Entré

Här är vi på väg hem men jag ville visa er trafiken då det var hemskt mycket trafik - sjukt faktist. Det hade varit kaos hela dagen. Men iallafall vid exakt detta tillfälle ser det inte alls ut som där e mycket trafik haha. Men här fick ni en bild på hur stort Entré byggnaden är och då är detta bara hälften.


Denna bild är igentligen på rulltrappan - alltså fattar ni så här såg det ut hela tiden om inte värre. Helt galet ju. Lina blev tvingad att posa så det inte såg ut som jag var helt dum i huvet & fotograferar rulltrappan haha.


Lilla (stora) Metehan


I torsdags var det invigning för Entré. Jag smet ut på min 30 minuters lunch rast för att kolla på köerna jag hade läst om i sydsvenskan. Där stod det att 20.000 hade besökt Entré bara på morgonen (eller läste jag fel?. Jag kom inte ens över gatan då det var sjukt mycket trafik så jag vände om och åt lunch i lugn & ro istället.
Alla på jobb pratade om Entré så man blev ju helt peppad. På hem vägen möter jag pappa & hans kompis som precis varit där, de sa att de inte hade kunnat gå in i butikerna pga så mycket folk.

Jag promenerade dit efter att ha lämnat cykeln hemma & mötte upp Lina med hennes gullpojke Metehan. Jobbigt var det att gå runt med barnvagn, så mycket folk var där. Detta köpcentrum är skandinaviens största - tänka er då att det kryllar av människor som det stod i tidningen, en perfekt beskrivning. "Det var som om någon hade spillt ett glas saft och myrorna attackerade" hahaha.

Vi kom inte in i butikerna pga folket så det blev inget handlat iheller. Igentligen var man ju mest nyfiken på hur det såg ut och det var alldeles uderbart!
Det är ju byggt så att där är fönster överallt och lite lyx.
Där finns även Bowling hall, 5 bio salonger, S.A.T.S gym, lekplats man kan lämna sina barn på & mycket mer.
Bio salong inne på ett köpcentrum har jag bara varit en gång på och det var i Antalya.
Min sista dag i Turkiet efter att ha spenderat 7 månader med min man 24/7 skulle jag åka hem. Vi hade då varit en månad hos hans föräldrar i Kirsehir (15 timmars bussres från Alanya) och anlände med bussen 6 på morgonen i Antalya. Mitt flyg gick inte förän 23 den kvällen så vi visste inte vad vi skulle göra så vi tog bussen i Antalya släpandes med alla mina resväskor (TUNGA) och åkte bussen minst 3 gånger fram & tillbaka haha. Sedan såg vi ett köpcentrum som vi tänkte hänga på under tiden men det hade inte öppnat än så vi satt på parkeringen i en timme & väntade haha. (LUFFARE)
När det väl öppnade gick vi långsamt i alla affärer as trötta. Gick up & käkade världens äckligaste pizza och planerade att sova inne på bio salongen till en film. Det var HÄR för första gången jag hörde/såg en biosalong inne på ett köpcentrum. Det gick dock inga filmer så tidigt så vi fick ta vårt pick & pack & checka in på ett nazty billigt (hor)hotell för att tvinga oss att sova bort tiden.

Bara så ni vet så är detta jag i ett nöt skal. Pratar ni med mig i telefon så är jag mästare på att komma in på andra ämnen (som har ett samband) sen efter en timme frågar man "Vad var det nu vi pratade m från början - hur kom vi in på detta? Och då har jag lyckats komma in på 5 olika saker som INTE har ett samband med det första samtals ämnet - förvirrande - ja, det blir det när man snackar med mig också HAHAHA.

Jaja, jag & Lina satte oss ner på leklandet & hon tog en kaffe & jag en vatten - tråkiga ja, jag var sååå törstig och när jag satte mig ner kom tröttheten som en våg över mig. Tur så åkte vi hem i tid.

Lyser upp vackert i kvällsmörkret


Utanför mitt jobb för några dagar sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad häftigt med ett så stort köpcentrum, men det är ju klart att alla rusar dit den första veckan, alla lika nyfikna, haha! :) Här i Turkiet är det nog mer regel än undantag att det finns en biosalong i ett köpcentrum, alla köpcentrum som jag har besökt här har flera biosalonger. :) Allting koncentrerat på ett och samma ställe. :)

Vart hade ni väskorna någonstans då ni gick omkring i köpcentret i Antalya? Usch, det måste ha varit en hemskt lång dag med väntan i Antalya.. :S

Jag är precis likadan som dig, då jag pratar om något så kommer jag hur lätt som helst in på andra samtalsämnen och spår och ibland får folk till och med avbryta mig och fråga om jag kan avsluta den första grejen jag höll på och talade om först innan jag går in på något annat ämne. :)