Trevlig helg

Pappa & jag - efter duschen antar jag. - ÄLSKAR DIG!


Steg upp 4 INATT - för att börja jobba 5.30. Inget vidare när man varit hemma ett par dar. Men det var skönt när min arbetskamrat sa "Trevlig helg" då det känts som måndag för mig hela dagen och då fick man en lättnad att det är helg =)

Idag körde ett tåg förbi stationen han skulle stanna på. Jag skulle då informera resenärerna att tåget glömde dom i den lilla staden men backar snart tillbaka.
Hur formulerar man en sådan mening på ett bra sätt?
Alltså jag skrattar för mig själv ibland på vad jag kan säga - sådan tur är att jag inte hör mig själv.
Dessutom säger jag olika saker varje gång så jag förvirrar resenärerna och dom måste tro jag är dum i huvet.

Förra veckan ringde dom från tåget för att be mig meddela resenärerna att gå på i sista tågsättet då det var propp fullt i första.
Ok...
Jag säger "Ni får hoppa på där bak"
Say what?
HOPPA - BAK?!?
Till slut blev det bara HOPPA på i bakre tågsätt.
Alltså visst kan man säga "Jag hoppar på tåget" till en kompis men man säger f-n inte det proffsigt i högtalare och dessutom inte FEM gånger.
Vet inte om jag är ämnad till detta jobb alltså haha. Eller så kommer jag få pris för den knäppaste informatören genom tiderna.

Efter jobb mötte jag kusinen på vägen. Han hade precis varit i skolan *STOLT*
Igår var han här och bad mig laga min goda mat - då gör man det gärna när någon uppskattar det.
Han sa "Ah, Jen, lika gott varje gång". =) Thanks!

Precis när jag kommer in genom dörren ringer pappa och väntar på mig nere i bilen.
Bytar om snabbt som attan och vi kör till Mobilia.
Meningen var att hitta 2 speciella saker. Men inget av det hittade vi =(
Istället kom jag hem med en glittrig tröja (visar foto så fort jag fått tillbaks min kabel som jag lånat ut - söndag)
Ett nagellack - SÅ KUL att måla naglarna, när man HAR naglar!
Ett diadem och 2 t-shirts till papsen och en tröja.

Åkte till Willys och handla hem mat till mig själv och även till imorgon - GIRLS NIGHT! Det roliga i de påsarna var min Robin Hood film. För er som inte visste att jag samlar på Disney filmer =)
Så den ska jag gotta mig med ikväll så fort jag läst alla 100 inlägg på blog lovin.

Tog även varsin sallad på ett café i stan som var mumsigt god, och den har verkligen mättat. Men tror snart det är dags att tänka ut vad det blir för middag idag fastän jag inte är så hungrig.

ÅH det bästa - fick reda på min semester idag, fast det var dock inte den perioden jag helst ville ha. Det var mitt tredje eller fjärde val. Men jag hamnade ju i grupp 6 (sista gruppen) så jag förväntade mig inget bra val då alla självklart vill ha semester samtidigt dvs, juli/augusti.

Jag fick iallafall 4 hela veckor 15 juni - 12 juli. Fast jag är ledig helgen så man kan säga 13 juni - 12 juli. Det var igentligen från den 12 juli jag ville ha semester. Men man kan inte alltid få som man vill.

Så IDAG ska jag kolla på resor....wiihhooo!!!
För TRE personer hihi.
Ska prata mer med den tredje personen imorgon för att vara 110% säker.
Eftersom den infaller i samma period som "Den svenska familjen" som vi kallar dom är där nere blir det förmodligen hotell Club Sidar eftersom dom redan bokat.
Men vi får se, nu när vi har en tredje person med så blir det tredubbelt med åsikter =)

Har en annan sak att berätta - men det tar jag i ett annat blogg inlägg =)

So long!


Min examen 2005!
Mormor, mammas man, mamma, Annica (min brors ex), mitt ex mormor, Sanna, Ylva, Cladde.
Nedre raden: Mitt ex mamma, min farbror, min pappa & jag
Längst ner låg min älskade Tyson men han sysn inte på bilden för han var svart. Det är min bror som tar bilden.


Examens dag - fick inte så bra bild pga den hemska blixten (fotat på foto)

4 kommentarer:

Anonym sa...

*aw* min lilla blomma! Jo det är nog efter kvällsbadet:) dessutom e d jul för man ser julstjärnan i ditt fönster med dom vit/rosa volanggardinerna :)
och på den bilden är din pappa ungefär lika gammal som din Erkan är nu, tänka sig!

Anonym sa...

Hehe, det är inte alltid lätt att veta vad man ska ropa ut i högtalaren i såna där situationer! :) Jag jobbade ju också i informationen på Mumindalen i somras, och där fick jag flera gånger i timmen ropa ut teaterföreställningar och andra happenings, men också försvunna barn m.m. På minst tre olika språk... Det är inte alltid lätt att komma på hur man ska uttrycka sig, speciellt inte då man måste formulera sig snabbt... :)

Ditt ex mamma och ex mormor?? :) Var ditt ex där också eller är du fortfarande så pass god vän med hans familj? :)

Svarar på din långa roman lite senare, måste hoppa i duschen nu!

Kram!

Anonym sa...

S: say woooot? jag passar inte heller i blått men jag har det ändå liksom :D

mjo, byn är tomelilla. stan är ystad :P typ :D HAHA!

woot, var tusan jobbar du egentligen? pågatågen? :P

Anonym sa...

Hahha, så rolig när du berättar om ditt jobb! Ska lyssna nästa gång jag är på centralen, kanske är du som jobbar då:)
Ska bjuda min pappa i alla fall till bröllopet. Vi kanske ska åka ner i maj, eftersom mina kusiner konfirmerar sig, men vi får se...
Ja lägg in dina favoriter snart, är så kul med bröllopsklänningar;)
kram