Malmöööö

Idag vaknade jag ovanligt tidigt för att Sanna ringde och väckte mig.
Kunde inte somna om så jag gick upp och tur var det då jag var färdig precis i tid.

Var ju på 1-års kalas och det var trevligt. Min älskade Khalil fyllde hela 1 år. Helt sjukt vad tiden går fort. Ska länka till mitt inlägg när han föddes för ett år sen.
Det var jag & Linda sen var det bara Sannas & Mahmods släkt. Vänner kommer imorgon istället men tack Sanna för att jag ingår familjen =)fastän det säkert hade varit roligare imorgon haha, men imorgon har jag planer med min man.

Jag var först där, vilket var tur då jag kunde spendera min leklust med Khalil. Så mycket roligare när dom förstår mer och försöker prata.
Jag fick t.o.m favorit leksaker där haha. En hund som såg ut som ett riktigt gosedjur men när man klappade den på ryggen eller under hakan gjorde han moves & ljud ifrån sig.
Sen fanns där en elefant som promenerade och gjorde ljud som lät riktigt verkliga.
Mmm, jag blev som ett barn där haha.
Men det måste vara leksaker jag tycker om, märks det att jag älskar djur???

Efter en sekund av bara jag & 2 stycken strömma där in folk. Man kunde inte få plats där så mycket folk där var.
Det blev arabisk mat som bjöds då pappan till Khalil är från Syrien och hans mamma hade då lagat maten.
Ber om ursäkt - men FY vad den va...INTE god haha. Nä, tack - TACK FÖR MIN PAPPAS RIKTIGA ARABISKA MAT!
Och Guuud vad min pappa blev stolt när jag berättade det haha.
Min pappa är alltså känd av att göra sjukt god mat. Han har aldrig lärt sig av sin mamma, eller böcker eller skola han är helt enkelt självlärd och vet inte ens vad recept är men ändå gör han maten med kärlek, kanske är det det?
Han blir ibland uppringd av okända människor som frågar om han kan laga mat till deras bröllop hahaha, DÅ ÄR HAN BRA!
Han har gjort det också fast bara till de han känner och till mina kompisars studenter och deras föräldrars fester.
Ok, det räcker Jen, ni har fattat att jag älskar hans mat haha.

Det blev en super fin tårta - bilder kommer imorgon!
Den var god inuti, yes jag smakade - det var BARA för Khalil haha.
Sedan tog jag en Coockie - och jag har aldrig tyckt något var så sött som den lilla kakan. Alltså jag ville spotta ut den då det kändes som jag åt 3 socker bitar.

Jag hade velat stanna längre men det var dags för mig att gå hem, då hade jag ändå varit där ett antal timmar.
Kom hem började laga mat som jag precis små ätit från.
Sen släckte jag allt och tog täcket och kudden med mig till soffan och deckade.
Sov dock bara en timme och såg att klockan var 20 och satte på melodi festivalen.
Ikväll är det ju i MALMÖ my home!

1.Agnes låt var jätte bra, antagligen för jag älskar rnb & soul. Skit snygg är hon också.
2.Andra bidraget var inte min stil alls men verkligen typisk eurovision låt.
3. Tredje bidraget tyckte jag var vackert - om man ska somna.
4.Anna Sahlenes låt tyckte jag inte om men hon har ben to die for och norskan hade riktigt bra låt.
5. Thorleifs - ÄKTA svensk dansband
6. Missade detta bidrag
7.Esta noche - JAG ÄLSKAR SPANSKA, språket, movsen, tänker tillbaka på min tonås tid då jag var besatt i allt med spanskt att göra haha.
Folk trodde jag t.o.m var chilenare så som jag dansade salsa på diskona och bara hängde med chilenarna.
8. Sista bidraget, operan den var cool, och det är också en typisk eurovision låt.

Antar att det hölls i den nya Arenan som byggts här i Malmö.
Sen har vi ju Turning Torso som är något år gammalt och den 19 Mars öppnar Skandinaviens största och modernaste köpcentrum 5 minuters gång avstånd från mig =)
Jag har ju varit helt besatt av att få jobb där då det är så nära, dessutom har ju jag & mina gamla kompisar från högstadiet längtat efter att det ska öppnas då det snackas om att bygga där i en oändlighet men äntligen!
Men jag fick ett annat jobb som är tio gånger bättre och som dessutom ligger precis bakom köpcentrumet haha.
Så istället kommer jag att hänga där och shoppa ihjäl mig kanske.
De ska ju inte bara ha butiker, cafeér och restauranger utan även gym (som redan öppnats) och en stor park runt omkring, bio, bowling och en lekhörna där alla föräldrar kan lämna sina barn medans man shoppar haha. Bra idé tycker jag.
Som vi hade på IKEA när vi var små, ett boll hav där vi lekte och kollade på disney filmer medans mamma & pappa shoppade.

Iallafall var det en chock att höra Darin sjunga Jan Johansens "Se på mig" - det var ju ÅR sen man hörde den låten. Jag tycks vara en schlager nörd för tillfälligt men det är jag inte - men schlager var ju roligt när man var liten OCH nu har jag börjat tycka det då min man älskar all slags musik. (fastän han inte e hemma nu haha)

Sist men inte minst tyckte jag om när de gjorde "reklam" för Malmö att vara Sveriges HipHop stad vilket jag tycker stämmer ganska bra.

Vi har ju Advance Patrol, Lilleman (som jag dessutom strulat med, skäms lite faktist, men det bjuder jag på)
Lazee som har blivit riktigt stor. Han började faktist som en grupp som hette Skillaz och där var min kusin Mike som jag tidigare visat bilder på med.
Men Mike och 2 andra tror jag det var, var inte lika engagerade som självaste Lazee, så det blev han som slog igenom som ensam artist och jag kan bara säga en sak om honom - HAN ÄR GRYM!

När jag jobbade i Alanya spelade jag upp Skrillaz skivor för hotell gästerna och dom älskade det, så ja, dom är bra!
Timbuktu, fast han är från Lund, 10 min från Malmö....sen har vi många fler men just nu är klockan 21.41 så om en timme börjar jag jobba så jag har ingen lust att tänka för tillfälligt.

Faten var precis här, eller nere i bilen för att hämta sina saker hon beställde från Paradis partyt.
Hon hade med sig sin gull unge Olivia. SÅ SÖT!
Hon bara babblade på, men jag fattade ingenting. Jag bara...jaja....jaja haha.

Nu sitter jag & häller i mig kaffe så jag kan vara vaken hela natten - fattar fortfarande inte vad jag gett mig in på, men kommer kanske en uppdatering om hur det gått imorgon.

Ett tillägg: Jag har inte träffat min man idag och kommer inte att göra det iheller, så pussa honom imorgon när jag lägger mig 07.30 ska jag göra.
Sen om jag orkar blir det en hel dag på stan med shopping till oss båda (för omväxlings skull) restaurang & bio.

Ha en underbar lördag kväll alla där ute i den vida världen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha Lilleman! Han har jag vart på fest med när jag var yngre, min kompis var dödskär i honom hehe...Har ett minne från den killen, han säger på sin härliga blatteskånska: Gruppkort gruppkort, och ville vi skulle posera med honom. Haha, så du har strulat med honom ;)
Ja Malmö är stor i hip hop!
Kram

Anonym sa...

Ja din pappa e verklugen grym på att laga mat, fast jag e så kräsen och kanske inte äter det så vet jag att hans mat e väldigt populär hahaha =)
hahaha strulat me lilleman=) hahaha du e rolig gumman=)