 veckor är ju lång tid det med! Tänk på hur mycket man hinner med i Sverige på 4 veckor liksom.

Jag har också bara bokat men inte betalt nått än men som nödlösning om vi inte har råd att betala nu så åker vi billigt till Istanbul och tar bussen ner till Marmaris.

Jag skulle också vilja resa runt lite men vi får se vart vi hamna med våra sparade pengar. Har alltid levt så snålt i turkiet så nu i sommar tänkte jag att vi skulle leva lyx haha!
Jag skulle också vilja bada med delfiner! Fusk ju!haha
Om ni kommer till Marmaris så Måste vi träffas! Skulle vara så kul med en bloggträff!

Kramar på dig gumman!

Anonym sa...

hahahahah..jävla blattar...finns det någon av oss som inte burit dom där "fula" klänningarna, min dotter ´ska aldrig få bära den...hahaha