Mamma, Pappa & Jag

Hade en helt underbar dag med mina föräldrar igår.
Jag & mamsen satt i flera timmar i köket och pratade om allt mellan himmel & jord.
Hon hjälpte mig med tvätten och disk och maten också. En typisk mamma =)
Vi promenerade i det härliga vinter vädret till pappa bara för att låna en film han hade. Barnhemmet - den bästa filmen jag sett på mycket mycket länge.
Det är en spansk film som jag läste fick mycket bra kritik därför lånade jag & kusinen den en gång för nån månad sen och vi verkligen hoppade till i soffan båda två. Så pappa hade hyrt den för någon dag sen (och glömt att lämna den) så vi gick hem till han för att låna den för att jag ville så gärna att mamma skulle se den.
Den slutade med att vi gick hem efter midnatt och några baileys för mamma, öl för pappa & hans kompis och tequila för mig.
Vi hade sååå roligt. Eller jag hade det. Var roligt att höra på deras vilda tonårsliv tillsammans. Deras förre detta vänner på den tiden, 70-talet & tidiga 80-talet. Modet, musiken (som jag älskar). Pappa satte på en gammal reagge skiva, Bob Marley och dom fick minnen tillbaka. Riktig mys känsla var det. När jag hör på deras historier så lever jag mig in i det på riktigt.
Tighta vida byxor, platå skor, afro krull, Grand Master Flash åååååå....

Jaja, vi kom hem och mötte Erkan som precis hade kommit från jobb.
Mamma satte på filmen medans jag läste min mail (beroende usch & fy, måste ge upp datorn snart)
Men vi var så trötta att vi gick in & lade oss.

Idag efter långa samtal i köket med god frukost tillsammans så hämtade pappa oss så vi körde till en spådam här i malmö som både jag & mamma varit hos för många år sen.
Man måste tyvärr gå dit för att få en tid. Men såklart var där stängt. Hon hade skrivit en lapp att hon var tillbaka efter 17. Och jag börjar ju jobba 17 idag (ångest)
Jag har fått tidsförtjutning så jag jobbar 17-02 idag. Hur kul är det att cykla hem 2 en fredags natt???
Och nu är kl:15.52 och jag är SÅ trött. Vill bara lägga mig i soffan just nu.
Men nä, jag har stått och gjort keso plättar (recept kommer en annan dag)
som jag ska ha med till jobbet och pappa ringde nyss och sa att han gärna kör mig dit för jag har ju cykeln på jobbet.
Mamma, har åkt hem och jag har god lust att vara hemma hela dagen.
Men icke sa nicke!

Från och med idag jobbar jag 8 dagar i streck - VILL INTE TÄNKA PÅ DET!
Men vad gör man inte för pengar i detta hårda samhälle med ekonomisk kris och allt en människa vill göra.
Ibland blir jag arg på mig själv av allt ha begär man har när det finns så många andra som har det tio gånger svårare än mig.
Men jag är stolt djurvän som skickar en slant en gång i månaden till oragnisationen.
Och sitter just nu med en blankett om isbjörnar och sälar. kan inte läsa den för då får jag sjuka tankar och blir deprimerad.
Sen företaget jag jobbar för skickar pengar till fadderbarn i Afrika, så då känns det skönt att jobba, att man kan hjälpa andra!

Nä nu ska jag lägga mig på soffan i en halvtimme och vila upp mig.

Ha en trevlig ledig fredags kväll alla som är lediga=(

Inga kommentarer: