Matlagnings dags...

Kom hem inatt efter en lugn dag på jobb.
Idag är det samma tid, bara en kvart förlängt.
16.45-02 - och kaffet är slut här hemma så jag får hälla i mig kaffe på jobb. Men kaffet i kaffe maskinen är inget gott alls, där är det bara varm choklad som är mumma. Men det får jag ju inte dricka....aaaa
Har faktist varit riktigt gottis sugen på senaste tiden.
Har velat gå ner till pizzerian och beställa en pizza och jag som ALDRIG äter pizza annars liksom. Jag brukar må illa av just pizza för jag tycker det är alldeles för fettigt, men jag tror bara det är hjärnan som spökar, man vill ha det man inte får.
Och köpa hem en påse med blandat godis, och jag är iheller inget stort fan av det, som sagt just nu vill jag ha allt jag inte får.
Kanske har jag min mens, men det vet jag inte då jag inte haft den på över 2 år nu.
(på grund av mina p-piller alltså)

Här läst alla inlägg denna morgon fram till det blev inlägg 100, sen orkade jag inte mer. Har försökt svara på så många kommentarer som möjligt men har 2 sidor på min hotmail kvar.

Imorse vaknade jag av att min älskling pussade mig på pannan när han skulle gå upp till jobb.
Glad blev jag men somnade om lika snabbt. Antar att han gjorde det för att vi inte träffades igår då vi jobbade om varandra. Annars gör han aldrig det då han vet hur tjurig jag är på morgonen haha.

Aja, nu ska jag nog ta & steka lite köttfärs biffar som jag kan ha till middag på jobb.

Alla ni som ska se melodi festivalen som jag missar för andra gången - uppdatera mig gärna - vill veta vilka som var bra vs dåliga och vilka som kom vidare.

Ha en härlig helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

S: Hehehehe. Men du får iaf lön. Vadfan får jag? 100 spänn per morgon om jag ens får det. Men dom får jag bara när dom själva har pengar och kommer ihåg att ge mig pengarna. Typ. Vilket inte är så ofta. Innan gick jag i skolan, tränade OCH passade barnen på samma gång. Jobbigt värre! Men du blir glad när pengarna kommer iaf :) Fastän sängen lockar mer ;P

Var är han ifrån från början då? :P Awww, men tre år är en lång tid. Mitt längsta förhållande varade i tre år. Jisses. Känns som det var flera år sedan. HAHA. Men ni är gifta också eller?

Mjaa, jag vet inte om jag ska ner. Isåfall blir det nog inte förrän i december eller något sådant. Vi får se hur livet artar sig eftersom jag hoppas på att komma in på skolan nu. Då får Turkiet vänta. Har dock lovat mina kusiner och vänner att jag ska komma i september. Men som sagt. Vi får se hur det hela artar sig.

Mjaaa, det är långsökt med den killen. Vi får se hur det hela artar sig till slut :) Du får nog veta tids nog ;P Men det finns en kille som funnits i mitt liv i över fyra år. Så vi får se vart det hela leder..

Anonym sa...

Sv: jag krigar med träningen verkligen!! du kan om du vill de lovar jag ;)

Juste jag har frågat dig om ditt jobb förut ju:P

Svarar på resten av sen.. måste dra!! ;) kram

Anonym sa...

Nu har din blogg fått ett nytt utseende igen!! :) Är det din mamma som har varit i farten igen? :) Jättesnyggt blev det i alla fall, lite "vårigt"! :)

Kram!

Anonym sa...

Å en till som gillar efterlyst, har suttit bänkad framför det pogrammet så länge som jag kan minnas:P Haha, ja tänkte på det med, Det är min vän Carro föresten, hon har berättat nu i efter hand att de var en jordnöt som fastnat i tanden. Haha intresseklubben antecknar sig:P

Ja, precis, Grananr med Norge. Kryllar av norskar här, de verkar köpa alla hus som går att köpa, specielelt alla sommarhus. Fast det är klart det lönar sig väl för dem att bo här kanske. Ja alla norskar åker hit, charlottenberg och uddevalla för att handla.

Jobbigt att det ska vara så. Att ens humör ska få en att pendal upp och ner i vikt. Det får vi ändra på. Jo, det är sant barn kan verkligen vara elaka. Fast jag var nog de ultimata mobboffret, glasögon, tyst och blyg. Men ändå.Nej fy alla barn borde få må bra och framförallt vara barn. Nu blir alla så "stora" fort.
Okej, men då har nog du och jag gått igenom en del samma saker. Det där med droger och att vara medberoende tar verkligen på en psykiskt. För mig har det varit jättesvårt att inse att jag faktiskt är maktlös och det är endast persoen själv som kan förändra sitt beteende.

Vad du jobbar och sliter. Måste berömma dig lite också, du har verkligen en stark karaktär, som står emot frestelser, jag hade garanterat gått och köpt den där pizzan. Du missade inget speciellt när det gällde melodifestivalen igår. Tyckte inte att de var någon höjdare alls igår. BWO såg grymt töntiga ut btw, Hade blivit riktigt rädd om jag mött alexander bard ute i den outfiten.

Kraaam

Anonym sa...

Här följer lite tips jag hittade om hur man kan träna inför valpens hemkomst…

1. Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt.

2. Gå till arbetet i ett par sockor där du har strimlat tådelen med en mixer.

3. Gå ut i regnet direkt efter att du har vaknat och säg "duktig valp, skynda dig nu, kissa och bajsa nu, sluta lek med kopplet, kom igen nu…"

4. Täck alla dina finkläder med hundhår, ljust hår till mörka kläder och mörkt till ljusa. Lägg också några hundhårstrån i din mugg med morgonkaffe och i det nyöppnade smörpaketet.

5. Lek apport med en våt tennisboll.

6. Spring ut i snön barfota för att stänga grinden ut mot vägen.

7. Vält ut en korg med ren tvätt över golvet.

8. Lägg dina smutsiga underkläder på golvet i vardagsrummet när du ska få gäster.

9. Hoppa ur din favoritfåtölj just när din favoritserie närmar sig slutet och säg "Nej, nej, inte där, det där ska du göra ute!". Missa slutet av programmet.

10.Lägg chokladpudding på finaste mattan och försök inte städa upp det förrän du kommer hem från jobbet på eftermiddagen.

11.Hacka på bordsbenet flera gånger med en skruvmejsel.

12.Slå sönder din fjärrkontroll till TV:n med en hammare.

13.Ta en mjuk och gosig filt direkt ur torktumlaren och linda den runt dig en mörk och ruggig höstkväll. Då får du en liten föraning om hur det känns när din valp somnar i ditt knä

Anonym sa...

Haha ja jag har varit med Mattan på Ikea, Mattan brukar även kallas Madde hahaha, så jag har inte gått dit med en matta utan med "Mattan-Madde".
ja vi får boka in en dag när vi först går runt i källaren här och sen åker till Ikea =)