Mat jag äter

Korv wok


Hallon med vispgrädde - mums!


Super goda keso plättar


Smaskiga tårtor som jag bjöd på, på jobbet (smakade tyvärr inget själv)


Köttfärsbiffar med blomkålsmos och misslyckad "lök sås" (den var inte god)


Över god kyckling röra med broccoli och creme fraishe & grädde


En god räk röra älsklingen gjorde med bla paprika och champinjoner


För er som undrar så har jag gått på LCHF sedan den 2 januari i år och igår upptäckte jag att jag gått ner 5 kg.
Har varit väldigt skeptisk till denna diet pga många anledningar men som ni ser på bilderna äter jag både normalt och fett.

Jag är inte den som överdriver med fett som många gör som går på denna diet, det kan jag inte för att jag inte tycker om det.
Det fettigaste under dagen jag äter är faktist frukosten (som börjar bli lite enformig) Då äter jag ägg & bacon.
Sallad med protein till lunch (om jag jobbar) och till middag blir det oftast nån sorts av protein med kokta grönsaker i någon form.
Blir jag sugen på något på kvällen kan jag ta lite hallon med vispad grädde eller lite nötter!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va gott med kyckling röra! ahhh!!!!! du måste skicka receptet på det för jag kan inte hitta den nånstans.

Måste gratulera dig igen till vikt nedgången igen!!!! visst är det häftigt att man faktiskt går ner utan att anstränga sig????

Jag äter precis som du med ett undantag just nu och det är att jag inte har nån micro så det blir inga bär med grädde... brukar äta det titt som tätt annars. Men nu så måste jag planera att ta ut bären och låta dom stå och tina. Inte min grej. Jag vill ha allt färdigt fort!

Kramar på re!

Anonym sa...

åh men guuud va gott allt det där såg ut då :D

Anonym sa...

Den kycklingröran såg riktigt god ut :D Verkligen roligt för dig att du har gått ner 5 kg =)

Haha, tack så mycket :D Jo, vi hade kläder på oss,men det hjälpte inte ett skit. Fy fan vad hemskt det var! Aldrig igen alltså...:P

Har hunnit ta lite bilder,men inte allt för mycket. Ska lägga ut dem om en stund =) Kram!

Anonym sa...

Tack,blev riktigt nöjd med luggen faktiskt.:) Kul med lite förnyelse... Ska du göra slingor och sådant snart eller?:)

Näe, han blev väl inte så jätteöverraskad. Han visste ju att jag skulle komma den veckan :) Det var typ det enda jag tjatade om, haha

Anonym sa...

Mmm va massa god mat :D !

Anonym sa...

Grattis till dina 5 kg :D