Skönt

...att bara kunna slappna av.
Eller nästan...

Direkt efter jobb blev av det till affären för att köpa hem lite grönsaker och sedan upp till mormor där min fina underbara mamma var. Vi tog en cigg och snackade lite. Dom båda var så stolta över mig över mitt nya jobb, och det får jag höra av pappa varje dag med men det känns så skönt och speciellt när ens föräldrar är stolta över en.

Gick hem med en bukett tulpaner jag fick av mamma =)
Och började steka mina goda köttfärs biffar. Denna gången rev jag i lite parmesan ost - mums!
Sen blev det badet med en bok och nu sitter jag här.

Ska ta fram hårfönen och platt tången nu så jag kan känna mig lite ordentlig imorgon när jag ska på stan med mamma =)

Har även fixat så att jag ska på något som heter "Frisk profil" vilket innebär att dom tar blodtryck och olika värden på en. Undersöker hur min livstil är eftersom vi har ett stillsittande jobb så erbjuder dom dessa tester.
Man ska göra konditions tester också, och min är ju inte den bästa sedan jag började här. Innan gick jag till & från jobb (35 min power walk en länga) och cyklade hela dagarna (hemtjänst) så kroppen har ju verkligen förändrats.
Nu sitter jag hemma, sitter på jobb och cyklar dit på 10-15 min.
Jag ska gå dit på min fri dag och får 2 timmar i komp.....woho!
Just nu gör jag allt för komp timmar haha.
Nä, men ska jag ha hem en liten valp så måste jag vara hemma ett litet tag.
Plus att den 11 mars har jag mitt första tränings pass genom jobbet. Det blir Power Yoga 1 och får en komp timme för det =)
Det tråkiga med dessa gratis passen är att det sällan stämmer in på hur man jobbar. Så man kan inte träna varje vecka vilket pass man vill.
Annars får vi ju halva årskortet betalt men det vill jag inte lägga ner pengar på.
Snart kommer vovven och snart är våren här då blir det en massa promenader istället.
Ialf ska jag boka in mig på Body balance den 17/3
Spinning den 3/4
Ja, som ni ser är det inte så många tider men ändå - det gör en glad!

Nu börjar det nån film på tv, perfekt när jag håller på me mitt hår!

Go´kväll!

Valentines day kortet jag ska ge mamsen imorgon


Fin glitter tröja jag köpte i lördags


De två flaskorna Faten fick i present av mig och nagellacket var till mig själv, men ska nog ge det till mamma, tyckte färgen var konstig på mig.


Robin Hood (för er som inte visste att jag samlar på Disneys nya utgåvor)


Som ni märker är inte bilderna sammanhängande med inlägget men ni ska veta att jag tar många foton men sätter inte in dom i datorn i tid och då ligger dom bara i datorn och skräpar. Så efter detta tar jag bort bilderna från datorn.
Kommer nog bli flera sådana inlägg med foton =)

P.s - har redan sett den filmen, så det blir nog Robin Hood för mig ikväll =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va gulligt att skicka rosor! tvärr så e det ju inte sfi på lördagar annars kunde det ju vart nått !

C vill också ha en fotbolls tröja fast en svensk! haha med sitt namn på ryggen!
Jag tycker att det är jätte svårt att komma på det där perfekta till honom eller så blir det nått till oss båda. Nått som vi behöver... aja får se.
Varför käka ni på mackedonken?

Är det pappers bröllop nu då? haha jag har liksom ingen koll!

tycker det är nice med spontana kort i bloggen fortsätt med det;)

Anonym sa...

jaa, det är ju synd att dom arbetsplatserna finns :/ vi bor i norrköping. men va skönt att din man får bra med pengar iallfall, men jobbigt att han är borta hela dagarna. det är inte kul när man knappt får någon tid alls tillsammans. men jobbar han bara i veckorna, och är ledig på helgerna?

mustafa vill öppna ett liknande ställe som han jobbar på nu, någon snabbmats restaurange, ett kebab ställe lixom haha. det finns ett område här i närheten av oss där det bor 95% invandrare, och det finns INGET kebab ställe, så jag tror att det skulle gå bra. haha dom älskar ju kebab dom där haha. vad vill ni öppna då? eller ska jag säga, vad vill du öppna, och vad vill han? :)

kram

Anonym sa...

Sv: Precis, men jag skiter i vad folk tycker & tänker, jag åker ändå..

Minna visdomständer & de där bak växte lite konstigt så dom va tvugna att skära upp & ta bort en tand & sen sy...

Nää jag hade inga av mina kläder på visningen jag fick alla så de va inte mina strumpbyxor dom hade sönder ;) då hade jag blivit arg! haha hoppas du hittar några idag.

Visst skulle de va skönt & shoppa :D klänningen är från forever21 & t-shriten från Gina Tricot.

nä de e ingen väska, de är ett halsband :) hehe

Jag jobbar på ett bemaningsföretag & just nu är vi ute på Ica butiker & håller på lite :P

Kram

Anonym sa...

Ja han har gjort många härliga låtar! Ja, de måste vara det. Har hört att det är många människor som inte kan äta äpplen. Men kallsvettningar och kränpor av äpplen, det tycker jag känns lite "sjukt" men men så är det:D allt bra med dig? Grattis till att du gått ner 5 kg!:D

kram

Anonym sa...

Härligt att ni får komptimmar när ni tränar :D

Fin tröja du köpte =)