BILDER

Här kommer lite bilder men de flesta är tagna från bilrutan så därför dålig kvalité.
Tänkte lägga ut bilden på vårt hus men avstår nog.

Kirsebergs kyrka. Dock inte min kyrka, jag tillhör St. Pauli kyrka som är mycket, mycket vackrare.


I detta hus har jag mina finaste barndoms/tonårs minnen. Vi bodde i det röda huset i en Etagé våning. De två runda fönsterna längst upp var mitt prinsess rum. De två fönsterna nedanför var vardagsrummet och de två fönsterna till vänster var mammas sovrum *SAKNAR BIG TIME!*




Vår stadsdel är känd för sina små gatuhus.


Välkommen till Kirsebergs staden (området vi bor på, och som jag även är uppväxt i)


I denna park precis vid de träden fick jag min första kyss. Det var av min pojkvän Pär som gick i min klass 6A. Vi delade på en godisrulle och det slutade med en tungkyss. Jag kom hem och kände mig SÅ vuxen minns jag.


Entré


I detta hus på Lunda vägen var min dröm att bo på innan jag fick hus tankar. I en gammal lägenhet med burspråk och stuckatur i taken och fransk balkong. Eller hur mamma =)


Mitt emot har dom byggt splitter nya lägenheter som hänger ihop med köpcentrumet Entré.


Ombyggda Värnhemstorget


Konserthuset


Folkets Park - man ser svagt pariserhjulet


Till Ekos förtjusning Turknet


Området Malmö är känt för Rosengård, just detta är då Herrgården där "allt" händer. Säga vad man vill och försvara det hur man vill, men att sätta sin fot där, nej tack. Inte för att man är rädd, nä för att många (inte alla) som bor där skapar faktist sin egen skit, det är INGEN annan som gör det åt dom. Är bara så trött på allt som hänt denna veckan.


Tv huset


Malmös nyupbyggda moské sedan den förra blev nerbränd.


Malmös kända vatten torn


Emporia köpcentrum håller på att byggas ute i Hyllie. Här praktiserade min man Eko under sin utbildning.


PUSS


Jag med världens bästa pappa


Männen i mitt liv


Kalkbrottet - de planerar att bygga här så småningom. OM det går






Nä nu måste jag vara lite social åt mannen som kom hem nyss. OCH jag får inte glömma att göra ordning salladen & kasslern jag ska ha som middag på jobb imorgon eftersom jag jobbar 10-19. Och jag ska även förbereda kaffe kokaren så jag slipper mecka med den när jag går i sömnen.

F*N - kom på att MKB ska komma kl:08....jag som trodde jag hade sovmorgon. Aja, natti med er!

3 kommentarer:

Laura sa...

Vad KUL att se bilder från din omgivning, jag har faktiskt aldrig varit i Malmö så vitt jag kan komma ihåg! :) Vilka fina gamla hus, ditt prinsessrum såg väldigt fint ut på utsidan i alla fall! Tycker du liknar din pappa ganska mycket förresten! ;) (Det är en komplimang!)

Kram!

mama sa...

Åh Jennifer! Vilka minnen! Usch man vill ju bara tillbaka. men när man blir nostalgisk så e det lätt man bara ser det med rosa solglasögon, mkt var ju bra men mkt e oxå bättre idag, allt har sina sidor... men visst åh, bilden på Solgatan YES! i love it, så mysigt vi hade det där! :)

JAjajaaaa :) älskar oxå dom lgh som den på Lundav!!! Vi har samma smak där! ;) Men så har vi det nu fast det e hus o snart får ni det hoppas jag.

Rosengård ja, där bodde jag nångång på stenåldern :) Bennetsväg 6b på gamla o Ramelsväg 73 i nya, tur man kom därifrån men sen var d ju inte som det e idag. synd för det e faktiskt fint annars...

Coola brillor du har på bilden ;) o fina bilder på Erkan o Nizze aka dj.F;)

Tack för fina bilder, jag älskar dej!

mama sa...

"o snart får ni det OXÅ hoppas jag." skulle det stå :) kram!!!